lördag 18 oktober 2008

En dag på jobbet....

6.00....mobilen ringer.
Fyyy...trött...vill sova mer.
Kliver upp först klockan 6.40.
Nu börjar det bli brådis...
7.00. Sitter och lyssnar på vad nattpersonalen har att säga.
Samma vanliga köret.
En av de boende som inte sover.
7.15. Dags att köra igång. 10 boende som sak upp.
Det ska tvättas, blöjor ska bytas, kläder ska på.
Sedan ut i köket för väntan på frukost.
9.00 va det dags för frukost. Äntligen till fleras stora glädje.
Verkar som de inte fått mat på 2 veckor.. :)
Men så illa är det inte.
Ca 10 så va det dags för en annan att få lite i magen.
Sedan va det en låång väntan för de hungriga boende som inte fått mat på länge.
Nu va de ju hungriga igen. Hela 2 timmar till lunch ju..... :)
Under tiden vi väntade på maten så lite småplock.
Fixade till den fasta telefonen på våningen bl.a.
Så är du arbetskompis me mej??:)
Telefonen på kontoret funkar som den ska nu.
12.00. Dags för efterlängtad lunch.
Efter maten så va det dags för ett gäng att få vila sej.
13.30 va det min tur att vila.
Rast..
Gick hem som jag brukar göra på min rast.
Har ju nära och bra så kan lita gärna knalla hem den 1,5 timmen jag har ledigt.
15.00 va jag tillbaka med nya krafter.
Då va det bara att börja fixa med kvällsmaten.
Vart PÅ BEGÄRAN.. :)
Pers våfflor...
17.00 så va allt klart iaf för mat. Alla boende på plats. Våfflor å grädde fixade.
Succé som vanligt ;)
18.00 så va det dags för sängen.
För de gamla. Fast jag skulle nog kunnat somna. :)
Trött....
Nu började "kriget" vem som skulle i säng först...
Tro det eller ej. Alla kom i säng även ikväll.
20.00 va min arbetsdag slut. Även jag va rätt slut.
11.5 timmar extra.

Godnatt.

// Per

Inga kommentarer: