måndag 19 januari 2009

Leeedig...

*Tuggar pepparkakor*
Hmm. Himla tuggande på mej när jag bloggar.. :)
Ja då va det måndag och jag har vart ledig idag.
När jag klev upp och tittar ut så är det vitt ute...
Snö!!! :)
Tyvärr så blir nog inte denna snö så långvarig. :(
Men det är verkligen fint när det är vitt ute.
Jag fick min bonus från Stadium idag.
Å den va inte stor. :)
Har verkligen inte vart någon storkund hos Stadium 2008.
Hela 68:- är insatt på mitt Stadiumkort. :)
Ojoj..Vad ska jag handla nu tro??
Måste fixa med mammas kort. Funderar på om det funkar som det ska.
Har väl inte gjort så mycke annars idag...
Diskat och tvättat några maskiner med tvätt.
Jag hoppade träningen idag. Kännde mej för sliten.
Men imorgon blir det innebandy är det tänkt.
Har precis kollat Färjestad- Linköping på tv.
3-3 efter full tid och övertid.
FBK ledde med 3-2 när det va 4,5 min kvar.
Suck...
Ja jag HATAR LHC!!
Kan ju va att jag är lite bitter efter alla semifinalsförluster FBK åkt på mot dem.
Blodigast va LHC:s Pihl. Men han bad f*n om det.

Domare Anderssson är en FEG JÄVEL!!!
En FBK spelar vågar han visa ut i förlängningen...
Grrr.
Nej. Nu ska jag andas lite. :)
En sak till bara...

Jag vill hit... :)

Chipp på er..

// Per

söndag 18 januari 2009

Fundering...

*Tuggar smörgåstårta*
Jaha...
Då va jobbhelgen slut då.
Den har gått fort när det va en heldag mindre.
Inga fel alls. :)
Dagen idag va helt okej. Lite trött personal bara. Men det får det va ibland.
Nu är jag iaf ledig 2 dagar. LyxPer. Det är jag dä. ;)
Det ska bli gött.
Får väl se vad jag ska hitta på.
Jag har de inte lätt på jobbet ja. :))
Va en boende som sa till mej...
Du har så fin kropp. Du är så smidig.
Hmm. Vad svarar man på det???
Sen va det en sak. Jag har en fundering...
Tänkte jag ska ta mej till frissan så småningom.
Känns som det snart är dags.
Frågan är...
Ska jag klippa mej och göra slingor?
Eller bara klippa mej?
Har jag hamnat i en kris tro om jag gör slingor?
Hittade ett kort på mej och Johan när vi leker med camen i datorn.

Så här gör du Johan...
Kanske ska slänga upp mina planer för nästa veckan??
Måndag: Ledig.
Tisdag: Ledig.
Onsdag: Jobb 15.15-20.00.
Torsdag: Möte med Carema 11.15... Jobb 15.15-20.00.
Fredag: Jobb 06.45-15.30.
Lördag: Ledig.
Söndag: Ledig.
Blir nog några pass på gymmet och 2 innebandypass skulle jag tro.
Jaha... Det va väl allt för idag.

Nattinatti...

// Per

lördag 17 januari 2009

100 år...

I förmiddags bar det av till Årjäng.
Jag åkte till Forshaga och hämtade upp syrran.
Sedan åkte vi till Kil där vi hoppade in i pappas bil.
Jadå. Mamma var med också.
Det va dags för Hildings 100års kalas.
Hildings gode man hade ordnat så vi skulle få va i en matsal på ett servicehus.
Tror det kan va det stället som min nya arbetsgivare driver... :)
Vi fixade dukning och sånt innan vi åkte och hämtade 100 åringen.
Gode mannen hade även fixat en liten orkester.
Så det vart levande musik.
Kommunalråd, 2 präster, personal från hemtjänsten kom för att fira han.
Och delar av släkten Noremalm så klart.
Det bjöds på smörgåstårta och vanlig tårta.
Hilding själv sa att det måste va fel...
Jag är inte 100 år. Känner mej som 90 ju...
Och inte ser han ut som 100 inte. Eller?
När han såg alla blommor sa han...
-Jag har 7 blommor hemma redan. Ta med er några om ni vill...
GRATTIS HILDING!!!
Här kommer det lite bilder från kalaset...

Smörgåstårtan...

En av tårtorna. Hann ej plåta gräddtårtan...

