måndag 14 december 2009

Vad har jag gjort egentligen??

Sitter här och funderar på vad jag gjort för illa som förtjänat detta. :)
Idag skulle jag vart ledig från jobbet men Doris ringde och undrade om jag ville jobba ett extrapass.
Och när jag tackade ja så visste jag att detta skulle bli en tuff kväll.
Jag skulle jobba med han som inte kom häromkvällen.
Idag kom han i tid iaf...
Sedan vet jag inte vad jag ska säga riktigt.
Jag är inte den som tjatar och talar om hela tiden vad han ska göra.
Han är trotts allt vuxen.
Och när det va två st gummor som skulle matas så satte han sej i soffan och kollade på tv och bläddrade i tidningen.
Så jag fick mata båda två själv.
När Hillevi kom ner från vån 4 och såg han sa hon till han.
Men han ville inte störa mej tydligen i mitt arbete. :/
Innan dess hade han sprutat vatten på mej när vi duschade en gumma.
Och höll på att kräkas när han skulle torka... ja ni vet säkert vad.
Så jag fick göra det istället.
De känns som jag lika gärna kunnat jobba själv ikväll.
Jag fick ju ändå plocka efter han hela tiden.
Och jag tar inte ansvar för det som hände efter att jag gick hem kl 20.
Så... Nu har jag gnällt klart.
Godnatt på er.
// Per

2 kommentarer:

Marita Alberthsson sa...

Har full förståelse för din frustation! När man som jag jobbade inom Vård-Omsorgsförv.i 20 år vet man aldrig vad som kommer eller inte. Jag skulle vilja att politikerna skulle vara med några dagar å följa verksamheten, men icke! Inte ens enhetschefen brydde sig. Vi hade massor av anm. om hot å våld, facket var rasande! Slutade med att jag blev "sönderslagen" å ej kunde omplac. Fick uppsägningslön i 6 mån.pga."arbetsbrist" =(( Tack K-D Kommun!

Per Noremalm sa...

Marita: Ja det va ingen kul kväll.