onsdag 4 augusti 2010

Karlstad igen...

Finns inte så mycket att säga om dagen.
Jag är iaf tillbaka i Karlstad igen.
Bilen är fixad.
Bromsarna fram är bytta och jag satte på nya vindrutetorkare fram när jag ändå höll på. :)
Sen måste jag bara säga en sak.
Satt och hade TV:n på här och jag vet inte om jag fattade rätt.
Men Socialstyrelsen har ändrar på någe så man får inte ha de som vi har de på jobbet.
Vi har låst ytterdörr med kod. En del har säng grindar och larm.
Hur tänker Socialstyrelsen egentligen?
Om våran ytterdörr skulle va öppen skulle vi inte få göra annat än springa och leta efter våra boende.
Dörren är låst för de gamlas skull.
Inte för att vi tycker det är kul att låsa in folk.
Är inte så himla bra om nån av de går ut på vintern i nattlinne kanske?
Frågan är om de kan va så korkade på Socialstyrelsen...
Nu ska jag ta natten iaf.
Godnatt...
// Per

2 kommentarer:

Marita sa...

Men hallå Per, vakna !!! ;))) Du ligger 2 månader efter din tid när det gäller olåsta dörrar, har varit ett hett disk.ämne i media å press sååå länge... ;D

Per Noremalm sa...

Marita: Bättre sent än aldrig. Jag har hört det på ett halv öra men trodde inte de kunde va så korkade... :)