lördag 4 juli 2009

Snickare...

Idag har jag vart snickare...
Har byggt ihop mamma och pappas redskapsförråd.
Iaf börjat på den.
Det va jag, pappa och syrrans gubbe som har byggt.

Lille Johan va bossen på bygget...

Det som tog tid va att fixa grunden så att säga...

Men till slut så va det klart...

Sen gick det utav bara farten...
Bossen tyckte vi skulle ha glass också...

Jag kunde väl "offra" mej att ta en glass...
Tyvärr så va det en planka som pajade så jag och Jocke fick kasta oss iväg till Karlstad och fixa en ny.
Sedan bar det av till Jockes jobb för att hyvla den till rätt storlek och fasa rätt den eller va det heter.
Det är ju inte jag som är den äkta snickaren så jag vet inte. :)
Men när vi kom tillbaka till Kil så va det bara att täcka över bygget...

Så här slutade arbetsdagen tyvärr...
Men det kunde ju vart mer regn som de lovat på vädret igår.
Nu blir det slappa resten av kvällen.
Sen får jag väl se om jag kan sova.
Har lite ont i huden.
Solen tog visst lite idag. :)
Höres...
// Per

4 kommentarer:

kicki sa...

Hoppas bygget kan bli klart idag söndag då istället...här hänger regnet i luften men det ser ljusare ut bortmot Kil..
Kramen på dej, och glass det kan man äta trots regn, vilken tur för dej...

Karin sa...

Johan är en riktig arbetare han :)

Anonym sa...

Fasen vad du käkar glass....men e lika snygg alltid ändå.....puss kram

Per Noremalm sa...

Kicki: Vi vart nästan klara med bygget. Regnet och en pajad planka sinkade jobbet. :)

Karin: Han är en riktig grovarbetare. :)

Anonym: Glass är livet de. :)