fredag 20 november 2009

Fredag...

Då va det äntligen fredag då.
Fast jag vet inte om jag ska säga äntligen.
Det är ju min jobbhelg.
Men jag gjorde ju dagen idag istället för kvällen och det känns ju rätt gôtt faktiskt.
På någe vis så känns inte helgen så lång då.
Kanske inbillning men de känns bra iaf. :)
På jobbet hände det massor...
Allt från rullatorstöld till "knivdrama".
Sedan har jag och Doris kollat på kommande schemaplanering.
Så nu är vi i full gång med att lägga schemat mellan 100104-100207.
Frågan är hur min plan är denna gång. :)
Har ni haft lika grått hos er som vi haft det i Karlstad?
Jag hittade denna text på nätet och vad säger man?
Antalet soltimmar är lågt över hela landet och Karlstad ligger långt ner på listan. I första halvan av november kunde värmlänningarna bara stoltsera med 1,1 soltimmar. Detta kan tyckas ironiskt eftersom staden har en sol som kommunsymbol.
Som sagt va...
Det har vart dåligt med sol i Karlstad senaste tiden. :/
Fredagsmys och godis.
Så är det här hos mej ikväll.
Skumtomtar och Ako kola.
Och värmeljus så klart. ;)
På TV:n går Idol.
Min gissning på vem som får lämna ikväll är Reza.
Du har väl inte missat att nästa söndag är det 1:a advent...
Och jag är redo. :))

Mitt lilla bygge. :)
Och jag har ställt undan den.
Om 1 vecka kommer den fram igen.
Ska bli mysigt nu när det närmar sej jul.
Så nu vill jag ha snö.
Nej...
Nu ska jag käka lite mer tomtar.
Chip på er...
// Per

torsdag 19 november 2009

Massa vatten...

Regn regn och åter regn...
Fy va det är tråkigt väder nu.
Kan inte solen komma tillbaka?
Tänk va mycke snö det skulle va om allt regn vart snö istället. :)
Då kunde de sett ut så här. :)
Vore mycke bättre om de va snö.
Lite slalom vore inte fel nu. :)
Längtar tills jag får slänga mej ut i nån backe.
Vad har jag gjort idag då?
Jag har ringt och beställt ett nytt Stadium Card kort.
Har gjort lite ärenden.
Nu går hockeyn på tv:n men finns inte så mycke att säga om eländet.
FBK blir förnedrade av HV 71 igen.
Men jag får iaf ett rätt på tippahockey.se.
Blir väl natten snart.
Imöra blir det jobb mellan 7.45-15.15.
Jag skulle gjort kvällen men det vart ett ledigt dagpass som jag fick ta.
Ha de gôtt där ute...
// Per

onsdag 18 november 2009

Juleskum...

Jag började min dag med 1 timmes promenad runt Orrholmen.
Jag har aldrig gått där men det va väldigt fint där måste jag säga.
Solen tittade faktiskt fram på förmiddagen en stund.
Men lite senare under dagen så va det lika grått som det brukar va.
Innan jag gick till jobbet så va jag iväg och handlade lite mat.
15.00 började jag mitt pass.
Caroline och Doris va till Ikea idag och handlade till våningen och det drog ut på tiden så de försökte muta mej med juleskum eftersom jag fick va ensam lite längre än väntat.

Juleskum är såååå gott...
Finns en risk att jag kommer köpa en låda med juleskumtomtar. :)
"Onsdagsklubben" va här ikväll.
Vad är onsdagsklubben?
För er som jag inte berättat vad det är så är det 2 arbetskompisar som kommer hit så kollar vi på Oskyldigt dömd på TV4.
Allt började med att dom kollade hos den ena men eftersom de renoverar så fick de ligga i sängen och kolla på det.
Då kom de på idén att...
Vi går till Per!
Han har soffa vid TV:n och så kan vi käka mat när vi ändå är igång.
De va väl ungefär så det gick till.

Eftersom det inte va planerat någon mat ikväll så fick de duga med varma macker.
Efter Oskyldigt dömd skulle de kolla på Paradise Hotel.
Vi fick kolla på det på datorn då programet gick samtidigt som Oskyldigt dömd.
När de gått så satt jag mej och kollade på Kvällsöppet med Ekdal.
Där pratade de bl.a om att prinsessan Viktora hade en väska värd 100 000:-.
En riksdagsledarmot som heter Hillevi Larsson tyckte detta va fruktansvärt att Viktoria skulle ha en sådan väska.
Och att hon köpt en sådan för skattepengarna.
Vem har sagt att hon köpt den? Hon kanske fått den av Daniel.
Eller hyrt den...
Man kan tydligen hyra märkesväskor i Sthlm.
Såg det på Förkväll igår. :)
Jag tycker att vill hon ha en sådan väska så får hon väl ha en sådan.
Från det ena till det andra.
De är väldigt skoj med ni skriver kommentarer.
Fortsätt gärna med det. :)
Om det är någon som tycker det är besvärligt så gör man så här...
Tryck på kommentar.
Skriv en kommentar.
Välj en identitet.
Namn/URL eller Anonym.
Tryck på publicera din kommentar.
Kommentaren kommer upp efter att jag godkänner den.

Finns ju en del som skriver anonym och en som har signaturen S.
Jag är nyfikna på vilka ni är. :))
Hittade en bild http://www.station170forshaga.se på innebandylaget The Guardian Angels.

Laddat gäng inför 1:a matchen...

Närbild på mej själv. :)
Jag fick ta kort på dataskärmen eftersom bilderna va "låsta" så jag kunde inte sno dem.
Imöra är jag helledig.
Jag har väl inge speciellt inplanerat. Får väl se va det kan bli.
Som ni ser så testar jag en ny layout.
Bättre eller sämre??
Nu blir det natten här på Strandvägen.
Godnatt...
// Per

tisdag 17 november 2009

Sova...

Idag skulle jag bara velat legat kvar i sängen och sovit vidare.
Vädret är hur tråkigt som helst idag.
Grått och trist. Regnar gör det också.
De kan få komma snö nu så blir det ljust ute.
Men upp kom jag till slut och har hunnit med lite här hemma.
Har diskat undan lite disk och kört en tvättmaskin.
Fattar inte var all tvätt kommer från. :)
Strax ska jag gå till jobbet för ett kvällspass.
Slutar 20.00 ikväll.
Imöra så gör jag en kväll till. 15-20 då också.
Och när jag slutat kommer det några kompisar hit.
"Onsdagsklubben" är tillbaka. :)
Den har legat nere i 2 veckor pga jobb.
Nej... dags att dra till jobbet nu.
Ha de gött
// Per

måndag 16 november 2009

091116...

Då sitter jag har med laptopen i knät och funderar vad som hänt idag...
Jag började min dag med att ringa till en kompis och kolla så denne va vaken.
Sedan va det min tur att kliva upp.
Klockan 7 så började jag att hjälpa "mina" tanter.
Kan säga att min kropp inte är många år yngre än igår.
3 år yngre kanske så min ålder är 87 idag.
De va lååångt ner till fötterna på tanterna när jag skulle trä på strumporna.
Men de går väl åt rätt håll iaf.
En vanlig syn i tvättstugan på jobbet...
Jag hann tyvärr inte ta hand tvätten idag. Det beror på att chefen kom upp på våningen och sa att Karlstads kommun ville ha alla dokumentationspapper vi har på de gamla.
Tydligen finns det någon på kommunen som har lite att göra. :/
Det resulterade i att jag fick sätta mej vid datorn och få skriva ut alla papper.
Fick hjälpa våning 2 också så de fick ut sina.
Mycke papper blev det kan jag säga.
Klockan 15 gick jag hem.
Och här hemma va det lika tyst som vanligt när jag kommer hem.
Jag saknar verkligen...
Nu har jag fått upp tavlorna i sovrummet och så här blev det.
Syns lite dåligt kanske men det får ni leva med. :)

Jag orkade inte ta nya som jag hade tänkt mej.
Ska se om jag kan fixa några andra någon gång.
Motivena ser ut så här iaf.
Svårt att se här också kanske? :)
Jag tycker iaf att det vart bra med tavlorna.
Nu ska jag ta natten här.
Nattinatti...
// Per

söndag 15 november 2009

90 åringen...

Det är väl den åldern min kropp har idag.
90 år och sliten är va jag känner mej.
Träningsvärken är inte att leka med kan jag säga.
Undrar om det är fler ur laget som är som jag eller om jag är klenast. :)
Idag fick jag besök av mamma, pappa, syrran och Johan.
Jag och pappa gick ner till Claes Ohlsson.
Han skulle köpa ny kran till handfaten på toaletten.
När vi ändå va på stan så sprang jag in på Konsum och skaffade annanas till pizzan jag skulle göra när vi kom hem.

Före...

Efter...
Nu ikväll så har jag kört 2 tvättmaskiner.
Måste tvätta lite ibland också. :)
Annars har jag inte gjort så mycke.
Kan de bero på min slitna kropp? :)
Någon som vill massera mej?
Nu blir det sängen.
Hoppas jag tar mej upp imöra.
Godnatt.
// Per

lördag 14 november 2009

Slagen hjälte...

Slagen kanske men ingen hjälte. :)
Har vart i Forshaga på innebandycup.
Klockan ringde 06.00.
Slängde mej i duschen.
Fick i mej mat.(Pasta) :)
Klockan 7.00 hämtade jag upp Jenny som "värvat" mej.
Sedan hämtade vi upp Henrik och efter det Boboo.
Jag är sliten kan jag säga...
Även om matcherna bara är 20 minuter.
Jag har aldrig spelat på stor plan och med stora mål.
Hur det gick?
Det vart tyvärr 4 förluster men gänget jag spelade med har aldrig spelat ihop förr.
Tydligen fanns det folk som aldrig haft en innebandyklubba i händerna.
Men vi gjorde så gott vi kunde.
Vältränade brandmän bör ju ha lite mer kondis än detta glada gäng jag va med.
Här är resultatena...
RK Molkom- The Guardian Angels 5-1
The Guardian Angels- RK Säffle 2-6
RK Vålberg- The Guardian Angels 3-0
RK Forshaga- The Guardian Angels 4-1
Jag gjorde iaf 2 av lagets 4 mål som vi gjorde idag. :)
50% låter ju himla mycket. :))
En liten tröst kanske.
Får se om jag kan få ett lagkort så småningom.
Så ni får se de glada gänget. :)
"Några" som är så glada är mina lungor.
De låter som jag vart storrökare hela livet. :/
En lite småsliten Per...
Undrar om jag kommer upp imöra.
Risk att jag är stel som en pinne. :)
Ha de gôtt...
// Per

fredag 13 november 2009

Fredagen den 13:e...

Hallå på er där ute!!
Hoppas ni inte haft en otursdag idag bara för det är fredagen den 13:e.
Jag har väl inte råkat ut får någe speciellt.
De skulle väl va bara när jag skulle plocka ut salvan på apoteket.
Den va slut. :)
Då va denna jobbvecka slut nu då.
15.15 "stämplade" jag ut.
Hem och packa ihop väskan och klubborna inför imöra.
Klockan ringer 06.00 här.
Hur pigg kommer jag va då tro?
Har laddat med detta idag...

Ska tydligen va bra med pasta. ;)
Fast kanske skulle börjat för några dagar sedan. :)
Detta får va allt för idag.
Nu blir det sängen.
Heldag i Forshaga väntar.
Hoppas lille Johan kommer förbi. :)
Natti.
// Per

torsdag 12 november 2009

Dr Noremalm...


6.45 ringde telefonen.
Syrran och Johan som ville att jag öppnade ytterdörren.
Hej. Nu är jag här sa Johan och skrattade när jag öppnade dörren.
Då va det slut på friden.
Han hade med sej sin doktorsväska.
Så jag undersöktes ordentligt.
Fick medicin och en massa sprutor.
Han lyssnade på hjärtat också.
Jag va frisk sa han.
Efter frukosten så körde vi Karin till sjukhuset.
Hon skulle ta "grissprutan" och prata med sin chef.
Då passade jag och Johan på att besöka mitt jobb.
Blir han inte doktor när han blir stor så blir han nya Robert Wells. :)
Han lirade piano som en "gud" för tanterna...
När vi hämtat upp syrran så fick det bli ett besök på Mc Donalds.
Sedan skulle syrran till KMTI och sjukgymnasten. Då kom Jocke och plockade upp Johan och voffen Pontus.
Innan jag åkte hemöver så svängde jag in på Willys och handlade lite.
15.00 va det dags för jobb med Caroline.
Jag har inget att rapportera om jobbet. :)
20.00 gick jag hem och kollade på resten av matchen mellan Färjestad och Modo.
Färjestad vann och gick upp i serieledning.
Gick förbi HV som tappade poäng idag.
I helgen blir det som sagt va innebandy i Forshaga.
Jag va tvungen att byta blad på favoritklubban.
Det hade tydligen gått sönder i tisdags.
Bäst att ta med några extraklubbor också tror jag.
Vet inte hur hårt spel det blir mot brandmännen. :)
Så har du inget att göra på lördag kom till sporthallen i Forshaga.
Men det blir ingen sovmorgon precis.
Här kommer spelschemat för oss.
08,30 RK Molkom- The Guardian Angels
10,00 The Guardian Angels- RK Säffle
13,00 RK Vålberg- The Guardian Angels
15,30 RK Forshaga- The Guardian Angels
The Guardian Angels är tydligen mitt lag. :)
Ska bli skoj iaf och grymt spännande.
Nu blir det natten. Jobb mellan 7.45-15.15 imöra.
Sedan blir det till att ladda.
Natti.
// Per

onsdag 11 november 2009

Lekmorbror Per...

Idag har jag vart lekmorbror Per. :)
När jag vaknade så åkte jag till Kil och hämtade upp mamma.
Sedan åkte vi till Forshaga.
När vi åkte förbi Johans dagis så såg vi att han va ute och lekte.
Han såg tydligen oss också.
Min Per ropade han tydligen och vinkade på oss.
När vi hämatat han så hjälpte mamma syrran med lite plock.
Jag och Johan lekte för fullt.
Sedan skulle syrran fixa present till grannkillen som fyllde 1 år idag.
Vi hamnade på Barenens hus.
Mamma och syrran letade presenter.
Jag och Johan gick runt och kollade läget. :)
Ska erkänna att jag spanade in lite julklappar till han.
Detta med julklappar är ingen lek.
Leksaker har han ju i massor redan. :)
När vi kom tillbaka till Forshaga så käkade vi innan jag körde hem mamma.
Och nu har jag sett Oskyldigt dömd på 4an.
Blir sängen nu.
Ska hjälpa syrran med att passa Johan när hon ska till sjukhuset.
Och en sak kan jag säga...
Johan är inte lätt att få på bild...
Tänk om han kunde sitta still några sekunder iaf. :)
Godnatt på er...
// Per

tisdag 10 november 2009

Innebandyproffs?

Sitter här och käkar Ako kola.
Kanske inte så bra efter innebandyträningen men gôtt är de.
Har faktiskt käkat lite mat också.
Innebandyn gick väl sisådär till att börja med.
Sega ben och lite ont i ryggen.
Fast det är inte samma onda som jag hade för nån vecka sedan.
Men efter ett tag så kom målena.
De kanske är bra om jag är i form.
För idag så fick jag frågan om jag ville va med och spela en innebandy cup i Forshaga till lördan.
Och ikväll så fick jag klartecken...Tror jag.
Jag får va med.
Jag kommer spela för SOS Alarm eller va de nu heter.
Ring 112 så svar de iaf.
Det kommer va allt från brandmän, ambulansfolk till poliser med tydligen.
Och de kommer spelas på stor plan med målvakt.
Kan säga att det har jag aldrig gjort. :)
Men det ska bli skoj.
Kommer tydligen att spela mot Caroline på jobbets gubbe.
Han är med i brandkåren i Forshaga.
Jag får kolla på torsdag hur hans form är.
Jobbar med Caroline då.
Jobbade med henne idag oxå.
Och det finns väl inte så myccket att säga om jobbet.
Det är verkligen det vanliga där. Händer inte så mycke utöver det vanliga.
Men det är kanske bra dä...
Och från det ena till det andra.
Jag vill gå på bio. :)
Någon som vill med??
Vill se Flickan som lekte med elden och Bröllopsfotografen.
Hör av er. :)
Och så här roligt kan man ha på http://photofunia.com/

Nattinatti...
// Per

måndag 9 november 2009

Sôppa...

