torsdag 27 augusti 2009

Utbildning + jobb= sant...

Idag har det vart heldag med "Carema tänk".
Har har utbildning mellan 9.00-16.00.
Vi började på jobbet med lite tandprat.
En tandhygenist hade information 1 timme.
Eftersom jag vart med ett tag i "gemet" så va det väl lite repetition.
Men det är väl inte så dumt egentligen.
Sedan va det en "hål timme".
Men då passade jag på att köra lite brandinfo med gruppen som jag va med i.
Så nu har de stenkoll brandlarmet.
11.00 va det dags för information från våran arbetsterapeut.
Klockan 12.00 va det dags för lunch.
Lunchen fick bli på Nöjesfabriken.
Där valde jag lasagne.
Den va god men va lite väl kryddstark. :)
Till efterrrätt...

Mjukglass är gôtt...
Efter lunchen så gick vi ner till Caremas lokaler på stan.
Där va det föreläsning i Caremas värdegrunder.
Är jag hjärntvättat nu tro?? :))
Klockan 16.00 va utbildningsdagen över iaf.
Det jobbigaste med sådana här dagar är att man är ju inte van att sitta still så mycket.
Mycke mer spring under en vanlig dag...
Efter detta så va det bara att gå upp till jobbet igen.
Har haft ett kvällspass ikväll.
Slutade det 21.00.
Så min "Carema dag" har vart mellan 9.00-21.00.
Nu blir det sova några timmar innan heldagen på jobbet imöra drar igång.
7.45-21.00 är jobbtiden imöra.
Sedan blir det helgen...
Ska fixa en ny kudde till en av mina tanter då.
Så ett Ikeabesök får det bli för lillgummans skull.
Hmm. Skulle jag koppla bort jobbet hela ledigheten? ;)
Funderar på om jag ska klippa mej snart också.
Slingor eller inte slingor är frågan?? :)
Nej... Nu får de va bra för idag.
Godnatt på er...
// Per

Inga kommentarer: