måndag 11 januari 2010

18...

18 är antalet levande ljus som är tända hos mej ikväll...
Vad har jag gjort denna måndag då?
Började med att ta mej en välförtjänt sovmorgon efter en "28-timmars" helg. :)
Och när jag ändå va på toaletten och.... så körde jag igång tvättmaskinen.
Sedan började min telefontid.
4 samtal efter varann.
Sedan så har jag tydligen blivit personlig schemainläggare.
Inte till 1 utan 2 som inte kan lägga in schemat.
Hur vore det om de fick lära sej hur de ska göra innan det är dags för dem att lägga in sitt schema?
Och att allt funkar så de kan lägga in schemat de önskar.
Så vart vänder man sej om man behöver hjälp med schemat.
Till mej tydligen fast jag INTE fick gruppschefstjänsten.
Efter alla inkommande samtal fick jag äntligen ringa till blodcentralen.
Jag va tvungen att ändra tiden när jag ska lämna blod.
Så nu blir det kl 13 istället för 11 nu på onsdag.
För kl 11 besiktar jag bilen. :)
Efter jag ändrat tiden gick jag ner en sväng till stan.
Det va inte lika kallt som det har vart.
Vore gött om det kunde vända och bli lite varmare.
Ja det är slalom som hägrar.
Vill ju inte frysa ihjäl när jag åker. :)
Har det hänt någe mer tro?
Skulle väl vara de att en kompis va här och lånade Johan Falk filmerna.
Nu blir det slappa framför tv:n resten av kvällen.
Det har ju vart lite dåligt med bilder de senaste dagarna här på bloggen så här kommer hela 2 st. :)

Jag dansar i vit och håller på att dansa ur bild. :)
Bilden är från Vänerdansen 2009.

En egobild...
Va ju ett tag sedan jag va med på bild.
De va allt för idag.
Ha de gött...
// Per

3 kommentarer:

Marita Alberthsson sa...

Jaá´ru Per, vet inte om jag skriver i rätt forum nu men andra kanske kan ta lärdom av det jag skriver. Följt din blogg länge nu å du funderar på det med Gruppchefstjänsten... När jag jobbade inom VoF var jag ofta med som repr. på ans.int. En sak som då var ENORMT VIKTIGT när någon skulle anställas var att kunna särskilja på arbete och ledig tid. Vet inte hur din int. gick till men av det jag har läst tar du med dig jobbet hem. VARFÖR? VEM Tackar dig för det å har du fått nån egen förtjänst av det? Ok, du kanske får ett +i kanten av dina arb.kamrater men det är dom som vinner på det, inte DU, hyggliga Per som alltid ställer upp :/ Om du fortsätter som du gör nu vad tror du det slutar med?? Facit=Du pallar inte med varken dig själv eller jobbet och blir sj.skr.(om F-Kassan godkänner det....) Vill dig bara väl!!! Kramiz från en gammal vis tant som själv har genomgått samma sak!!

Marita Alberthsson sa...

Du MÅSTE MARKERA att du är ledig!! Inf. dina arb.kompisar att när du ä ledig så ÄR du ledig!!! Ringer du själv till dom när DE är lediga? Ni har väl APT, ta upp detta på nästa träff hur ni ska hantera detta!Du (ni) har väl nr.pres. Ska ni ständigt leva med jobbet även på ledig tid då blir ni ingen bra personal, de "svaga" måste släppas fram och ta sitt eget ansvar!!! Tror ni har mkt. att jobba med inom p-gruppen förutom de boende!!!! Kramiz, å Lycka Till!!!

Per Noremalm sa...

Marita: Jag försöker släppa jobbet men inte så lätt när de ringer typ hela tiden. :)

Marita igen: Eftersom de ringer från egna mobiler är det svårt att veta om det är jobbet eller annat de vill prata om. :)