torsdag 11 mars 2010

Lavin...

Idag gick lavinen hos mamma och pappa.
När jag höll på att packa in grejerna i bilen så rasade snön från taket ner.
Jag hade vart ute med väskan och skulle hämta skidorna så rasade snön ner.
Med andra ord var jag 5 sekunder från att få detta över mej. :/

Hade nog gjort ont om jag skulle fått detta i huvudet.

Så de va bara att sätta igång och skotta snö. :)

Men detta hann jag inte skotta undan då jag och mamma va på väg till Karlstad.

Så här såg det ut efter "lite" skottande.
Till slut kom vi iväg iaf.
Jag skulle hjälpa mamma med lite inköp inför kommande bröllop.
Hon skulle till Ikea och handla ljus och fat till ljusena.
Där mötte vi upp Marianne som också ville va med.
Vi lunchade i resturangen på Ikea.
Vart kycklingfilé för mej.
När mamma hade fått med allt som hon skulle ha så skulle hon och Marianne kolla på skor.
Men innan dess hann jag med att köpa lite kläder till syrrans bröllop.
Kostym, skjorta och slips...
Kostym och slips är svarta och skjortan är turkos men de syns lite dåligt på kortet.
Pappa svor över mobilen när han skulle ta kortet.
Skärpan är inte den bästa och jag ser rätt sliten ut. :)
Nya statsministern?
Hoppas jag kommer duga på bröllopet iaf.
Efter mitt klädinköp så bar det av till skoaffärn och där tog de tid. :)
Slutade med att mamma fick sej ett par skor.
Och innan jag körde hem mamma till Kil så kollade vi in Plantagen.
Till slut kunde jag lämna mamma och åka hem igen.
Jag är rätt slut efter skidorna igår och handlandet idag. :)
Sängen nu och imöra blir det jobbet igen.
Godnatt...
// Per

Inga kommentarer: