tisdag 18 november 2008

FBK-TIMRÅ

Idag vart det inte riktigt som jag tänkt mej....
Syrran ringde på förmiddagen och frågade om jag ville gå på hockey.
Hennes "gubbe" Jocke hade två biljetter över.
Hmm. Jobbar ju kvällen.
Men det ordnade sej med vikarie så jag tog lite "lyxsemester".
Pappa följde med mej.
Men innan det va dags för hockey så va jag ju tvungen till jobbet för en genomgång av larmet de installerat på våningarna.
Det va inga större bekymmer tror ja. Det är grönknapp som gäller. :)
Jag får ta en bild på dosan på väggen tror ja....
Efter jag vart på jobbet så åkte jag till Mio och kollade läget.
Har inte varit där sedan de byggt om.
Vart inget handlat där men magen ville ha något.
Och vilken tur så ligger ju MAX ett stenkast därifrån. :)
Vid 18 tiden så kom farsan och hämtade upp mej.
Matchtröja på... :))
Matchen va väl ingen höjdare.
Vart 2-0 till FBK. Gött mos.
Men säger bara en sak...
GUSTAVSSON i mål... F*n va bra han är.
Publikmässigt va det en smärre katastrof.
5182 st på läktarna. Det va några tomma stolar lite här å där.
Bara se på läktarbilden nedanför.
Vi satt ju som sagt va på företagsplatser.
Och det kändes som vi va lite fel ute när folk kom i kostym och skjorta.
Där satt vi i matchtröjor. :))

Dagens väder... Ganska bra vart det till slut.
FÄRJESTAD-TIMRÅ
Fanns några platser kvar.....
Nu blir det sängen igen.
// Per

1 kommentar:

Anonym sa...

ja va också där, tur att de har en så bra målvakt annars kunde det gått illa för kaffelaget