fredag 16 oktober 2009

Landstinget i Värmland...


Välkommen till Landstinget i Värmland var god dröj...
Igår så behövde syrran åka in till akuten i Karlstad.
Hon har haft bekymmer med ryggen.
Värken har gått ner i höger ben och har tappat känseln i benet.
För några veckor sedan så började hon tappa kraft å känsel i höger arm och handen.
Hade bekymmer med annat också men de tänker jag inte skriva här.
I lördags så började hon se dimmigt på höger öga.
Igårnatt när hon vaknade så hade hon yrsel.
Så sjukvårdsupplysningen tyckte hon skulle åka in igår.
Klockan 17.00 va hon där.
Jag åkte och bytte av hennes gubbe vid 20.30.
Så jag gjorde henne sällskap tills hon va klar.
Hon vart klar kl 02.00!!!
Ska man behöva sitta från 17.00 till 02.00 innan man får lämna akuten?
Tydligen ska man behöva det.
Klockan 00.30 fick hon komma in på rummet.
01.00 kom dr som visade sej va en hjärtdr så hon visste inte så mycke om detta sa hon.
*Suck*.
Men hon la in syrran och de ska rtg:a henne idag.
Har inte hört någe från henne än.

Ett tag va det 5 personer som satt och smsade samtidigt. :)
En av dem va fd FBK spelaren Peter Nordström som satt där med sin son.

Syrrans tur snart tro?
Jag tror inte syrran gillar akuten...
Men här i Karlstad får man vänta länge...
Ha de bra nu å undvik att bli sjuk om du är i Karlstad.
// Per

2 kommentarer:

Marita Alberthsson sa...

Ingen skugga skall falla över nån akutmott, däremot oftas mot pat. När man väl sitter där och både ser och hör en hel del så finns det en hel del som inte "platsar" =( Komm. typ= är det aldrig min tur, jag som har haft så himla ont i halsen sen imorse, eller=jag snubblade till å tror att foten kan vara stukad, mm. mm. Har själv prakt.så jag vet =/ DET tar tid å plats!!

Per Noremalm sa...

Marita: Man ska inte behöva sitta i 9 timmar innan man är klar...