torsdag 3 december 2009

Irriterad...

Telefonen ringde klockan 7.10.
Lina som ringde och sa att det inte fanns någon personal på våningen där jag jobbar.
Men det va inte jag som hade försovit mej.
Jag började mitt pass 7.45.
Hade kollat extra på det innan jag la mej igår.
Men det va bara att rusa till jobbet...
Hon som skulle va där klockan 7 hade tagit semester utan att ta in någon vikarie.
Tydligen någe missförstånd.
Suck...
Men nattpersonalen kunde väl stannat tills jag kom tycker jag.
Men de gick tydligen hem istället..
Och fråga mej inte varför sjuksköterskan inte gick upp på våningen.
När jag kom 7.20 så va 3 tanter uppe å sprang. 1 larm som larmade.
De hade vart ensamna i 20 minuter och mycke kan hända på det.
Vad ska man säga??
Jag har iaf vart lite små irriterad idag på jobbet. :)
13.30 hade vi personalmöte.
Hon som skulle passa våningen va 10 minuter sen. :/
Tur att Laila hade med sej bagetter som hon bjöd på.
1000 tack Laila.
Jag behövde nog någe att tugga på så jag inte gnällde för mycket... :)
Ang. dansen igår så va det Gamblers som spelade.
Sannex hade sjukdom i gruppen.
Gamblers va duktiga men de va lite väl snabba foxtrott.
Sedan så provade jag att dansa gnuss med en kompis. :))
Ja vad säger man?
Gäller att hålla sej för skratt.
Och denna gång fick jag vila hela 2 låtar...
När nästa dans blir vet jag inte riktigt.
Här hemma börjar julen allt mer infinna sej...

Ikväll kom staden upp...
Tomtarna har oxå fått inta sina platser...
Lite snö ute vore inte helt fel.
Imöra blir det heldag pga att jag bytte bort gårdagskvällen för jag skulle dansa.
Så nu blir det till att krama kudden.
Godnatt...
// Per

4 kommentarer:

S.Å. sa...

Verkar som att du fick vad du önskade dig... det snöar :)

kicki sa...

Mysigt att träffa dej i tisdags...tur hade vi också att Gamblers var lediga så de kunde komma med kort varsel, jag tycker att de är bra. När man har sina jobbarkvällar här på Holken då orkar man inte så mkt mer än lyssna till musiken. Vad tycker du om uppvisningen då...lina med tjocka magen på den afrikanska dansen tyckte jag var kul.
Du måste iaf komma på Blender i februari...kramen

S.Å. sa...

Ja, såg mysig ut din julby :) Det så snöade inatt var borta när jag vaknade...

Per Noremalm sa...

S.Å: Ja i julbyn finns det alltid snö. :)

Kicki: Tack själv. Ja när Blender kommer så kommer jag också. Jag lägger schemat efter danserna. ;)

S.Å: Ja byn är mysig. :)