torsdag 25 december 2008

Juldagen...

Då va julafton över och vi har gått vidare till juldagen.
Massa reor har kört igång idag. Men jag gick till jobbet på ett extrapass istället.
6.45-15.30. Lite extrapengar i Januari.
Mer extratid blir det imorgon.
Kör extra 6.45-15.15. Sedan går jag på mitt kvällspass som är mellan 15.15-20.00.
Sedan har jag ju helgen kvar...Jihoo.
Ska ta och försöka summera julafton kanske?
Vart ju kvar i Kil så mamma väckte mej när det va dags för julfrukost med skinksmörgås.
Sedan va det bara att hoppa i duschen och göra sej iordning för Forshaga.
Kl 15.00 satt vi samlade för att se på Kalle Anka.
Jag, pappa, Johans farbröder Fredrik och Pär.
Johan satt still en liten stund iaf. Han hade annat och grejsa med tydligen.
Efter Kalle så va det dags för mat.
Fick i mej en portion iaf.
Och efter maten så kom visst tomten... :)
Tomten är allt en trevlig prick.
Jag fick mej lite paket fast jag inte käkat upp min gröt varje dag.
Pengar. En lampa till fönstret med höööög fot. Presentkort. Ett fotografi i ram på Johan.
Johan vart inte rädd för tomten iaf. Han skulle sitta på armen. Gav tomten en julkram och puss när han skulle gå vidare. Så det vart lyckat med tomte...
Sedan va det fikadags med ris ala malta.
Kan ju säga att jag hoppade det. Määätt juu.
*Sedan så gillar ja det inte sååå mycke heller* ;)
När julfirandet va klart för dagen så drog jag mej hemöver då jag skulle upp tidigt imorse.
Detta får räcka för idag...
Bilder från julen kommer så småningom.

Natti på er...

// Per

Inga kommentarer: