fredag 13 februari 2009

Fredagen den 13:e...

Idag är det otursdagen fredagen den 13:e.
Har jag haft otur idag?
Inte har jag fått någon magsjuka än iaf...
Men det härjar fortfarade på jobbet.
Va ganska lugnt med själva "det" idag. :)
Tyvärr så har jag hört att det verkar dragit igång på en annan boende som inte haft det innan. :(
Och jag är bara såååå trött på att sitta och ringa in folk som ska jobba.
Fattas personal hela tiden ju.
Och ingen vill jobba när vi har magsjukan. Hur lätt är det då att få in nån som jobbar?
Slutade med att jag fick beordra in en nattpersonal idag.
Undra om det va ringandet eller det nya schemat som va oturen idag?
Schemat ja...
Fick nya schemat som Carema tycker vi ska ha.
Hmmm.
Jag har bara kollat lite snabbt och...
Jaa. Jag vet inte riktigt hur de tänkt sej. :/
Men det kan ju Jenny förklara som läser denna grymma blogg ;)
Den ena dagturen börjar 7.00.
Och den andra 7.45...
Ensam 45 minuter mitt i morgonarbetet.
*Nu låter jag väl som en gnällkärring men...*
Sedan va det en himla massa delade turer.
Och de har lyckats få till det så jag inte jobbar med en av kollegorna inte en enda gång på 5 veckor. *Tråk*
Dagens bild får bli på kvällsmaten...

Kvällsmaten jag lagade här ikväll...
Annars sitter jag här och kollat på let´s dance.
Ingen idé jag kommenterar det. Blir ju aldrig som jag vill ändå ju.
Ni som röstar röstar ju fel hela tiden ändå ju. ;)
Får va allt för idag...

Ha det gött nu...

// Per

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bara o säga upp sig. Fan, Perra. Pilot säger jag.. Skulle passa dig.. :)

Per Noremalm sa...

Joln: Jag ska inte stanna i Attendo då? :)

Anonym sa...

Nope, ska du stanna ngnstans så ska det vara Nintendo.. :)

Per Noremalm sa...

Joln: Nintendo är skoj... :)