onsdag 2 juni 2010

Sommar...

Idag har sommaren kommit till Karlstad. :)
Sitter på balkongen och njuter av utsikten och tänkte skriva ner lite om min dag.
Utsikten i skrivande stund är en båt. :)
Båtbussarna har kört igång sina turer för sommaren.
Hmm. Vart ska jag börja tro?
Lika bra att ta det från början.
Jag började 7.00 och vi hade som vanligt vår lilla rapport som egentligen inte finns men men...
Och idag va jag på våning 2.
Och de andra försökte väl skrämma mej eller va de höll på med.
Åååå va det är jobbigt på 2:an. De larmar en massa och jag vet inte allt va de sa.
Och de har tydligen vart sååå illa att de behövt extrahjälp på eftermiddagarna.
Men både hon och jag som jobbade kan inte fatta varför de säger att de är såååå jobbigt på våning 2.
Jag tycker inte de va så illa som de säger att de är och idag behövdes ingen extrapersonal.
Så jag gick hem 13.30.
De kanske vart lugna när jag kom till dem? ;)
När jag kom hem så satte jag igång en tvättmaskin.
Sedan kikade en kompis upp å vi satt och tölade (pratade) en stund.
Och efter det så va tvätten klar så jag tog och hängde den.
Efter det så drog jag på mej träningsskorna och tog mej en härlig promenad i sommarvärmen.
Folk låg och solade efter kanalen och fullt med folk på uteserveringarna.
Det är allt bra härligt med sommar...

En av Solabåtarna...
Nån som vill hänga med ut på en tur i sommar?

Klarälven och stadshotellet på vänstersidan...
Mer klarälven...
Karlstad är allt bra vackert med allt vatten. :)
Ha de nu gött i värmen och klaga inte att det är för varmt.
// Per

3 kommentarer:

S.Å. sa...

Riktigt fina sommarbilder :)

S.Å. sa...

Ja, verkligen! Ska du till Molkom ikväll eller fick du nog igår?

Per Noremalm sa...

S.Å: Tack. Ja nu är det jättefint här i Karlstad...

S.Å igen: Ja fick nog. :)