fredag 20 november 2009

Fredag...

Då va det äntligen fredag då.
Fast jag vet inte om jag ska säga äntligen.
Det är ju min jobbhelg.
Men jag gjorde ju dagen idag istället för kvällen och det känns ju rätt gôtt faktiskt.
På någe vis så känns inte helgen så lång då.
Kanske inbillning men de känns bra iaf. :)
På jobbet hände det massor...
Allt från rullatorstöld till "knivdrama".
Sedan har jag och Doris kollat på kommande schemaplanering.
Så nu är vi i full gång med att lägga schemat mellan 100104-100207.
Frågan är hur min plan är denna gång. :)
Har ni haft lika grått hos er som vi haft det i Karlstad?
Jag hittade denna text på nätet och vad säger man?
Antalet soltimmar är lågt över hela landet och Karlstad ligger långt ner på listan. I första halvan av november kunde värmlänningarna bara stoltsera med 1,1 soltimmar. Detta kan tyckas ironiskt eftersom staden har en sol som kommunsymbol.
Som sagt va...
Det har vart dåligt med sol i Karlstad senaste tiden. :/
Fredagsmys och godis.
Så är det här hos mej ikväll.
Skumtomtar och Ako kola.
Och värmeljus så klart. ;)
På TV:n går Idol.
Min gissning på vem som får lämna ikväll är Reza.
Du har väl inte missat att nästa söndag är det 1:a advent...
Och jag är redo. :))

Mitt lilla bygge. :)
Och jag har ställt undan den.
Om 1 vecka kommer den fram igen.
Ska bli mysigt nu när det närmar sej jul.
Så nu vill jag ha snö.
Nej...
Nu ska jag käka lite mer tomtar.
Chip på er...
// Per

2 kommentarer:

Mia sa...

Den var görsnygg, Per!
Blir avis!

Siffrorna på plantagen?
Fatet på?????
Ljusen på ikea?

Stenar?

Hjälp, jag vill härmas!

Per Noremalm sa...

Mia: Siffrorna är från Blomsterlandet. 60:-. De finns även på Boulevard fd Team Sportia för 70:- tror jag det va.
Fatet är från Boulevard. Men jag tog det sista. Stod på golvet. :) Fanns en större modell kvar. Ljusen är från Ikea. 15cm höga. Priset 15:-/st. Svarta stenar med glitter finns på Blomsterlandet för 30:-. Äver "diamanterna" finns på Blomsterlandet för 30:-. Det finns fat och siffror för 129:- på Blomsterlandet. Fatet är i silver. Siffror ingår i det packet. :) Klart du får härmas Mia. :)