Telegram från kungen och drottningen...

Födelsedagsbarnet anländer...

Alla samlade...

Annica och Hilding...

Prästen, Hilding och kommunalrådet i Årjäng...

Prästen och Hilding...

Präst nr 2 håller tal...

Maria och Mikael...

Annica, ? och ?...

Pappa, Hilding och präst nr 2...

Dags att gå hem till katten Frida...
Det har vart en trevlig dag i Årjäng.
Inte ofta man får va med på ett 100 års kalas.
Natti på er nu...
// Per

fredag 16 januari 2009

Bra jobbat Per...

Som jag skrev igår så skulle jag ju åka och parkera bilen igår kväll.
Men innan jag skulle göra det gick jag upp med tomtarna till vinden.
Passade på att ta med mej en kartong som jag skulle slänga i soprummet.
Tar en nyckel för att ha sönder tejpen i botten så jag ska kunna vika ihop kartongen.
Men va händer då????
Nyckeln går av!!!!
Jaha... Utelåst med andra ord. :/
Bara att ringa och väcka mamma och pappa i Kil.
Ööö. Jag kommer och hämtar nyckeln till lägenheten.
Min har gått av fick de höra fr mej.. :)
De va bara att åka till Kil och hämta nyckeln...
Precis va man känner för när man tänkt gå och lägga sej... :)

Ja...vad säger man???
Sedan så måste jag bara visa hur det ser ut på http://www.birthday.se/
Ska ju på min farfars brors kalas imorgon...
Axel Hilding Nilsson
Fyller 100 år imorgon, född den 17 januari 1909

Ålder: 99 år, 11 månader och 30 dagar
Född för antal dagar sedan: 36 524 dagar
Född på vilken veckodag: Söndag
Kan meddela att han bor hemma med sin katt.
Så inget äldreboende där inte. :)
Nu har jag iaf stillat mitt dåliga samvete ang träningen.
Vart iväg till Nautilus och kört lite. Cykel och rodd fick de bli idag.
Alltid något...
Nu slappar jag lite innan det är dags för jobbet.
16.15-21.00 är kvällens pass.

Ha en bra kväll...

// Per

torsdag 15 januari 2009

Ikea...

Sitter här med datorn i knät och käkar pepparkakor.
Kan ju försöka bli snäll. Fast julen redan vart.
Men det kommer ju fler. :)
Nu är julen bortplockad för denna gång så som på 2 julstjärnor.
Blir verkligen tomt när alla tomtar är borta.
Har fortsatt och röjt här idag och nu börjar det likna något.
Jag vart väckt klockan 10.30 idag.
Hade ju lovat ett svagt ögonblick att jag skulle handla nytt porslin till jobbet.
Och det vart idag dä.
Åkte ut till Ikea för att inhandla massa porslin och lite bestik.
Gick på ca 1500:-. Undra om man får sparken nu??
Men det kommer bli kanonfint.
Vi hade typ 4 olika sorters flata tallrikar.
Inte sååå snyggt kanske.
Återstår väl och se om jag får gå till arbetsförmedlingen till veckan. :)

Kundvagnen...
Jag tog och lunchade på MAX idag.
En burgare är aldrig fel. De skulle lilla Johan gillat.
Har tvättat några tvättmaskiner ikväll oxkså så nu har jag ingen tvätt kvar.
Känns rätt gött faktiskt att det börjar ordna upp sej här.
Hmm. Men jag måste erkänna en sak...
Jag har fuskat denna vecka. :(
Har bara tränat 1 gång. Inte bra detta.
Ska försöka komma iväg till gymmet imöra.
Typ måste ta mej dit.
För sedan är det kört med träning denna vecka.
Kalas och jobb ska jag sysslesätta mej med under helgen...
Har kollat på hockey här under kvällen och FBK vann över Södertälje med 6-3.
De gillar jag. :) Ett rätt till på tippahockey.se.
Nu ska jag parka bilen så jag inte åker på böter imorgon.
Får inte stå på gatan imorgon.
Så ut i kylan me mej....

Burr burr på er...

// Per

onsdag 14 januari 2009

Röjardag...

Idag har jag röjt och haft mej här hemma.
Diskat, tvättat och plockat en massa. Men det är inte klart än. :)
Får fortsätta imöra.
De vart en sväng till Degerfors en snabb sväng oxå.
Igår kom det massa brev från Bredbandsbolaget...
Blir sååå trött på dem.
Nu hade de fått för sej att jag skulle flytta.
Just nu krånglar de bara med mej känns det som.
Jag tänker ju inte flytta.
Annars har jag vart grymt seg.
Tog mej en rejäl sovmorgon.
Men det va jag nog värd tycker jag. :)

Nattinatti...

// Per

tisdag 13 januari 2009

Hemsk dag....

Sitter här nerslagen i gooooa soffan.
Min kropp känns inte som en tonåring som inte är torr bakom örona kan jag säga.
Har spelat innebandy.
Men det gick ju inge vidare. Spelade 3 matcher.
Förlorade... alla 3.
Hjälper ju inte att bara en gör målena. ;)
Nu ni ska tro att det är jag som gör massa mål. :)))
Jag gjorde iaf 4 av 5 mål i ena matchen. Så några mål vart det från min klubba.
Dagen på jobbet va ingen höjdare.
Förmiddagarna går ju rätt bra.
Men när man blir ensam. Då drar det igång...
Hur ska man kunna hjälpa en boende som man behöver va två på när man är ensam??
Imorgon blir det röjdag här tror jag...
Tomtarna ska flytta bl.a.
Måste tvätta också. Städa vore inte fel heller.

Tomatarna väntar på "flyttbilen"...
Men det fanns iaf lite ljusglimtar me denna dag. :)
Nu blir det sängen...

Godnatt...

// Per

måndag 12 januari 2009

Ny vecka igen...

Ja då va det ny vecka igen då...
Måndagen 12:e januari.
Veckorna bara springer iväg.
Idag har jag jobbat 6.45-15.30.
Kan ju säga att det va en blöt dag på jobbet.
När jag kom upp från rasten så stod Caroline och torkade vatten på golvet i en lägenhet.
Avloppsvatten...
Det va en kille som skulle fixa stoppet på personaltoaletten.
Resultatet blev...2 vattenfyllda lägenheter.
Det kom upp vatten ur golvbrunnarna.
Efter ett tag så började det rinna från taket i personalköket också. :)
På tal om jobbet så måste jag bara säga att jag skulle vilja ha ett par armar till.
Känns som man inte räcker till.
Man ska va på helst 10 ställen på en gång då alla vill ha hjälp samtidigt.
Mat ska de ha helst hela tiden.
En dam sa så här om mej till en annan dam... Han är inte torr bakom örona han.
Bara för jag sa att de fick vänta 30 min på kaffet.
Nog om jobbet nu...
Min vecka ser ut så här...
Tisdag: Jobb 6.45-15.30...Innebandy kl 18.00.
Onsdag: Ledig... Träning på gymmet.
Torsdag: Ledig...Träning på gymmet.
Fredag: Jobb 16.15-21.00.
Lördag: 100 års kalas i Årjäng.
Söndag: Jobb 7.00-20.00

Godnatt på er...

// Per

söndag 11 januari 2009

Jobb...

Idag har jag jobbat in min kommande lördag.
7-14 var jag och jobbade.
Behöver ju va ledig då jag ska till Årjäng på kalas.
Jobbade med en förkyld Doris.
Själv så va kroppen rätt seg efter skidresan.
Men det va det värt.
Längtar tills nästa gång det bär av till nån slalombacke. :)
Vill åka snart igen...
Hände det någe på jobbet då?
Nej...
Vi hade allt under kontroll. :)

Allt för idag....

// Per

lördag 10 januari 2009

Slalomkung...



Ja då sitter jag här efter en dag i Säfsen.
Det vart Säfsen i Dalarna som vi åkte till.
Jenny, John , Nova och Johns föräldrar var det jag va med.
Hur det gick???
Jodå...Sitter här med vänster hand gipsad. :)
Brutit vänster handled bara.
Gipsad 6 veckor. Jippi.....
Men hallå!!! Vad tror ni om mej???
Jag är ju värsta Stenmark ju.
Kung i backen...Eller prins iaf. ;)
Det gick riktigt bra. Klart man är ringrostig i början men efter några åk så börjar man få ordning på skidorna.
Men det är verkligen hur kul som helst att åka slalom.
Tyvärr så va inte solen med oss men det fick gå ändå.
Jag skulle kunna bo i fjällena under vinterhalvåret och bara åka skidor hela dagarna.
När vi kom hem till Karlstad så vart det Norrstrands pizzerian.
Smakade gôrgôtt med pizza efter en dag i backen.
Nu måste jag få komma iväg snart igen.
Jag vill till SÄLEN NU!!!!
Tack Jenny och Johan och lilla Nova för en kalasdag. :)
Jag är gärna på den 7:e om det skulle bli någe. ;)
De va verkligen skoj att hitta på någe kul så man fick tänka på någe annat än de vanliga.
Imorgon blir det ett extrapass för Hillevi som inte orkar jobba söndan.
Ska ta det i komptid. För nästa lördag blir det 100 års kalas.

Hörs...

// Slalomkungen Per

fredag 9 januari 2009

Fredag...

Då kör vi igen då...
Men börjar med någe som skulle vart med igår.
Glömde ju skriva att jag vart grinig på Bredbandsbolaget igen.
Igår när jag kom hem från jobbet och satta igång datorn och skulle gå ut på nätet så öppnade sej Bredbandsbolagets sida.
Då hade hon lyckats stänga ner nätet för mej hon som jag pratade med igår.
Så jag va tvungen och ringa dit igen och gnälla.
*Suck*
De fixade till så jag kom igång med surfandet igen.
Men så ser han jag pratade med att jag har betalat hela 2008 för bredband+ telefoni hos dom.
Va iof bara 29:-/månad.
Så jag får fritt nästa månad istället.
Sedan så förlängde jag ett år. Och då sänkte de priset med 50:-till/månad.
Det va nog allt jag missade igår.
Idag har jag tvättat några maskiner, diskat och plockat ihop tomtarna.
Träning?? Japp. Självklart. Har kört stenhårt med träningen denna vecka.
Va på gymmet idag. Mina ben är rätt möra nu. :)
Bra dä inför imöra då jag ska åka slalom.
Fråga mej inte var. För just nu vet jag inte.
Det blir antingen Hovfjället eller Säfsen. :)

Redo för backarna...
Har sett på Let´s Dance nu.
Och nu vart jag lite "irriterad"...igen.
Är en Martin Ragnarsson som är "proffsdansare" som det står att han vann SM GULD 1998 i bugg.
Inte fan stod han på samma pall som jag gjorde. :)
Jag stod på plats nr 2. ;)
Han tillhör säkert danspedagogernas sida. Och då är det inget inget riktigt SM GULD han har.
Och när jag ändå är inne på Let´s Dance.
BlondinBella...
Vad gör hon där?
Bara för man har en känd blogg.
Duger det inte med min blogg??
Vågar sticka ut hakan å säga att jag skulle gjort det bättre än va hon gjorde. ;)
Vilka är bästa dansaren iår då??
Laila, Magda och Mojje får mina röster...
Nu ska jag steka ägg. :)

Ha det gött...

// Per

torsdag 8 januari 2009

Tränat igen...

Kära bloggläsare...
Då va det dags igen...*jubel* :)
Eller inte kanske...
Idag funkade det med bilderna som jag skulle fått in här igår.
Så här kommer de...

Promenad vid Mariebergsviken...

Johan firar sin 2 årsdag med tårta...

Johan på cykeln...
Ja det var bilderna från igår.
Ska väl summera denna dag också...
Jobbade ett hårt pass på "Svea" mellan 06.45-15.30.
Dagens rapportämne var rökning.
Från 1 mars så är det ju rökförbud på jobbet.
Och jag säger bara lycka till. Kommer bli jobbigt för vissa. :)
Undra om de som bryter den regeln kommer få någe straff.
Sedan så har resurs Anna fått för sej att jag ska bli chef.
Nej Anna... jag ska INTE bli chef. :)
Efter jobbet så va det hem och andas lite innan gymmet väntade.
Tog mej en promenad t o r till gymmet. Ca 30 minuter tar den turen.
Sedan så blev det en sväng på "favoriten". Vassberg...30 minuter och det va den tröjan.
Svettigt vart dä.
Efter det så satte jag men 20 minuter på cykeln.
Det har blivit en del träning av någe slag denna veckan.
Känner mej rätt nöjd med det. :))
Hockeykväll i soffan har jag hunnit med oxå.
Färjestad- Skellefteå.
5-1 till Karlstadslaget. De gillar jag. :)
Nu blir det natten här.
Godnatt...
//Per

onsdag 7 januari 2009

Gnälldags...

