måndag 22 augusti 2011

Förvirrad...

Hur förvirrad får man va?
Pappa har ju skaffat sig en bärbar dator.
Och jag hade lovat att fixa till den.
Och av nån konstig anledning så åker jag till Kil för att greja datorn.
När pappa kunde ta me den hit till mig.
Eftersom han ändå hade några ärenden i Karlstad.
Nej. Som sagt va. Jag åker till Kil och fixar den.
Det vart en liten utflykt iaf.. :)
Jag fick ordning på allt som de ska.
Men när allt va iordning så la 3:s nät ihop.
Så internet funkade inte helt plötsligt. :(
Men vi hann iaf se att det funkade en liten stund.
Jag va i kontakt med 3 och det va en mast som låg nere tydligen.
Känns som jag måste ha filmkväll snart.
Dessa 4 filmerna har kommit i lådan.
Får hoppas att någan av de är bra iaf.
Ikväll så har jag gjort premiären i mina nya löpskor.
Jag har inget att klaga på.
De va riktigt sköna att springa i.
Och inga skav fick jag heller.
Sen måste jag bara visa detta...
Hilding 102 år. Släktens gamling med sin nya katt.
Han hade en katt som hette Frida som tragiskt gick bort då hon blev påkörd.
Och det märktes på Hilding att han sörjde Frida otroligt mycket.
Så nån hemsamarit har ordnat en ny katt till han.
Och nu är Hilding lika pigg som han va förr.
Nu blir han säkert 10 år till. :)
Ha de gött...
// Pe

4 kommentarer:

Nathalie sa...

Vad bevarad han ser ut :D Underbart med katten också, gulligt!!

Karin sa...

Ja jag frågade ju varför han inte tog med datorn till dig ;)

Marita sa...

Att 3 krånglar är ingen nyhet. Hade Bertil en laptop innan kopplat till dom eller var det en stationär dator? Min gôbbe har alltid problem med sin Laptop samt övrigt inom 3, vet inte hur många samtal han har ringt ang. detta och det ska hela tiden åtgärdas....

Per Noremalm sa...

Nathalie: Ja han har ju bara snusat sen han va i tonåren, såklart han är bevarad. :) Han lever verkligen för sina katter han haft.

Karin: Men vi är förvirrade ju. :) Tänkte inte så långt. ;)

Marita: Jag har kört 3 och det har krånglat max 3 ggr. Ja han kör 3. Syrran kör Tele 2 och det strulade också häromdagen. Men nu funkar båda. :)