lördag 8 augusti 2009

Jobblördag...

Då va jobbhelgen igång på riktigt då.
6.15 ringde den där eländiga larmet på mobilen imorse.
Va bara att se till så jag va på jobbet kl 7.00.
Det räcker med att försova sej en gång om året. :)
De 2:a timmarna kände jag mej hur pigg som helst.
Sedan när jag satte mej ner för att mata en av våra boende så va det nån som slog mej i huvudet.
Jag vart såå trött och orken bara försvann.
Men innan jag satte mej och matade så va jag tvungen att ta ett blodsocker på en av de boende.
Och ja eftersom jag va först å välja på 3 blodsockerserier som ska tas så tog jag en lättare "stickning". :)
På kortrasten på fm så tog jag och satte mej i massagestolen.
Somnade nästan direkt.
Efter massagen så vart det nagelvård.
70 st små fingrar blev klippta.
Efter det så blev väl resten av dagen som en vanlig helgdag.
Fixade våfflor till kvällsmat på allmän begäran.
Uppskattat av de boende och personalen på våning 4 som snikade till sej en varsin våffla.
Nu blir de sängen...
Natti på er.
// Per

Inga kommentarer: