onsdag 3 februari 2010

Sälen...

Då sitter jag i stugan i Sälen.
Här uppe vräker det ner snö. :/
Min resa upp gick bra.
Det snöade hela vägen upp och jag lyckades hamna bakom 2 st långtradare.
Va väl mindre skoj eftersom vädret tillät inte omkörningar.
1 olycka va det på vägen upp.
En långtradare med en lastbil på släpet hade kanat ner i diket.
Allt verkade ha gått bra iaf.
Sedan va det om annan långtradare som fastnat i en uppförsbacke.
När jag kom upp till Sälen så svängde jag in på Stadium Outlet.
Passade även på att svänga in till Stadium i Lindvallen.
Handlade inget men veckan är ju inte slut än.
Sedan bara det av till stugan och packa ur all packning i bilen.
Så nu är jag redo för 5 dagar i Sälen. :)
Hoppas att det slutar att snöa.
För imöra ska det åkas skidor.
Nu ska jag slappa i soffan med denna...

Mums...
Ha de gôtt...
// Per

3 kommentarer:

Mia sa...

Åh vad gott, jag skulle nästan kunna beställa hit en taxi med lösgodis (orkar inte gå ut)!
Ha det så skoj nu!

Unknown sa...

ha det så bra i backarna. har precis pratat med din mamma. det är skitmycket snö här i älmhult också. kram margareta

Per Noremalm sa...

Mia: Godiset smakar mer än gôtt. ;)

Margareta: Ja detta ska bli gôr skoj. Skulle kunna va kvar här resten av vintern. :) Kram