söndag 12 juli 2009

Världens största glass...nästan...

Då är det dags för dagens blogginlägg...
Av nån anledning så är jag kvar i Jönköping.
När jag hade tänkt att åka så va klockan en hel del.
Och då kände jag väl att jag lika gärna kunde vara kvar tills imöra och åka hem då istället.
Vad har jag gjort idag??
Erkänner att jag sov bort en del av dagen, men sen när jag väl kom ut i solen så blev det ett besök i Stadsparken.
Där hittade vi dessa...
Full fart va det på killingarna...
Sedan var jag glassugen. :)
Det vart en våffla med 3 kulor, pecannöt, blåbär å polka.
Kan ju säga att det va de största kulorna i år.
Nästan så jag börjar gilla Jönköping pga detta.
Sen eftersom jag ändå blev kvar här nere följde jag med på en joggingtur....
Tja lite ringrostig vart man, men det gick rätt bra ändå.
Tog en sväng förbi Kinnarps arena för att spionera på HV 71.... de verkar ha gått i ide så här på sommaren. Totalt dött va de :)
Kollade in brandstationen här också, den var stor, med många brandbilar...nä jag kollade inte in brandmännen men hört att det fanns två brandmän som är kvinnor här ;)
Kan ju vara värt ett besök ;)
Sen pratade jag lite med Johan som anklagade mig för att ätit upp hans glass...
Måste jag erkänna detta :) ?
Ok Johan...jag lovar att köpa ny glass när jag kommer hem.
Nu är det snart natten.
//Per

Inga kommentarer: