fredag 26 mars 2010

Final...

Då är det dags att hoppa isäng strax.
Jag har precis kommit hem från Kil.
Men jag började min dag med att hänga på syrran ut till Bergviks köpcenter.
De vart bara att vi tittade runt lite.
Hon hade tid för att göra slingor klockan 13.00.
De va lite svårt att göra slingor förra helgen när vi hade slut på vatten här i Karlstad.
Men innan hon stack till frissan så lurade hon med mej till Kenneths hamburgeri.
Sibylla med andra ord...
Sedan bar det av till Kil för min del.
Jag skulle lämna duk och servetter till bröllopet.
Sedan så plockade jag av takboxen.
Det är väl lika bra att inse att det snart är vår och det inte blir någe mer skidor iår.
Fast ja kanske hinner iväg en tur till om de finns mer snö i backarna lite högre upp. ;)
Cloettaboxen på väggen tillsammans med min andra takbox från Skogaholmsbröd som jag också vunnit.
Sedan blev det Let´s Dance final.
Om Mattias dansade bugg då under jag vad jag dansar när jag är ute och tror att jag buggar. :)
Jag kan säga att så som Mattias och Cissi dansade bugg de gjorde jag 1986.
De är kvar i 80-talsbuggen.
Fattar inte hur de kunde få 4 st 10:or för den dansen.
Cissi och Mattias...
Hade jag fått bestämma så hade Claudia vunnit årets tävling.
Nu blir det sängen här.
Godnatt...
// Per

10 kommentarer:

Lina sa...

Undrar vad som får dig att tro att du är världens bästa buggare? Jag dansar hellre med Mattias än dig, han är varje fall snygg och rör sig och ser ut som en man! Du tror du är kung på dansgolvet men du stinker svett, är feminin, inte det minsta snygg! Så den bugg-kampen vinner Mattias lätt! Prova och gå på vanliga danser istället för dina pensionärsträffar så får du se hur mycket du får dansa! Där är inte svettiga fjollor så populära!

Marita Alberthsson sa...

Håller med dig till fullo ang. den sk. "Buggen" :/ Kan passa bra som uppvisningsnummer men jag anser att det var en blandning mellan bugg,swing och lindy. Tror hela buggsverige gråter... Kalla det vad som helst men INTE bugg!! Å sen alla dessa 10:or!!! :(((

Erika sa...

men herregud!! låt folk bete sig hur dom vill! de är inte alla som tycker att ni är så jävla perfekta som ni tror! Per får väl för faan bete sig hur han vill o passar inte de er så behöver ni varken umgås elle dansa me han! han är väl för fan människa precis som ni elle??? o man blir svett när man dansar för de blir jag med!

Anonym sa...

Jag dansar mer än gärna med dig Per!! Du är en av de bästa på bugg att dansa med ute på dansbanorna!
Svettas gör vi alla som älskar att dansa loss, jag får byta om varje gång det är paus :-)) Men det gör inget, vi har ju roligt! Håller också med dig om att Mathias bugg inte var bra, men det är ju tv, och deras shownummer var kul :-))
Kram Mirjam

Martin sa...

Fan per dansar gärna med dig är svettig själv efter alla danser o tycker det är manligt O vill du inte bugga med mig för att du ä bättre så kan vi ju foxa lite möe mysigare ;-)

Jenny sa...

Ja jag dansar mer än gärna med dig per:-Ddu är superkul och duktig...så lina bry dig inte att dansa med per någe mer, för då får vi andra desto fler hahaha

Anonym sa...

Jag tycker det e coolt att svettas,själv har ja världens röv svett,å det e inget att skämmas över,det e lite extra det!!=)=)

//Hillevi.

Marita Alberthsson sa...

Det här var det värsta personangrepp jag någonsin sett på en blogg!! :((( Dansa på du Per å ha sköj oavsett vikken dans du än är på!! ;D

Anonym sa...

Per, man ska inte lyssna och framförallt inte ta åt sig av personer som verkar minst sagt avundsjuk. Att överhuvudtaget kommentera hennes inlägg var väl snällt av dig när du istället borde tycka väldigt synd om henne(eller om det är en han?). Förhoppningsvis växer även hon/han upp en dag. De människor som är ute och dansar mest och bl.a. till Scotts, Casanovas m.m. de har väl en medelålder på 30-35 år kanske. Fast är man 15 så kanske det känns som att dansa med pensionärer :-) Jag vill iaf gärna dansa med dig igen om jag får möjlighet, kanske i Västervik i sommar? Kram Fia

Per Noremalm sa...

Lina: Jag vet att jag inte är världsmästare på bugg. Jag vart bara 6:a på VM:et jag va med på. Och har bara vart rankad 1:a i Sverige i bugg men bara blive 2:a på SM som bäst.
Har vi dansat med varann??
Lovar att du behöver inte dansa med mej mer så fall.
Bugg handlar inte hur man ser ut.
Pensionärsträff? Så Scotts, Blender och Casanovas spelar på pensionärsträffar?
Får man dansa mycke så blir man ju svettig. Och dansar man mycke så borde man väl va någorlunda populär att dansa med.
Eller??

Marita: Jag tycker också det va en konstig bugg ja. :)

Erika: De är tur att du vill dansa med mej iaf. :)

Mirjam: Låter ju bra att du också vill dansa me mej. Kram

Martin: Tror jag föredrar bugg me dej. ;)

Jenny: Tack så mycke. :)

Hillevi: Ööö?? De blir underlägg i sätet nästa gång du åker med i min bil. :/

Marita igen: Ja jag lovar att inte sluta dansa för detta. :)

Fia: Jag tar inte åt mej av Linas kommentar. Jag vet att jag behärskar buggen och har fått mycke beröm för min dans genom årena. De kommer flytta Västerviksdansen till campingen iår. Datumet är ändrat också tror jag. Ja det skulle va skoj att dansa igen. :) Kram