måndag 31 augusti 2009

Anställnings intervjuven avklarad...

Då har jag vart på anställnings intervjuv...
Hur det gick??
Det får jag veta under denna veckan.
Typ max 4 dagar kvar nu eller någe.
Fast det kändes bra fast man vet ju aldrig.
Vi är tydligen 3 som sökt.
Med andra ord så är det en tredje som "smyger" och håller sej hemlig.
När jag åkte hem så började jag känna mej frusen.
Känner inte för att bli sjuk.
Har inte tid med det. Ska ju dans på fredag ju.
Men det är ju några dagar innan dess.
Så här ser mitt schema ut just nu. :))
Tisdag 1/9: Jobb 6.45-13.30. 13.30-14.00 Safe-doc utbildning med vikarie Inge-Gerd. 18.00 innebandy.
Onsdag 2/9: Personalmöte 13.30-15.30. Tvätta bilen om det är fint väder.
Torsdag 3/9: Ev träna på förmiddagen. Jobb 15.00-20.00.
Fredag 4/9: Jobb 7.45-15.15. Dans till Bhonus och Scotts.
Lördag 5/9: Bortrest.
Söndag 6/9: Bortrest.
Ikväll på jobbet har jag vart lite överallt i huset.
Va på 3:an och jobbade som vanligt.
Sen va jag på 4:an och hjälpte dem med medicinerna 2 gånger.
Jag är allt bra snäll jag. :))
Nu får de va allt för idag.
Ha de gött...
// Per

söndag 30 augusti 2009

Söndag...

Denna söndagen vart inte riktigt som jag tänkt mej...
Den började ju som "planerat".
Fick på några tvättmaskiner och fick i mej frukost.
Vid lunch så stack jag upp till jobbet med den där omtalade kudden.
Levererade den utan bekymmer.
Kom hem och då ringer jobbet...
I andra änden satt Doris och undrade om jag kunde komma och jobba.
Min första tanke va... Skojar du med mej Doris?
Men det gjorde hon inte.
Den andra peronalen behövde gå hem.
Jag packade ihop lite arbetskläder och gick tillbaka till jobbet.
Så mellan 14.00-21.00 har jag jobbat.
De va en del saker jag inte fick gjort under dagen som jag får göra nu efter jag bloggat.
Betala räkningarna bl.a...
Hann inte äta någe heller så fick springa och köpa något lite snabbt.

Kycklingsallad...
Idag har det vart en riktigt fin dag.
Fast det märks att det snart är hösten.
Igår så va det nästan alla väderlekar man kan tänka sej.
Storm, regn och sol om vart annat. :)
Va väl bara snön som fattades...
På tal om snö så såg jag att en kompis ska beställa en skidresa till alperna.
Vill också till alperna...
Hör av dej "F" om du vill sällskap. ;)
Nej...
Nu får jag ta tag i räkningarna.
Och glöm nu inte att hålla tummarna för mej klockan 10 imöra. :)
Ha de gôtt...
// Per

lördag 29 augusti 2009

Ledig...

Äntligen ledig men ändå så vaknar jag 8.40.
Suck...
Låg kvar till 9.20 innan jag hoppade in i duschen.
Hade ju en klipptid vid 10.
Att det kan va så gött att få bli klippt och bli av med lite hår.
Efter det så gick jag till Axelssons och lämnade tillbaka ett linne mamma ville lämna tillbaka.
Och direkt efter det så bar det av mot gymmet.
Men min kropp va inte alls på träningshumör.
40 minuter på Natural Runnern eller Vassberg som jag säger och jag va såå trött i kroppen.
Frågan är om jag håller på att bli sjuk.
Har inte tid med det. :)
Hade tänkt mej att jag skulle tvättat lite idag.
Och det vart verkligen lite. :)
1 maskin...
Får tag i det imöra.
Och som jag skrev igår så hamnade jag på Ikea för att köpa en kudde till en av mina gummor.
Så jag får gå förbi jobbet imöra.
Tvätta och lämna kudde är de planer jag har just nu för imöra. :)
Ska nog städa oxå om jag vaknar på rätt sida.
Vi får se vad som händer...
Ha de gött...
// Per

fredag 28 augusti 2009

Zzzz...


Då va det fredagkväll och jobbveckan är slut.
Skönt kan jag bara säga.
12 timmar på våning 3 sätter sina spår. :)
Man blir mer än trött.
Jättetrött... ;)
Nu blir det iaf ledigt 2 dagar.
Imorgon blir det ett besök hos frissan.
Få bort lite hår. Aldrig fel...
Sen kanske jag kan bli lite snyggare till kommande dans.
Fast jag är ju hopplöst fall så det blir nog svårt...
10.00 ska jag va där.
Sedan blir det Ikea för kuddköp till gumman.
Ska se om jag inte kan dra till gymmet också.
Blir ingen innebandy på söndag för "söndags gänget" har semester än.
Så lite träning på gymmet är väl aldrig fel?
Godnatt på er.
Zzzzz...
// Per

torsdag 27 augusti 2009

Utbildning + jobb= sant...

Idag har det vart heldag med "Carema tänk".
Har har utbildning mellan 9.00-16.00.
Vi började på jobbet med lite tandprat.
En tandhygenist hade information 1 timme.
Eftersom jag vart med ett tag i "gemet" så va det väl lite repetition.
Men det är väl inte så dumt egentligen.
Sedan va det en "hål timme".
Men då passade jag på att köra lite brandinfo med gruppen som jag va med i.
Så nu har de stenkoll brandlarmet.
11.00 va det dags för information från våran arbetsterapeut.
Klockan 12.00 va det dags för lunch.
Lunchen fick bli på Nöjesfabriken.
Där valde jag lasagne.
Den va god men va lite väl kryddstark. :)
Till efterrrätt...

Mjukglass är gôtt...
Efter lunchen så gick vi ner till Caremas lokaler på stan.
Där va det föreläsning i Caremas värdegrunder.
Är jag hjärntvättat nu tro?? :))
Klockan 16.00 va utbildningsdagen över iaf.
Det jobbigaste med sådana här dagar är att man är ju inte van att sitta still så mycket.
Mycke mer spring under en vanlig dag...
Efter detta så va det bara att gå upp till jobbet igen.
Har haft ett kvällspass ikväll.
Slutade det 21.00.
Så min "Carema dag" har vart mellan 9.00-21.00.
Nu blir det sova några timmar innan heldagen på jobbet imöra drar igång.
7.45-21.00 är jobbtiden imöra.
Sedan blir det helgen...
Ska fixa en ny kudde till en av mina tanter då.
Så ett Ikeabesök får det bli för lillgummans skull.
Hmm. Skulle jag koppla bort jobbet hela ledigheten? ;)
Funderar på om jag ska klippa mej snart också.
Slingor eller inte slingor är frågan?? :)
Nej... Nu får de va bra för idag.
Godnatt på er...
// Per

onsdag 26 augusti 2009

Bläää...

Idag känns allt verkligen bläää.
Jag har ingen ork eller lust för något.
Va till tandläkarn och det gick iof bra.
Inga hål och en räkning på endast 364:-.
Alltid något...
Ikväll blir det jobb mellan 15-20.
Sen blir det hem och ladda för en heldag på jobbet med kurs och jobba kvällen.
Inget jag känner för just nu...
Sen så ska jag kolla så alla i min grupp har koll på brandlarmet.
Ja de löser sej säkert på någe vis.
*Saknar*
Ha de bra...
// Per

tisdag 25 augusti 2009

Piggelin Per...

Vaknade 9.30 och kände mej utvilad och riktig pigg.
Tog och slängde på mej träningskläder och tog mej en morgonpromenad.
Det vart en tur på 45 minuter.

Lambergstjärn...

Efter promenaden så blev det frukost...
2 mackor och fil med müsli och päron.
Sedan gick jag ner på stan och kollade läget.
Sprang på en gammal chef som hade hört att jag sökt gruppchefsjobbet...
Hmm. Fast nu vart jag mer nervös ju.
Hon sa.. Då kanske du blir intervjuvad av regionschefen också...
Ska de va nödvändigt va min tanke då. :)
Efter det gick jag hem och typ vände då en kompis ville ha sällskap på stan.
När vi va ner på stan så fick jag ett telefonsamtal...
Det va Jenny som är chef uppe i Åsbacka.
Hon ville ha en intervjuven ang jobbet jag sökt.
Och det lät som det inte skulle va nån regionchef med. :)
Jenny och några gruppchefer till.
Ja de märks när jag kliver in hur många som ska grilla mej... :)
Så nu på måndag 31 augusti kl 10.00 kommer jag att va i Molkom.
Då får ni hålla tummarna.
Så här ser min agenda ut den kommnde tiden...
Onsdag 26/8: 11.00 Tandläkarbesök. Jobb 15.00-20.00.
Torsdag 27/8: Utbildning på jobbet 9.00-16.00. Ev jobba kvällen till 21.00.
Fredag 28/8: Jobb 7.45-21.00.
Lördag 29/8: Ledig.
Söndag 30/8: Ledig. Ev Innebandy kl 12.00.
Måndag 31/8: Jobbintervjuv 10.00. Jobb 15.00-20.00
Tisdag 1/9: Jobb 6.45-13.30
Onsdag 2/9: Personalmöte 13.30.
Torsdag 3/9: Jobb 15.00-20.00.
Fredag 4/9: Jobb 7.45-15.15. Ev dans.
Lördag 5/9: Ledig.
Söndag 6/9: Ledig.
Ja nu har ni lite koll på mej. :)

Ikväll så drog innebandyn igång med "tisdagsgänget".
Gick riktigt bra .
Iaf målmässigt. :)
Av 40 mål som vårt lag gjorde så kom 16 från min klubba.
Kondisen var det inge fel på heller egentligen.
Jag fick lite känning i vänster lår men det vart inget så jag kunde spela vidare.
Jag kanske är övertränad? :))
Nu blir det natten.
Ska ju roa mej med att lägga massa pengar på tandläkarn imöra...
Zzzz...
// Per

måndag 24 augusti 2009

Helt väck...

Idag har jag vart helt väck.
Min kropp har inte velat vakna alls idag.
Jag kom upp till slut imorse och då satte jag igång en tvättmaskin.
Efter lite plock, disk och hängd tvätt så åkte jag upp till Forshaga.
Hälsade på syrran och Johan.
Va där några timmar sedan bar det av hemåt igen.
Har kört 2 maskiner med tvätt nu under kvällen så nu har tvätthögen med lorttvätt minskat. :)
Nu ikväll så tog jag mej en promenad.

Vågmästarn...

Strandvägen...

Klarälven...
Nu ska jag försöka vila upp min slitna kropp.
Imorgon klockan 18 blir det innebandy.
Får väl passa på att njuta av att jag är ledig imöra också.
Ha de gôtt...
// Per

söndag 23 augusti 2009

Veckan slut...Per slut

Då va vecka 34 slut och även min jobbvecka.
Det "råkade" bli 7 arbetsdagar denna veckan.
Men det va bara extra på fredan.
De känns att jag vart många timmar på jobbet.
Trööött nu...
Men nu är jag ledig 2 dagar.
Och ledig de 2 kommande helgerna.
Ev blir det dans en av dem om det finns någon som vill drass me mej. :)
Ska bli gött med lite ledigt.
Men imöra måste jag ta tag i tvätten. Har samlat på mej en hel del så nu är det dags att ta tag i den. :)
Nu på tisdag så drar innebandyn igång.
Ska bli skoj att det drar igång igen. :)
Får kolla om "söndagsgänget" kommit igång än.
Sen får jag väl se va mycke träning jag kan få till under kommande veckan.
Igår kväll så fick vi besök på jobbet.
Doris och Richard kom förbi med 2 kattungar...

Så här såg den ena ut...
Idag så va sista dagen att söka jobbet som jag sökt.
Enligt ryktena så är det 3 st som sökt tjänsten.
Med andra ord 33.3 % chans att jag byter lite arbetsuppgifter.
Tjänsten som jag sökt är som gruppchef på Sveagatan där jag jobbar.
De märks vad som händer...

Idag så serverade jag detta till "3 kaffet" på jobbet.
Nu blir det sängen här.
Godnatt på er...
// Per

lördag 22 augusti 2009

Lördag...

Då va det lördag och min jobbhelg är igång för fullt.
Dagens inlägg kommer lite tidigare än va de brukar göra.
Jag kommer förmodligen va rätt seg ikväll.
Mitt pass idag är över 20.00.
Då blir det hem och ta de lugnt och ladda för morgondagen.
Här kommer lite fler bilder från då jag va i Västervik i sommras...



Det är ju nästan så man vill att det ska bli sommar igen.
Lite dåligt med sommar just nu fast solen skiner.
Men det närmar sej ju hösten.
Och med andra ord så är slalomsäsongen snart här. ;)
Ha en bra dag så "hörs" vi imöra...

// Per

fredag 21 augusti 2009

Torsdag och fredag i ett...

Igårkväll så tackade Carema sina sommarvikarier och ordinarie personal för i sommar och bjöd på mat och efterrätt. :)
Det va dock inte så många av vikarierna som kom.
Här kommer ett gäng bilder iaf...

Maten...

Efterrätten...
Ssk Hanna, ssk Mia och Hillevi...
De som kom för att äta...

Hillevi och ssk Mia...
Christine, Lina, Ola och Fatima...

