söndag 18 oktober 2009

Rapport...

Tebax hemma igen från akuten.
Gick rekord snabbt idag :)
Va där mellan 15.30-17.45.
Jag ska va sjukskriven minst 1 vecka.
Värkan kan hålla i sej i 3-4 veckor.
De tror den ska försvinna då.
Så det vart ingen rtg.
Jag får gå till vårdcentralen och förlänga min sjukskrivning nästa vecka om de fortfarande gör ont.
Så det är bara å vänta å se nu...
Ska käka Citodon och Diklofenac.
Får tydligen inte köra bil på dem så jag får väl hålla mej lugn.
Men inte så lugn så jag ligger still hela tiden
Jag ska röra på mej lite tydligen.
Det blir ju en promenad till apoteket imöra bl.a.
Nu blir det natten...
// Per

4 kommentarer:

kicki sa...

Ja ut och rör på dej nu lite försiktigt...inte bra att lägga sig still för då stelnar man till ännu mer. Lova nu att bli ordentligt kry i ryggen innan du går till jobbet. Kram på dej

Anonym sa...

Usch inget kul att du är sjukskriven. Nu missar du ju utbildningarna på Åsbacka :) Dock tror jag inte du kommer ha några problem med detta, du är ju en fena på dator.

Krya på dig

Hälsningar
Jenny

Marita Alberthsson sa...

Sitta eller ligga är det sämsta du kan göra!! Det VET jag som har skolios och fastlåsta ländkotor! Du är ändå lyckligt lottad som har fått detta, som jag har tolkat som första gången,detta är min vardag!

Per Noremalm sa...

Kicki: Jag rör på mej för fullt :)

Jenny: Tack. Jag kommer upp. Har tabletter ifall de blir för ont.

Marita: Jag är ute och går och rör på mej.