fredag 23 oktober 2009

Hitta kärleken...

Är det i TV man ska hitta sitt livs kärlek?
Det är... Bonde söker fru. Ensam mamma söker. Mammas pojkar.
Har jag missat något tro?
Ska man verkligen behöva va med i Tv för att man ska hitta den rätte?
Bara för man inte springer på krogen varenda fredag och lördag?
Eller kanske redan på torsdan...
Måste man dricka alkohol för att hitta henne?
Eftersom man inte springer på krogen så kanske man försöker på nätet.
Fråga mej hur det kan gå då...
0 resultat där också...
Och hittar man någon som är trevlig och snäll så bor hon "100 mil" bort.
Känns som jag bor på fel ställe.
Enl ett test på Facebook ska jag hitta min kärlek på tåget eller bussen eller va det nu va.
Och hur ofta åker jag buss och tåg?
Aldrig...
Ska jag va ärlig så är jag trött på att va ensam.
Vill ha någon som jag kan visa min kärlek till...

Finns kärleken?
Finns det en kärlek till alla?
Borde inte alla få ha någon att älska?
Någon att få visa sin kärlek till.
Någon att få va lycklig med.
Frågan är bara vart kärleken finns?
Kärleken ska ju va något vackert.
Kärleken ska man va två om.
Alla behöver bli älskad av någon.
Alla behöver närhet och värme av någon.
Någon som ska vara kärleken.
Men var finns denna någon?

// Per

11 kommentarer:

En tröst i natten sa...

Så många timmar, så många dagar, så mycket vi skrivit, sms osv. Säga att det inte finns snälla och trevliga tjejer på nätet.Då har du ljugit då. Kemin måste finnas och livet är inte bara svart eller vitt.

kicki sa...

Per, det finns en för alla....alldeles säkert kommer du finna henne. Kanske sitter hon där en dag och väntar på dej...eller också går du på henne på affären.
Kramen på dej

Anonym sa...

Det är väl knappast någon tröst, men du är i alla fall inte ensam...

Anonym sa...

Testa Mötesplatsen vet jag. Där hittade jag mitt livs stora kärlek, även om det var en bit att pendla de första månaderna. Men det var värt varenda mil. Och vi hann lära känna varandra så himla bra innan vi blev tillsammans tack vare nätet.
Rekommenderas varmt! Och jag vet många som använt sig av Mötesplatsen och det har funkat kanon för dem också.

Anonym sa...

Det finns jättetrevliga singeltjejer här i Karlstad som heller inte springer på krogen :D Jag är en av dem :P

S

Anonym sa...

En snygg o trevlig 31-åring ;)

S

Anonym sa...

Nja, jag vet vem hon är ;)

S

Anonym sa...

Det tror jag inte..vi har aldrig träffats :D

S

Anonym sa...

Japp det har jag ;) Tycker om det jag läser och det jag ser :)

S

Jenny sa...

Fin dikt..skrivit den själv?? Självklar finns kärleken..plötsligt en dag händer det..;)
/Jenny

Per Noremalm sa...

En tröst i natten: Jo det finns absolut snälla och trevliga tjejer på nätet men jag har inte lyckats hitta kärleken där. Va så jag menade...

Kicki: Hon finns inte på Ikea iaf. Har vart där 3 gånger denna veckan. :)

Anonym: Va??

Anonym 2: Känner jag någon som hittat kärleken på mötesplatsen? :) Vem är du? Jag har testat sådana sidor men utan resultat...

S: Jasså. Vem är du då? :)

S igen: Ser man på. Som känner min syrra eller? :)

S ännu en gång: Undrar om jag vet vem du är. :))

S för 4:e gången: Okej. Men du har hittat min blogg iaf. :)

Jenny: Jo det är jag som skrivit den. Skrev några rader när jag inte mådde så bra en gång.