Idag ska jag börja med att gnälla lite.
Först ska Bredbandsbolaget få sig en känga...
När jag hämtade posten idag så hade jag fått en påminnelse från Bredbandsbolaget.
Men va fan!!!
Jag har betalat och de har fått sina pengar som de ska.
Men ändå så skickar de ut en påminnelse.
Bara att ringa och gnälla på dom.
Men innan man kommit fram så ska det tryckas typ 100 nr.
Sedan är det telefonkö...En röst säger. Det är samtal före. Beräknad tid ca 20 minuter.
Men för helvete...Och så tror de att man vill va med i en undersökning efter samtalet.
Kan de totalt fetglömma...
Resultatet av samtalet va att jag fick riva påminnelsen.
Den andra kängan ska El-Giganten i Karlstad få.
Men denna gång gäller det inte mej utan en kompis som lämnat in sitt Playstation 3 för lagning där.
När han ska kolla va långt de kommit me den så säger de att han redan hämtat ut spelet.
Men han har inlämningskvittot kvar!! Så nu står han utan spel.
Och El-giganten har lämnat hans spel till någon annan eller slarvat bort det.
PUCKON!!!
Hoppas han inte ger sej och går vidare me detta...
Hur har min dag varit då??
Sovmorgon då jag va ledig. Inga fel. :)
Sedan åkte jag till Toys"r"us.
Köpte 2 paket till. Så det vart iaf 3 st paket från mej.
När jag kom hem så tog jag mej en långpromenad på 55 minuter i det fina vädret.
Fast det va lite småkyligt om jag ska va ärlig. Men solen visade sej från sin bästa sida. :)
Sedan bar det av på 2 års kalas hos Johan.
GRATTIS JOHAN!!
Har har blivit sååå stor.
Han fick mer räls, en buss och en vattenfallstunnel som hör till tåget han fick i jul av mej.
Annars fick han kläder, en barnvisbok, en skyddsängel, en tripp trapp stol, doktorsgrejer, förvarningslådor och en cykel.
Så till våren får Forshagaborna passa sej för Johan när han ska lära sej cykla.
De va tänkt att jag skulle lägga in några bilder från kalaset och promenaden.
Men bloggen ville inte det. :(

Nu blir det natten. Nattinatti...

// Per

tisdag 6 januari 2009

SpagettiPer...

Sitter här helt slut i bena. Mina ben känns som spagetti.
Har precis kommit hem efter att ha vart och spelat innebandy.
Vart innebandy som träning idag. Trodde inte det skulle bli någe då det är röd dag idag.
Men gött att vi fick ihop ett gäng.
Tyvärr så va jag fruktansvärt seg idag.
Vårt lag va helt enkelt för tunga(på olika plan) så vi torska tre raka. :/
Men det är ju bara en "lek". ;)
Jag är inte bitter...
Kan ju meddela att mitt "schema" spruckit redan. :)
På söndag så jobbar jag ett extrapass. 7-20 är tiden som gäller.
Och på lördag blir det eventuellt Hovfjället med Jenny och John.
Men det är inget som är bestämt.
Jag skulle inte tacka nej till att få komma iväg och åka lite skidor.
Är sjukt sugen på slalom...
Har drömt att jag vart iväg och åkt t.o.m. :)
Ja ni behöver inte va oroliga. Jag köpte våfflor oxå. Så jag fick i mej lite mat oxå.
Inte bara skidor... :)
Hoppas det kommer funka så vi kommer iväg.
De har en del snö i backarna. 55cm räcker en stund.
Har ju även vart på jobbet en sväng idag. Även där vart det inte som jag planerat.
Vart 1.5 timme extra. Så jag slutade 15.30 istället för 14 som var tänkt från början.
Vet inte vad som flugit i våra boende. De har blive så högljudda.
Tjoar å skriker och slår i bordet. Ett himla väsen på dem.
Imorgon blir det träna på gymmet och 2 års kalas för syrrans lille Johan.
Ska nog ta mej en sväng till leksaksaffären. Har ju bara en present än ju.
Som inte är inslagen än kom jag på nu :)
Får väl se om jag hittar något.
Nu ôrk ja int skriv mer...

Ha de

// Per

måndag 5 januari 2009

Vecka 2 2009...