Idag slappade jag innan jobbet.
Började vid 15 och innan jag gick till jobbet va det inte många knop här.
Laddade med mat och att softa i soffan.
15.00 va jag på jobbet för att byta av dagpersonalen.
Vart går gränsen för matlagning?
Det är sagt att vi inte ska/får laga mat i köket på jobbet.
Bara värma upp.
Men att fixa till grönsakssoppa är tydligen okej.
Så här kom kvällsmaten.
Fast de räknas väl som att värma upp kanske?
Känns som vi lika gärna kan göra maten själv och inte beställa detta.
Och så tror de att jag skulle smaka på soppan.
De känner inte mej... :)
Annars tror jag vi hade läget under kontroll på tanterna.
Får bli sängen här nu.
Klockan ringer 6.15. Ska va på jobbet vid 7.
Men de är ju kortdag så det är inge synd om mej.
Godnatt på er alla där ute...
// Per

söndag 8 november 2009

Dans...

Började dagen med frukost.
Sedan va det dags att byta däck på bilen.

Redo för vintern...
Nu är de okej om det kommer ½ meter med snö. :)
De ska på navkapslarna också.
Efter vi käkat middag så testade jag mammas spikmatta.

Oj va vass den va...
Så här såg ryggen ut efter en liten stund.
Men de va rätt skönt när värmen kom.
Det va som att trycka på en knapp så vart ryggen varm.
Vid 16 tiden så åkte jag hem till Karlstad igen.
Innan dansen kollade jag lite på hockey.
Sverige mot Finland.
Och Sverige vart totalt överkörda.
Målvakten Liv gjorde precis som han ska göra i elitserien.
Läcka som ett såll.
Sverige förlorade med 7-0.
Sedan va det som sagt va dans till...
Dansade till dem i Västervik om jag inte misstar mej.
De är rätt okej men de kör lite väl snabba "foxar".
De gick väl ganska bra men lite ringrostig är jag nog. :)
Men det vart inte många låtar jag fick sitta så efter ett tag va tröjan "varm".
Så det va behövligt med en dusch nu när jag kom hem.
Nu ska min trötta kropp få vila.
Godnatt...
// Per

lördag 7 november 2009

Latmasken...

Vaknade 9.30 imorse.
Men klev inte upp förens vid 10.
Kände mej halvdöd typ.
Men fick lite gjort innan jag åkte till Kil iaf.
Köra en tvätt, diska, plocka lite och fixa med en film till en arbetskompis.
En inspelning från postkods lotteriet då hon vann 200 000:-.
Det va tänkt att jag skulle byta däck på bilen idag.
Men jag tar det imöra istället.
Latmasken tog mej. :)
Det vart en film istället...

Vi hade i alla fall tur med vädret igen...
Hmm. Va ska jag säga om den?
Det va väl ingen höjdare precis.
1:an är bättre.
Men det brukar ju bli så med uppföljare.
Imöra verkar det som de blir dans för min del.
Det kan ju bli en spännande upplevelse. :)
Jag dansar "stenåldersbuggen" och en av de jag ska gå med dansar den senaste.
Det kanske va att ta i att jag dansar stenåldersbugg men. :)
Jag fixade att dansa med en i Västervik som kör den där nya tävlingsbuggen som jag skulle vilja kalla den.
Så det ordnar sej säkert. I värsta fall får jag väl lyssna på musiken. :))
Det är iaf Casanovas som spelar.
Så är de någon som vill ta en sväng med mej så kom till Holken imöra.
Nu blir de sängen här...
Zzz...
// Per

fredag 6 november 2009

Äntligen...

Då har jag avverkat ett 11 timmars pass då.
Nu börjar jag bli trött känner jag.
Ska bli gött med 2 dagars ledigt nu.
Men imöra så blir det till att få på vinterdäcken. :(
Tråkigt men det är väl nödvändigt.
Man vet ju inte när snön kommer.
Efter jobbet nu så har jag bara slappat i soffan.
Kollat på Idol och gottat mej.
Det är inte bara ljus som jag köper på Ikea kan jag säga...

Ako kola påse för 5:-/st...
De är farligt goda. :)
Har man tagit en så går det ju inte sluta.
Nu är kolorna slut så kanske lika bra å lägga sej?
Ni får ha de så gôtt...
// Per

torsdag 5 november 2009

Beroende?

