onsdag 7 januari 2009

Gnälldags...

Idag ska jag börja med att gnälla lite.
Först ska Bredbandsbolaget få sig en känga...
När jag hämtade posten idag så hade jag fått en påminnelse från Bredbandsbolaget.
Men va fan!!!
Jag har betalat och de har fått sina pengar som de ska.
Men ändå så skickar de ut en påminnelse.
Bara att ringa och gnälla på dom.
Men innan man kommit fram så ska det tryckas typ 100 nr.
Sedan är det telefonkö...En röst säger. Det är samtal före. Beräknad tid ca 20 minuter.
Men för helvete...Och så tror de att man vill va med i en undersökning efter samtalet.
Kan de totalt fetglömma...
Resultatet av samtalet va att jag fick riva påminnelsen.
Den andra kängan ska El-Giganten i Karlstad få.
Men denna gång gäller det inte mej utan en kompis som lämnat in sitt Playstation 3 för lagning där.
När han ska kolla va långt de kommit me den så säger de att han redan hämtat ut spelet.
Men han har inlämningskvittot kvar!! Så nu står han utan spel.
Och El-giganten har lämnat hans spel till någon annan eller slarvat bort det.
PUCKON!!!
Hoppas han inte ger sej och går vidare me detta...
Hur har min dag varit då??
Sovmorgon då jag va ledig. Inga fel. :)
Sedan åkte jag till Toys"r"us.
Köpte 2 paket till. Så det vart iaf 3 st paket från mej.
När jag kom hem så tog jag mej en långpromenad på 55 minuter i det fina vädret.
Fast det va lite småkyligt om jag ska va ärlig. Men solen visade sej från sin bästa sida. :)
Sedan bar det av på 2 års kalas hos Johan.
GRATTIS JOHAN!!
Har har blivit sååå stor.
Han fick mer räls, en buss och en vattenfallstunnel som hör till tåget han fick i jul av mej.
Annars fick han kläder, en barnvisbok, en skyddsängel, en tripp trapp stol, doktorsgrejer, förvarningslådor och en cykel.
Så till våren får Forshagaborna passa sej för Johan när han ska lära sej cykla.
De va tänkt att jag skulle lägga in några bilder från kalaset och promenaden.
Men bloggen ville inte det. :(

Nu blir det natten. Nattinatti...

// Per

Inga kommentarer: