torsdag 1 januari 2009

Nyårsdagen...

Då va det 1a dagen på 2009.
En kall dag här i Karlstad. Tyvärr så finns det ju ingen snö men det är vitt av all frost iaf.
Det är ganska fint men jag vill verkligen ha snö nu.
Jag funderar på om det inte snart är dags för slalom.
Fast det är lite väl kallt för det kanske.
Idag har jag jobbat 7-14. Rena rama lyxturen faktiskt.
Men det kan ju va gött ibland.
Fast det är inte lätt att jobba med en som haltar och har sej. ;)
Dagen på jobbet gick riktigt bra.
Fast våning 2 krånglar med personal så vi inte får någon resurs.
Så det va bara att köra på klockan 7. Full fart i 2 timmar så att de skulle få sin frukost till klockan 9.
Imorgon fredag så är det 6.45-15.30 som gäller.
Känns lite drygt att jobba till 15.30.
Men det får gå...Får ju en hel kvart storhelgsob om ja inte tagit fel.
Jag jobbade ju en del dagar i december när det va storhelgsob.
Det vart 53.25. Så jag fick ihop några timmar. Kanske kan bli några kronor extra.
Men det ska ju dras en del skatt också. :)

Strandvägen nyårsafton 2008...

Maten jag åt när jag kom hem från jobbet...
Så va det där med nyårslöftena....
Det är alltid lika svårt att hålla dem.
Men kan ju försöka att bli lite bättre med min träning...
Fast det är väldigt tråkigt att gå och träna själv. :(
Lättare om man är två som peppar varann att gå iväg till gymmet.

Ha en bra fortsättning på nya året nu...

// Per

Inga kommentarer: