lördag 24 oktober 2009

Miljonär...

Nej...
Jag har inte blive miljonär.
Men om jag skulle vinna typ 120 miljoner kronor på lotto.
Då skulle jag...
Ringa till mamma och säga att hon ska ringa till sitt jobb och säga upp sej på en gång.
Sedan skulle jag kolla om pappa känner för att sluta på sitt.
Som nr 3 skulle jag ta reda på vad syrran har i studieskulder och skicka över den summan till henne.
Och när jag ändå är igång skulle jag göra henne skuldfri från andra lån hon har.
Skulle kolla med mamma och pappa om de också vill bli skuldfria.
Vad jag själv skulle hitta på till mej själv?
Skulle bygga ett hus precis om jag själv vill ha det.
Med dubbelgarage. :)
För jag skulle åka till Lecab (Audi återförsäljare i Karlstad) och byta in min bil.
Skulle plocka ut en ny A4 Avant och en A4 cab.
Sedan skulle jag hitta resesällskap för en tur utanför landets gränser.
Ingen Ålandskryssning nej.
Glömde jag säga att jag skulle ringa jobbet?
Skulle inte kolla om det fanns några extra turer nej.
Jag skulle säga upp mej.
Lille Johan skulle få tillökning på sitt konto.
Va mycke har jag gjort åt nu tro?
Jag skulle köpa mej en stuga i Sälen så jag har någonstans att bo när jag vill åka slalom. :)
Nackdelen med att vinna massa pengar måste väl va att helt plötsligt vill alla va vän med en.
Då skulle man duga som vän...
Jag skulle skänka pengar till behövade fonder.
Det är bara en sak som fattas för att allt detta ska funka...
120 miljoner..
// Per

2 kommentarer:

kicki sa...

Tror inte du skulle bli lycklig med så mycket pengar...och som sagt det kommer att komma massor av folk som helt plötsligt vill va vän med dej. Det räcker väl till att börja med att vinna 1 miljon..det skulle räcka långt det också...förresten vad är det för fel på en ålandskryss, det kanske precis det du behöver, mycket dans och vackra kvinnor....jag åker förresten den 5 november och skall då dansa till mina favoriter Blender...kramen på dej

Per Noremalm sa...

Kicki: Nej inte blir man lycklig av massa pengar. Ja Blender va bra när jag va i Blomsterhult. Kram