onsdag 20 oktober 2010

Bevakad...

Idag har jag vart under bevakning...
De kändes lite så när hon från Karlstad kommun kom och gick med oss idag.
Jag har jobbat 10 år med dementa och det har fungerat bra tycker jag. :)
Det känns som hon levde i en fantasivärld.
Ska inte gå in på va hon tyckte vi skulle göra men jag har svårt att se att det skulle funka.
Ärligt talat. Vi är för lite personal.
Frågan är om de kan ha de så på någe kommunalt boende som hon beskriver det.
Hos oss skulle tvättstugan svärma över efter några dagar och lägenheterna skulle inte se allt för fräsch ut. :)
För tydligen kan tvätt och städ vänta. :)
Som tur va jag inte bevakad de sista 5 timmarna. :)
Ha de gött...
// Per

2 kommentarer:

Vita hjärtan sa...

Ingen verklighetsförankring alls...så typiskt! Dom borde vara tvungna att arbeta en vecka först, innan dom kommer med idéer!!

Kram Annemari

Per Noremalm sa...

Annemarie: Hon jobbar på ett kommunalt boende och där är de fler personal. Skulle va kul att provjobba där och se om de funkar i verkligheten. Kram