torsdag 1 januari 2009

Ny vecka igen...

Ja då va det måndag igen då...
Vecka 3 redan. Oj va veckorna går fort.
Denna veckan har jag 4 arbetspass.
Vart ett mindra då jag tog ett extra igår och tar bort mitt lördagspass då jag ska till Årjäng på 100 årskalas.
Jag jobbade ju 6.45-15.30 idag.
Kan ju säga att de vart en riktig blöt dag.
När jag kom tillbaka från rasten så stod Caroline och torkade vatten i en lägenhet.
Avloppsvatten...:)
Kom upp ur golvbrunnen när de skulle försöka få ordning på våran personaltoalett som de va stopp i.
Resultatet vart att en lägenhet + toalett fylldes med vatten.
Även en lägenhet på 2an fick vatten på golvet.
Efter ett tag så började det rinna vatten i taket på bottenplan.
Personalköket fylldes me vatten.
Skojigt värre...
Måste bara säga att stressen vi har på jobbet är grymt jobbig.
Alla ska ha hjälp på en gång. Det är bara 10 boende så det är väl inga bekymmer.
Så fort de kommer upp så ska de ha frukost...
Och när de svalt frukost så börjas det frågas efter lunchen.
Efter lunch är det kaffet som ska komma helst på en gång. Den dricks vid 14.30 tiden.
En tant sa till mej idag... Han är inte torr bakom örona han.
Bara för jag sa att de fick vänta 30 min på kaffet då klockan bara va 14.
Så fort de ser en så ska de ha något ätbart.
När de ätit upp kvällsmaten så ska de i läggas...
Alla på en gång. Även om klockan bara är 17.30.
Jag skulle behöva ett par armar till känns de som.
Nog om jobbet nu.
Min vecka ser ut som följer...
Tisdag: Jobb 6.45-15.30...Innebandy kl 18.00.
Onsdag: Ledig...Träning på gymmet.
Torsdag: Ledig...Träning på gymmet.
Fredag: Jobb 16.15-21.00
Lördag: 100 års kalas i Årjäng
Söndag: Jobb 07.00- 20.00

Nu blir det natten här.

// Per

Inga kommentarer: