lördag 21 augusti 2010

2.2 ton...

2.2 ton är inte min vikt men den vikt jag burit i sten igår och idag.
Jag tyckte pappa sa att varje sten vägde 14 kg...
När jag lyfte Johan idag och frågade Jocke vad Johan väger och när han sa 16 kg så va jag tvungen att kolla pallarna med sten.
Varje pall vägde över 1100 kg.
Varje sten ligger på 23,5 kg.
Därför jag är lite småseg i kroppen då.
När jag packade ihop idag så va det 17 meter kvar av bygget.
Det va 55 från början.
Nu sitter jag och försöker ladda med lite WahlströmsSpotify.
Är snart på väg att börja dra mej mot Örebro.
Där spelar Wahlströms ikväll.
Får se hur det kommer gå när jag är så sliten.
Kommer bli en hård helg detta känns de som.
Styrketräning med stenlyft och dans ikväll.
Kommer bli ett danspass imöra också om jag kommer upp imöra. :))
Rocksulan firar 25 år iår och de firar det imöra med middag och dans.
Dansen är för vanligt folk och även för en gammal DTC:are som mej.
Eva som vart med i Rocksulan sedan början smsade och frågade om jag ville komma.
Bäst att passa på att dansa när det är dans i Karlstad.
Min danshöst i Karlstad ser ju inte allt för bra ut. :(
Nej.. Nu ska jag plocka ihop det sista.
Ha de gött...
// Per

Inga kommentarer: