onsdag 18 november 2009

Juleskum...

Jag började min dag med 1 timmes promenad runt Orrholmen.
Jag har aldrig gått där men det va väldigt fint där måste jag säga.
Solen tittade faktiskt fram på förmiddagen en stund.
Men lite senare under dagen så va det lika grått som det brukar va.
Innan jag gick till jobbet så va jag iväg och handlade lite mat.
15.00 började jag mitt pass.
Caroline och Doris va till Ikea idag och handlade till våningen och det drog ut på tiden så de försökte muta mej med juleskum eftersom jag fick va ensam lite längre än väntat.

Juleskum är såååå gott...
Finns en risk att jag kommer köpa en låda med juleskumtomtar. :)
"Onsdagsklubben" va här ikväll.
Vad är onsdagsklubben?
För er som jag inte berättat vad det är så är det 2 arbetskompisar som kommer hit så kollar vi på Oskyldigt dömd på TV4.
Allt började med att dom kollade hos den ena men eftersom de renoverar så fick de ligga i sängen och kolla på det.
Då kom de på idén att...
Vi går till Per!
Han har soffa vid TV:n och så kan vi käka mat när vi ändå är igång.
De va väl ungefär så det gick till.

Eftersom det inte va planerat någon mat ikväll så fick de duga med varma macker.
Efter Oskyldigt dömd skulle de kolla på Paradise Hotel.
Vi fick kolla på det på datorn då programet gick samtidigt som Oskyldigt dömd.
När de gått så satt jag mej och kollade på Kvällsöppet med Ekdal.
Där pratade de bl.a om att prinsessan Viktora hade en väska värd 100 000:-.
En riksdagsledarmot som heter Hillevi Larsson tyckte detta va fruktansvärt att Viktoria skulle ha en sådan väska.
Och att hon köpt en sådan för skattepengarna.
Vem har sagt att hon köpt den? Hon kanske fått den av Daniel.
Eller hyrt den...
Man kan tydligen hyra märkesväskor i Sthlm.
Såg det på Förkväll igår. :)
Jag tycker att vill hon ha en sådan väska så får hon väl ha en sådan.
Från det ena till det andra.
De är väldigt skoj med ni skriver kommentarer.
Fortsätt gärna med det. :)
Om det är någon som tycker det är besvärligt så gör man så här...
Tryck på kommentar.
Skriv en kommentar.
Välj en identitet.
Namn/URL eller Anonym.
Tryck på publicera din kommentar.
Kommentaren kommer upp efter att jag godkänner den.

Finns ju en del som skriver anonym och en som har signaturen S.
Jag är nyfikna på vilka ni är. :))
Hittade en bild http://www.station170forshaga.se på innebandylaget The Guardian Angels.

Laddat gäng inför 1:a matchen...

Närbild på mej själv. :)
Jag fick ta kort på dataskärmen eftersom bilderna va "låsta" så jag kunde inte sno dem.
Imöra är jag helledig.
Jag har väl inge speciellt inplanerat. Får väl se va det kan bli.
Som ni ser så testar jag en ny layout.
Bättre eller sämre??
Nu blir det natten här på Strandvägen.
Godnatt...
// Per

8 kommentarer:

Jenny sa...

Mmmmmmmm juleskum..:)))
/J

Marita Alberthsson sa...

Jaáru Per ang. väskan... Tror du att ett av sveriges största socialfall hyr en väska =/ Priset lär ligga runt 100.000:- Det är vad jag får ut netto under ett år i A-Kassaers. Om den nu skulle vara utlånad skulle jag personligen be modegurun skänka samma summa till tex. hemlösa, det tycker jag är Goodwill. Bättre reklam tycker jag. Sen har vi ju "Hertingen" av Värmland.. Hur ofta använder han sin stuga i Sunne?? Upplåt det till barn som aldrig kan få en sommarvistelse pga föräldrars dåliga ekonomi istället. Kungahuset gör mkt bra för Sverige men vissa saker kan driva mig till vansinne!!!! Madelen´s ständiga shopping å semesterresor, gössens bilsport som kostar multum=sponsrad heter det... Lägg pengarna på en talangfull ungdom istället!!!! Behöver syrgas NU!!!!!

Marita Alberthsson sa...

Jag tycker ff att de ä bra repr. för Sverige men..... Jag är tvungen att använda mina kläder mer än en gång,vill jag åka på sem. eller ha nån fritidsaktivitet så får jag titta i min plånbok först! Tyvärr har jag inte ett apanage på miljontals kronor å heller inte ett sprängfullt konto samt en massa sponsorer =( ..... fortsättning följer.........

Marita Alberthsson sa...

Tror du inte jag är hysterisk över det oxå! Nu var det bara att det var "väskan" som kom upp å jag hängde på! ;) Skulle jag dra mina åsikter om politiker å chefer mm. mm. mm. som har en inkomst som de ej är värda då får jag nog skriva en bok på minst 300 sidor!

S.Å. sa...

Visst är det fint i Orrholmen? :-))

Per Noremalm sa...

Jenny: Det är sjukt gott med juleskum. Har en påse som jag förmodligen öppnar ikväll. :)

Marita: Andas nu Marita...De är ju nästan så jag tror du blir upprörd av kungahuset. ;)

Marita igen: Tänk på alla politiker som drar in en massa miljkoner i löner då . ;) Och chefer med höga bonusar...

Marita ännu 1 gång: Bra idé. Skriv en bok och bli rik vet ja. ;)

S.Å: Ja det va väldigt fina grön områden där ute... :)

Marita Alberthsson sa...

Finns inga pengar i en sån bok. De som skulle vilja läsa den är lågink.tagare, arb.lösa eller sj.skrivna å de har inte råd att köpa en bok! =(( Att skriva nåt som enbart finns på bibliotek ä ingen bra inv. ;/

Per Noremalm sa...

Jenny: Det är sjukt gott med juleskum. Har en påse som jag förmodligen öppnar ikväll. :)

Marita: Andas nu Marita...De är ju nästan så jag tror du blir upprörd av kungahuset. ;)

Marita igen: Tänk på alla politiker som drar in en massa miljkoner i löner då . ;) Och chefer med höga bonusar...

Marita ännu 1 gång: Bra idé. Skriv en bok och bli rik vet ja. ;)

S.Å: Ja det va väldigt fina grön områden där ute... :)

Marita: Men jag skulle kunna köpa ett ex. ;) Men jag tänker inte säga va mycke jag tjänar om året. :)