lördag 20 februari 2010

Livat på jobbet...

va lördan på jobbet avklarad då...
Dagen började inge vidare.
Jag lyckades försova mej. :/
När jag vaknade så va de bara att kasta på sej kläderna och dra till jobbet.
Jag valde träningskor när jag drog på mej skorna och det va inte rätt val kan ja säga. :)
Det hade visst kommit lite snö inatt.
Dags att skotta taket tro?
Under förmiddagen så roade vi oss på jobbet med att fylla på blöjor, handskar, toapapper och tvättlappar på de boendenas rum.
Resten av dagen gick snabbt och utan bekymmer ända tills det va dags för rapport till natten som vi egentligen inte har.
Rapport mellan dag och nattpersonal asså.
Jag vart beskylld av nattpersonalen att jag vart förbannad på nattpersonalen i torsdags.
Så här ligger det till...
När vi hjälpte de gamla i torsdagsmorse så va det *censurerad text*.
*Censurerad text*.
Sa även att *censurerad text*.
Kvällspersonalen rapporterade till natten att de hade *censurerad text*.
Detta resulterade i att imorse va det skrivet datum, tid och signerat av nattpersonalen *censurerad text*.
Sen ett minst sagt hett samtal ikväll om varför jag va förbannad på nattpersonalen.
För de 1:a så va jag inte förbannad.
Och hade jag velat klaga på nattpersonalen så hade jag sagt till dem direkt och sagt de själv och inte bett nån annan säga det eller dokumenterat att det vart *censurerad text*.
Så vart de fått att jag är förbannad på dem vet ja inte.
Sen är det lite tråkigt att en 3:e part som inte ens jobbat detta dygn tror att hon är inblandad.
Jag är tydligen inte värd vatten i hennes ögon och hon hatar våning 3.
Jag har ju bara rapporter till kvällspersonalen varför det va *censurerad text* kvar när mitt arbetspass va slut.
Nog om detta...
Godnatt på er nu...
// Per

5 kommentarer:

Marita Alberthsson sa...

Typiskt kärringtöl!!! :(( Det bli alltid en höna av en fjäder! Hur bra vore det inte om Vård-och omsorgspersonal skötte sina arb.upp. istället för att "låta munnen gå"... I höstas var jag å jobba en vecka på ett ställe inom serviceförv. där det nästan bara var män anst. Gissa om det var en helt annat jargong, där var det raka puckar! Stämningen var rå men hjärtlig!!

Anonym sa...

Nu är det ju så att Per tölar som en kärring själv så han passar väl in i miljön! Kan inte se någon mer missanpassad än Per på ett ställe med bara karlar. Han lever nämligen för att göra en höna av en fjäder! En riktig kärring!

Marita Alberthsson sa...

Ja´ru Per, har försökt "dämpa dig" via din blogg förut... "Tyvärr" har jag ingen bra erf. av manlig pers. inom VoF men nåra pärlor har funnits! Som jag har skrivit förut, ni har väl APT??? Där finns det väl tillfälle att ta upp det som är obekvämt??? Kanske en blogg inte är det rätta forumet för frustation.... Hoppas ni kan lösa er arb.sit. på plats!!??!! Lycka till!

Mia sa...

Haha *censurerad text* haha. Görbra!

Per Noremalm sa...

Marita: De är ju som de är. :)

Anonym: Å du är tydligen så jäkla feg så du törs inte skriva ditt namn när du kommenterar.

Marita: Allt ordnar sej säkert på någe vis. :)

Mia: Va ju tvungen ju. ;)