fredag 11 september 2009

11 september 2009...

Fredag och slut på arbetsveckan för personer som inte jobbar inom vården.
Själv har jag börjat min jobbhelg idag.
Men bara så ni vet så säger det tjoff så är det måndag och då är jag ledig. ;)
Självklart så hann jag med lite träning innan jobbet.
Började med en promenad innan frukost.
Efter det så blev det en härlig frukost.
Sedan så tog jag mej en promenad till gymmet.
Där vart det en roddtur...

Roddmaskinen är en trevlig träningsmaskin...
De vart 20 minuter och en tur på 4433 meter.
Det vart bara 20 minuter. Får bli mer nästa gång.
Jag får sån plastsmak i rumpan. :)
Sen så va det bara promenaden hem så va dagens träning över.
Det har vart kanonväder även idag.
Men nu märks det på trädena att det drar sej mot hösten.
Fick med ett träd på bild när jag va ute på långpromenaden innan frukosten.
Mellan 15-20 va det jobb på mitt schema.
Och även idag lite safe-doc fix.
Grejade så att 4:an fick in sin 10:e boende.
Så med andra ord så gjorde jag jobb som egentligen inte är mitt.
Men någon måste ju se till så alla boenden är med i datorn.
Har precis kikat på kändisdjungeln på tv4...
Å vem är med där?
Jo...
Bonden Karl-Petter från Säffle.
Nu är han inne på sitt 3:e tv program.
Bonde söker fru och Let´s dance.
Och nu detta...
Så den värmländska dialekten är tillbaka i rutan...
De senaste i svininfluensan för min del är att Karlstad Kommun erbjuder att all vårdpersonal kan få vaccination mot svininfluensan.
Så nu är frågan om jag ska vaccinera mej? Det är frivilligt så jag får fundera hur jag ska göra.
Ska nog ta natten snart.
Har ett 12 timmars pass framför mej imöra.
Ha de gôtt...
// Per

Inga kommentarer: