lördag 20 mars 2010

Vatten...

Det är bara att inse hur beroende man är av vatten.
Man kan inte koka sej sitt morgonkaffe. (Om man nu dricker kaffe)
Man kan inte borsta sina tänder och man kan framför allt inte spola i toaletten om man gjort stort A som vi säger i min bransch. :)
Idag så har Karlstad, Hammarö/Skoghall haft en stor vattenläcka så vi vart utan vatten imorse.
Fick ett sms från en kompis i Kristinehamn klockan 9 som meddelande att vi va utan vatten.
Lite skadeglädje i det smset va de ja.
Men va 17...
Får väl borsta tänderna i Coca Cola och hoppa över att tvätta sej. :)
Och kaffe dricker jag ju inte så.
Men min första tanka va när jag läste smset imorse va.
Hoppas det inte är potatis till de gamla på jobbet ikväll.
Lite svårt att koka potatis utan vatten.
Vid 12 tiden va vattnet i full gång hos mej men det va tvungen att kokas tydligen. :/
Så här har det kokats vatten för fullt idag.
Måste tydligen koka vattnet resten av veckan. :(

Vi har de allt bra här i Sverige som bara vrider på en kran och så har man ett glas fyllt av rent vatten...
Om nån undrar så duschade jag efter att vattnet kommit tillbaka.
Så jag gick inte otvättat till jobbet.
De 5 timmar på jobbet som jag hade gick utan bekymmer.
Lite oroligt men de är ju vardagsmat.
Efter jobbet va vart de hem och kolla 2:a kvarten för FBK och de vann i "sudden".
De gillar jag. :))
1-1 i matcher nu.
Nu blir det lite mer tv här.
Ha de gôtt...
// Per

2 kommentarer:

kicki sa...

Ibland är det skönt att bo på landet och ha egen källa...kramen på dej

Per Noremalm sa...

Kicki: Ja man blir lite ställd när man inte har vatten. Iaf på toaletten. :) Kram