Då va vecka 2 igång då...
Jobb, träning och kalas är några saker jag ska sysselsätta mej med denna veckan.
Som jag vet just nu iaf.
Har haft lyxturen på jobbet idag. 7-14 är alldeles lagomt.
Efter jobbet så gick jag hem och slappade lite framför Tv:n.
Här kommer mina planer för denna veckan som jag lovade igår.
Tisdag: Jobb 07.00- 14.00.
Onsdag: Jag skulle jobbat kvällen idag men har tagit komp då Johan fyller 2 år.
Torsdag: Jobb 06.45-15.30.
Fredag: Ledig.
Lördag: Ledig.
Söndag: Ledig.
Kommer att försöka träna en del under veckan. Gymmet har stängt på tisdag men då får det väl bli en promenad som det även blir ikväll. Får ta och gå till gymmet senare i veckan.
Ska bli skönt nu när alla röda dagar mitt i veckan tar slut. Iof får man lite extra betalt men gym och affärer har så konstiga öppentider.
Ska ta min promenad nu och sedan blir det hockey. Färjestad mot Brynäs.
Ikväll måste de f*n vinna.

Ut i kylan nu...Burr.

// Per

söndag 4 januari 2009

Familjemiddag...

Söndan börjar lida mot sitt slut.
Ska avlägga en rapport för idag så ni vet vad jag pysslat med denna söndag.
Klockan 11 .00 så kom Henrik och plockade upp mej.
Efter vi hämtat Christer så åkte vi in till Karlstad för innebandyn.
Det vart jobbigt efter ett tag när jag fick 2 st stora gubbar på mej som ryggsäckar.
Detta pga att jag tydligen va för snabb i bena. :/
Vårt lag vann iaf 4 av 6 matcher.
Efter innebandyn bar det av till Bergvik på jakt efter en smörgåstårta som Christer skulle ha.
Dessvärre hittade vi ingen...
När jag kom hem till mamma och pappa igen så hade syrran och hennes familj kommit dit.
Dags för söndagsmiddag...
Porterstek, sås och potatis.
Glass och jordgubbar till efterrätt.
Mycke gott.
Kan även säga att det vart mycke lekande med bilar.
Johan ÄLSKA mina gamla bilar som jag hade när jag va liten.
Lyckades få Johan på kort....

Gooingen Johan...

Morbror Pers bilar är skojiga...Wroom.
Imorgon är det dags för jobb igen.
07.00-14.00 är det som gäller.
Lägger väl upp ett schema och planer för nästa vecka imorgon. :)
Nu ska jag ta några kvällsmackor.
Hörs...
// Per

lördag 3 januari 2009

Nöjd...

Då va det lördag 3 januari...
Ledig dag och det är välbehövligt.
Jag är så trött så jag skulle kunna sova hur länge som helst. Men jag vaknade till slut iaf.
Klockan 11 tror jag klockan vart.
Sedan så körde jag en maskin med massa tvätt.
Och efter det så tog jag mej i kragen och sa...
Nu MÅSTE du gå till gymmet Per...
Bara att dra på sej träningskläderna och åka till gymmet.
Det var inte igår jag var på Nautilus.
17:e november närmare bestämt. :/
Hmm. På tiden att få lite ordning på min träningen.
Det vart cykel och "Vassberg".
Så nu är jag rätt nöjd med mej själv så äntligen kom iväg.
Nu ska det bli mer ordning på mitt tränande.
Kanske kan få lite mer matlust om jag börjar träna mer.
Dagens vikt: 69,5 kg.
Imorgon blir det innebandy klockan 12.
Just nu sitter jag i Kil.
Är och hälsar på mamma och pappa.
Vi har käkat kycklingfilé och potatisgratäng.
Sover över här inatt.

Ha en bra lördagkväll...

// Per

fredag 2 januari 2009

Dag 2...

Då va det fredag och dag nr 2 på det nya året.
Klockan ringde 06.00 och jag va medvetslös.
Men bara att kliva upp och göra sej redo för en dag på jobbet.
Fick rapport 06.45 och 07.00 fick vi dra igång då resursen fick gå upp till vån 4 där peronalen va sen pga bekymmer med bilen. Vi visste ju inte när hon skulle komma ner till oss igen.
När hon kom tillbaka så va vi klara.
Fick hjälpa oss med matningarna vi har.
Närmare bestämt 4 st.
Resten av dagen flöt på bra och till slut så va klockan 15.30 och hemgång.
Ledig två dagar nu. Ska bli göööött.
Känns som jag skulle kunna sova i 100 år.
Nån som kan väcka mej tro???

