lördag 17 januari 2009

100 år...

I förmiddags bar det av till Årjäng.
Jag åkte till Forshaga och hämtade upp syrran.
Sedan åkte vi till Kil där vi hoppade in i pappas bil.
Jadå. Mamma var med också.
Det va dags för Hildings 100års kalas.
Hildings gode man hade ordnat så vi skulle få va i en matsal på ett servicehus.
Tror det kan va det stället som min nya arbetsgivare driver... :)
Vi fixade dukning och sånt innan vi åkte och hämtade 100 åringen.
Gode mannen hade även fixat en liten orkester.
Så det vart levande musik.
Kommunalråd, 2 präster, personal från hemtjänsten kom för att fira han.
Och delar av släkten Noremalm så klart.
Det bjöds på smörgåstårta och vanlig tårta.
Hilding själv sa att det måste va fel...
Jag är inte 100 år. Känner mej som 90 ju...
Och inte ser han ut som 100 inte. Eller?
När han såg alla blommor sa han...
-Jag har 7 blommor hemma redan. Ta med er några om ni vill...
GRATTIS HILDING!!!
Här kommer det lite bilder från kalaset...

Smörgåstårtan...

En av tårtorna. Hann ej plåta gräddtårtan...

Telegram från kungen och drottningen...

Födelsedagsbarnet anländer...

Alla samlade...

Annica och Hilding...

Prästen, Hilding och kommunalrådet i Årjäng...

Prästen och Hilding...

Präst nr 2 håller tal...

Maria och Mikael...

Annica, ? och ?...

Pappa, Hilding och präst nr 2...

Dags att gå hem till katten Frida...
Det har vart en trevlig dag i Årjäng.
Inte ofta man får va med på ett 100 års kalas.
Natti på er nu...
// Per

1 kommentar:

Anonym sa...

Han verkar vara en pigg 100 åring..ler...Tro om man skulle vara så pigg själv vid 100....nä jag tror inte det...kram på dej...Helena...och ha en trevig helg!