lördag 22 januari 2011

Kryssning...

Dansen igår va nog som en dans är på en kryssning.
Inte för att jag vart på nån kryssning men skulle kunna tänka mig att det är så som det va igår.
Trångt på dansgolvet. För många onyktra som tror att de äger dansgolvet och kör fram som en ångvält.
Sen en massa damer 50+ som tror att de är 17 år igen.
Scotts är ju bra men de drar som sagt va lite fel publik.
Men det vart ett bra träningspass.
Jag dansade inte med så många olika men alla låtar vart de ändå.
Även i paus så dansades de.
Nu har jag iaf  testat Gustav Fröding.
Idag så har jag vart på danstävling.
1:a gången jag suttit hemma i soffan och vart på tävling.
De körde tävlingen från Sävsjö på webben.
Sådana finesser fanns inte på min tid. :)
Så här såg det ut...
Jag körde över ljud och bild i TV:n.
Det va premiär för lite nya regler på tävlingen.
Bl a. Va "ormen" tillbaka i buggen.
Vet inte om jag va så förtjust i nyheterna faktiskt.
Men de måste väl testa lite nytt för att inte tappa alla dansare.
Under dagen så fick jag besök av mamma och pappa.
Vi käkade lite mat tillsammans.
Nu ikväll så va jag hos en kompis och käkade lite tårta.
Sedan vart de sällskapsspel.
Är de okej att skylla på åldern om det inte gick så bra? :)
Nu blir det natten tror jag.
Lägga mig och fundera på livets svåra gåtor.
Godnatt...
// Per

2 kommentarer:

Louise sa...

Sorry Per! Tror inte du kan skylla på åldern för att det inte gick så bra.. :P Jag kom ju sist.....

Per Noremalm sa...

Louise: Hmm. Då skyller jag på att jag sett för lite film helt enkelt. :)