tisdag 12 juni 2012

Bilen...

Igår fick pärlan 4 st nya sommardäck.
Och jag fick lite mer rabatt än det va tänkt.
Mekanikern tyckte väl synd om mig som kör en Audi.
Han hjälpte mig även att sätta i det nya batteriet jag köpte häromdagen.
Vanligt fölk ska tydligen inte kunna byta batterier i bilar.
Och för den hjälpen fick jag inte betala något.
Varför så snäll?
Kan de va så att han vill att jag ska komma tillbaka till han och byta bromsarna bak?
För det va vad vi fick se när bakdäckena åkte av.
Dags att byta bromsarna...
Suck!!
Tvätta däckena är jättekul tycker jag.
Eller kanske inte nej. :)
Redo för en sommar med nya sulor.
Nu kan jag köra säkert till bilverkstaden för att fixa nästa fel på den. :)
Ha de gött och kör försiktigt i sommar...
// Per

2 kommentarer:

Marita sa...

Så enormt tacksam över min gamla pärla, SAAB 900-90 som jag köpte för 3000:- för 5 år sedan. Den var då nyskattad-besiktad samt nyservad. Ist. sett utan några större fel på bes.under alla år. Rostig på utsidan men inget under än så länge. :) :)

Per Noremalm sa...

Marita: Ja nu är det bara utgifter känns de som.