fredag 14 november 2008

Full fart fredag...

Då sitter jag efter en fredag med fullt ös från morgon till kväll.
Det började 8.45 då jag va och lämnade blod.
Så nu har ja gjort lite nytta med min kropp. :)
Fick detta när jag lämnade blod....
Efter jag vart och lämnat blod så drog jag till Willys och handlade lite mat.
Men f*n va det gick bra där.
Hade ingen kundvagns"plupp". Att jag hittade den i bilen sedan behöver vi inte prata högt om. :)
Fick mej lite mat iaf. Efter lite letande.
De har ju gjort om där. Gå vilse på Willys vore väl något. :)
När jag va klar med handlingen så hade jag 30 minuter på mej tills mötet med Carema skulle börja.
Mötet ja...Det va information från Carema som ska ta över oss 1:a mars nästa år.
Ja... vad säger man??? ;)
*Sitter ju en Caremachef och läser detta ibland tror ja * ;)
Jag tror väl iaf att det inte bli någon större förändring mot nu.
De ville tydligen ha en sjuksköterska och en undersköterska på nattpassena.
Där är den stora ändringen tror jag.
Så med andra ord så kommer det bli 3 st nattpersonal som blir överflödiga.
Å de i sin tur petar bort 3 andra.
Vem vet... Jag kanske får går till arbetsförmedlingen snart? :)
Sedan prata de på att ta kvällsmaten från Dafgård eller va det nu är.
De ligger ju typ i Lidköping.
Ingen miljövänlig transport där inte.
Va någe prat på att det skulle bli nån typ av buffé vid maten.
Fatta inte riktigt men hur i hela världen skulle det funka med våra boende.
Hmm. Kunder kallas boende i Carema tydligen.
Det va rätt mycket info på en gång. Rörigt i min lilla panna. :)
Men det ordnar sej som de säger på jobbet.
Sedan drog jag till Ikea för att handla dessa....
Hög mysfaktor på Strandvägen.....
Ska nog bli inredare ja... :)
Kanske får ett eget tv-program på tv4.
Efter Ikea så va det dags att dra igång jobbhelgen.
15.15-20.00.
Nu är det bara 23 timmar kvar. :))
Lätt match när man är eliten på Sveagatan (Jobbet asså) :)
Godnatt på er...
// Per

2 kommentarer:

Anonym sa...

Carema är verkligen tummen ned... se hur vi i Kristinehamn + Säffle har det nu... Inte ens läkarna stannade kvar här. Glad att jag inte jobbar inom vården!!! Tycker synd om er alla som jobbar under Carema!!!

Per Noremalm sa...

Vi får väl se hur Carema är inom äldrevården. Lite nyfiken är jag allt. :) Sedan så hade de ju inte mej i Kristinehamn och Säffle. ;)

// Per