Idag har det vart heldag på jobbet.
Fast jag hade långrast mitt på dagen.
1:a "halvlek" va mellan 7.00-13.30.
2:a mellan 16.00-21.00.
Finns inte så mycke att säga om timmarna på jobbet.
De tog slut till slut efter mycke om och men.
Jag gör en långdag imöra också.
När jag hade rast så åkte jag till...

Ikea... :)
Man kan ju nästan tro att jag gillar Ikea.
Jag hittade detta bl.a...

En nyhet som luktar passion...
Luktade kanongôtt...

Sedan köpte jag 4 st av dessa.
15 cm höga som ska användas i adventsljusstaken som jag ska styla ihop. :)
Köpte 4 till syrran oxå.
Det är nog bara att inse...
Jag är nog ljusberoende. :)
Va in i city sedan och fixade ett ljusfat.
Men det fanns bara en tyvärr så får kolla hur jag ska göra med syrrans "bygge".
När jag kom tillbaka för 2:a halvlek så tyckte Doris att vi skulle ha mat i oss.
Jag som gjort heldag och hon som ska jobba kvällen och natten.

Romantiskt värre... :)))
Jag käkade kycklingsalladen.
Nu blir det natten här.
Larmet går klockan 7.00.
Godnatt...
// Per

onsdag 4 november 2009

Schema...

Då va det lillörda då.
Veckorna bara springer iväg.
Idag så åkte Pontus hem till Forshaga.
Jocke va i stan så jag behövde inte åka iväg med voffen.

Pontus igår...
Ikväll så va det Sveagatan som gällde igen.
Jobbet med andra ord.
Va en lugn kväll med undantag från att ljudnivån va lite hög ibland.
Vi ska ju börja med önskeschema snart och just nu är vi i "diff läge".
Så här ser mitt schema ut som jag lagt de där 5 veckorna.
2009-11-30 Måndag: 7.15- 15.15
2009-12-01 Tisdag: 7.45- 15.15
2009-12-02 Onsdag: 15.00- 20.00
2009-12-03 Torsdag: 7.45- 20.00
2009-12-04 Fredag: 7.00- 13.30
2009-12-05 Lördag: Ledig
2009-12-06 Söndag: Ledig
2009-12-07 Måndag: Ledig
2009-12-08 Tisdag: Ledig
2009-12-09 Onsdag: Ledig
2009-12-10 Torsdag: Ledig

2009-12-11 Fredag: 16.00- 21.00
2009-12-12 Lördag: 7.45- 21.00
2009-12-13 Söndag: 7.00- 20.00
2009-12-14 Måndag: Ledig
2009-12-15 Tisdag: 7.45- 15.15
2009-12-16 Onsdag: 7.00- 16.00
2009-12-17 Torsdag: 7.45- 21.00
2009-12-18 Fredag: Ledig
2009-12-19 Lördag: Ledig
2009-12-20 Söndag: Ledig

2009-12-21 Måndag: 7.00- 13.30
2009-12-22 Tisdag: 15.00- 20.00
2009-12-23 Onsdag: 15.00- 20.00
2009-12-24 Torsdag: Ledig
2009-12-25 Fredag: 15.00- 20.00
2009-12-26 Lördag: 7.00-20.00
2009-12-27 Söndag: 7.45- 15.15
2009-12-28 Måndag: Ledig
2009-12-29 Tisdag: 16.00- 21.00
2009-12-30 Onsdag: 15.00- 20.00
2009-12-31 Torsdag: 7.00-13.30
2010-01-01 Fredag: Ledig
2010-01-02 Lördag : Ledig
2010-01-03 Söndag : Ledig

Går detta igenom är jag rätt nöjd.
Få en 6 ledighet och två 3 ledigheter på 5 veckor. Rätt bra tycker jag. :)
Nu blir det natten här.
Imöra har förstört dagen med att ta ett extrapass på kvällen så det blir en heldag.
Jag kommer jobba 7.00-13.30 och sedan 16.00-21.00.
Kan ju va så att jag hinner fixa lite på långrasten.
Till helgen måste jag sätta på vinterdäckena på bilen.
Ikväll kom de första snöflingorna här i Karlstad.
Sedan funderar jag om jag ska gå på dans på söndag...
Frågan är om jag fixar det?
Ha de gött...
// Per

tisdag 3 november 2009

Inneboende...