Hade visst lite trist på jobbet... :)
Då kan man roa sej med att ta hemska kort på sej själv.
Efter jobbet så skulle jag sätta mej ner och kolla mailen.
Halkade in på msn och där får jag en länk skickad till mej på ett spel på nätet.
Kan ju säga att jag vart beroende.
Fast till slut så vart man helt slut i skallen.
Jag som va trött innan jag satte mej.
Det såg ut som non stop över hela skärmen.
Efter ett tag så va allt prickigt. :)
Men skoj va det...

Spelet...

Godnatt på er...

// Per

torsdag 1 januari 2009

Ny vecka igen...

Ja då va det måndag igen då...
Vecka 3 redan. Oj va veckorna går fort.
Denna veckan har jag 4 arbetspass.
Vart ett mindra då jag tog ett extra igår och tar bort mitt lördagspass då jag ska till Årjäng på 100 årskalas.
Jag jobbade ju 6.45-15.30 idag.
Kan ju säga att de vart en riktig blöt dag.
När jag kom tillbaka från rasten så stod Caroline och torkade vatten i en lägenhet.
Avloppsvatten...:)
Kom upp ur golvbrunnen när de skulle försöka få ordning på våran personaltoalett som de va stopp i.
Resultatet vart att en lägenhet + toalett fylldes med vatten.
Även en lägenhet på 2an fick vatten på golvet.
Efter ett tag så började det rinna vatten i taket på bottenplan.
Personalköket fylldes me vatten.
Skojigt värre...
Måste bara säga att stressen vi har på jobbet är grymt jobbig.
Alla ska ha hjälp på en gång. Det är bara 10 boende så det är väl inga bekymmer.
Så fort de kommer upp så ska de ha frukost...
Och när de svalt frukost så börjas det frågas efter lunchen.
Efter lunch är det kaffet som ska komma helst på en gång. Den dricks vid 14.30 tiden.
En tant sa till mej idag... Han är inte torr bakom örona han.
Bara för jag sa att de fick vänta 30 min på kaffet då klockan bara va 14.
Så fort de ser en så ska de ha något ätbart.
När de ätit upp kvällsmaten så ska de i läggas...
Alla på en gång. Även om klockan bara är 17.30.
Jag skulle behöva ett par armar till känns de som.
Nog om jobbet nu.
Min vecka ser ut som följer...
Tisdag: Jobb 6.45-15.30...Innebandy kl 18.00.
Onsdag: Ledig...Träning på gymmet.
Torsdag: Ledig...Träning på gymmet.
Fredag: Jobb 16.15-21.00
Lördag: 100 års kalas i Årjäng
Söndag: Jobb 07.00- 20.00

Nu blir det natten här.

// Per

Nyårsdagen...

Då va det 1a dagen på 2009.
En kall dag här i Karlstad. Tyvärr så finns det ju ingen snö men det är vitt av all frost iaf.
Det är ganska fint men jag vill verkligen ha snö nu.
Jag funderar på om det inte snart är dags för slalom.
Fast det är lite väl kallt för det kanske.
Idag har jag jobbat 7-14. Rena rama lyxturen faktiskt.
Men det kan ju va gött ibland.
Fast det är inte lätt att jobba med en som haltar och har sej. ;)
Dagen på jobbet gick riktigt bra.
Fast våning 2 krånglar med personal så vi inte får någon resurs.
Så det va bara att köra på klockan 7. Full fart i 2 timmar så att de skulle få sin frukost till klockan 9.
Imorgon fredag så är det 6.45-15.30 som gäller.
Känns lite drygt att jobba till 15.30.
Men det får gå...Får ju en hel kvart storhelgsob om ja inte tagit fel.
Jag jobbade ju en del dagar i december när det va storhelgsob.
Det vart 53.25. Så jag fick ihop några timmar. Kanske kan bli några kronor extra.
Men det ska ju dras en del skatt också. :)

Strandvägen nyårsafton 2008...

Maten jag åt när jag kom hem från jobbet...
Så va det där med nyårslöftena....
Det är alltid lika svårt att hålla dem.
Men kan ju försöka att bli lite bättre med min träning...
Fast det är väldigt tråkigt att gå och träna själv. :(
Lättare om man är två som peppar varann att gå iväg till gymmet.

Ha en bra fortsättning på nya året nu...

// Per