Då har jag och min inneboende voff vart ute på nattpromenaden.
Imorgon åker han hem till Forshaga.
Men jag lämnar han i Kil så får mamma och pappa leverera han.
Syrran kommer hem imöra är det tänkt.
Idag har de plågat henne rejält.
De gjorde den där LP:n.
Ryggmärgsprovet asså. Tror de säger så iaf.
Sköterskan som va med under undersökningen frågade om hon ville ha mer smärtstillande för det skulle han behöva sa han om han vart utsatt för de där.
Vad de kommit fram till?
De vet inte riktigt men som jag fattade det så sa de någe om att detta kan va början till MS. :(
Vi får väl se vad som händer.
Denna resa syrran gjort har kostat landstinget i Värmland i runda slängar ca 45 000:- - 50 000:-.

Imorse såg det ut så här på Strandvägen när jag och Pontus va ute och gick.
Jag och en kompis drog iväg en sväng till Edsvalla idag.
Edsvalla tänker väl ni som läser detta och inte bor i Värmland.
Edsvalla är ett litet ställe som gud glömde. :)
Men de har lyckats placera ett ÖB där iaf.
Jag fick med mej tvättmedel, jucie och rosa rattar från Ahlgrens bilar.
Det har även öppnat ett litet outlet där också.
De hade billiga kallingar där men jag hoppade över det denna gången.
Fanns annat också iof men de fick va.
Ikväll så har jag spelat innebandy och kroppen höll bra men shit va segt de gick.
Hade ingen ork alls.
Nu blir det natten här.
Natti...
// Per

måndag 2 november 2009

091102...

Jag ska börja med att berätta vad som händer på Akademiska.

Såå. De va de...
Nej. Riktigt så illa är det väl inte men nära på.
Syrran är lite lätt sur på att det inte händer något.
Men idag så har hon äntligen fått vart på en ny MR.
Magnetröntgen med kontrast denna gången.
Huvud, nacke, bröst och rygg.
Det är tal på ett nytt ryggmärgsprov men inget har hänt än.
Sedan ska de göra ett neurofysiologisk test va det nu innebär.
Så hon blir nog kvar ett tag till.
Blir dyrt för landstinget i Värmland detta.
På fm så tog jag och Pontus en långpromenad i höstvädret.
Regn och blåst. :/
Har vart sånt väder hela dagen så det har torkats blöt hund några gånger idag.
Idag har jag vart ledig från jobb på våningen men va tvungen att gå dit för personalmöte.
Och som de brukar va så slogs vi nästan för att få skriva protokollet. :)
Jag vann... Eller drog nitlotten eftersom ingen ville.
Gjorde ju det förr förra gången så det va inte min tur men men.
Vad vi kom fram till??
De är hemligt de. ;)
Så här såg Pontus ut igår när jag hämtade han...
Han är bra go han.
Men väldigt besvärlig med maten.
Han saknar nog sin matte.

Är det slut på skäggstubbsPer nu tro?
Detta är rakapparaten jag köpte häromdagen.
Så nu är rakning ett sant nöje. :)
Å du!!
Kryssa gärna i va du är för kön på högerkanten.
Lite skoj å se hur det är fördelat. :)
Nu blir det sängen.
Nattinatti....
// Per

söndag 1 november 2009

½ meter...

Ja då va helgen slut då...
Och mitt 7:e arbetspass denna veckan.
Det har vart en låång och seg dag fast det vart fullt upp hela tiden med någe.
Bl.a fixade jag den sista blodsockerserien och klippte 60 naglar. :)
Klockan 21 fick jag gå hem.
Men gick och hämtade bilen och åkte till Skoghall.
Jag hämtade Pontus som ska bo hos mej några dagar.
Eftersom syrran, mamma och pappa är i Uppsala så får han bo hos mej några dagar.
När jag åkte från Skoghall så höll jag på att klippa ett rådjur.
Den va ½ meter framför bilen så det va nära kan jag säga. :/
Hade den haft en fästing i pannan så hade jag nog sett den.
Så nära va de kändes det som.
Reflexväst på rådjur och älgar vore inte fel. :)
Men det gick bra denna gången.
Några andra som det inte gick bra för i helgen va Jönköpings kör i Körslaget.
De åkte ur.
En intressepil är att jag jobbat med en som va med i den kören.
Godantt...
Zzzz....
// Per