Många namn blir det om jag ska skriva upp alla här. ;)
Efter vi käkat klart och pratat en del så fortsatte ett gäng på 7 st till Lina för att prata vidare.
Kan tänka mej att några av dessa är mindra pigga idag.
Ikväll så blir det jobbet igen.
Gör ett kvällspass med Caroline.
Jag börjar 16. Detta är ett extrapass som jag gör ikväll.
Skulle vart ledig ikväll innan jobbhelgen men va fanken.
Lika bra å köra på. ;)
Sen så är frågan...
Handla innan eller efter jobbet?
Just nu känner jag inte för att gå ut innan jag ska börja jobba. :)
Får se vad de blir.
Krya på dej syrran!!! Kram på dej...
Nu får det va färdigbloggat för idag iaf.
Tjo på er...
// Per

onsdag 19 augusti 2009

I väntans tider...

Då har jag lämnat in detta...

Jaja...Det vart ett namn på brevet också. :)
Så nu går jag i väntans tider...
Har jobbat lite idag också.
Fast bara till 13.30.
Imorse va jag superpigg så jag va på jobbet hela 15 minuter innan jag började. :)
Idag va jag ute med en av "mina" tanter på en promenad i solskenet.
Hon va sååå nöjd.
När jag frågade om det va skönt sa hon jaaa.
Hon brukar inte prata så mycke men idag så svarade hon. :)
Efter jobbet så åkte jag till Kil för att hjälpa pappa med att få hem takläkt till förrådet.
Så här såg "pärlan" ut...
Måste tvätta den snart känner jag. :)
Det va tänkt att jag skulle åka till syrran efter Kil.
Hon skulle låna datorn av mej men det vart kalas för henne istället så jag blev kvar i Kil en stund.
Hjälpte pappa med hans nya mobil som han skaffat.
En Nokia 6220.
Tror vi fick ordning på allt.
När jag va påväg hem så tog jag svängen över Hammarö för att hjälpa några bekanta till oss för att hjälpa dem med deras mobiler.
Så ikväll så har jag haft mobiljouren igång. :)
Men tror alla inblandade har koll på sina mobiler nu.
Imöra blir det jobb som vanligt.
7.45-15.15. Sedan kl 18 blir det "personal fest" på jobbet tydligen.
Får väl se vad det blir för någe.
Ska väl ta och ta natten här.
Så jag kan va lika pigg imöra som jag va idag.
Natti...
// Per

tisdag 18 augusti 2009

090818...

Nu är det bara 5 arbetsdagar kvar denna veckan...
Tisdagskvällen på jobbet avklarad utan bekymmer.
Vi va 3 personal ikväll. 2 ordinarie och 1 praktikant.
Så det va gott om tid för de gamla ikväll.
Hann även en sväng upp till vinden och hämtade ner blöjor och lite annat till förrådet.
Innan jag jobbade så blev det en sväng till Nautilus.
Stod en timme på "Vassberg" eller Natural Runner som den heter.
När jag tar en promenad till gymmet och då är utsikten så här...

Utsikt från stenbron utöver Klarälven...
Här kommer några bilder från Västervik 2009 och på en kändis lilla villa här i Värmland...

Hur ser detta hus ut invändigt tro?

Lite snett är inte lett...

Så här skulle man bo...
Eller som Christer Sjögren kanske?

Så här kan bilden bli när chaffören tycker det är pinsamt att passagerarna tar kort på kändisars hus. :)
Många husbilder vart det.
Kommer andra nån annan dag. :)
Nu blir det natten här.
Natti...
// Per

måndag 17 augusti 2009

Ny vecka...

Då va måndagen avklarad då.
Med andra ord så är en ny arbetsvecka ifull gång.
Det blir en hel del jobb denna veckan.
Tog faktiskt ett extrapass på fredan.
Har ändå inget planerat då så kan väl lika gärna jobba lite så blir gummorna glada på jobbet iaf. :)
På tal om mer jobb så har jag tagit en kvällstur extra på mitt schema.
Va en rad som man kunde plocka turer av så jag tog en.
Men jag har ju andra planer jag hoppas slå in så då kanske jag inte behöver denna extra tur.
På jobbet så va det som vanligt.
2 personal på 10 boende.
Så det va lite mer att göra kan jag säga.
Men vi fixade det ändå.
Efter jobbet så har det vart ganska lugnt här.
Har "sportat" framför tv:n.
Friidrotts vm fick bli min träning idag.
Har känt mej sliten i kroppen efter helgen.
Fast jag inte dansat något.
Nästa dans ser ut att bli 4:e september.
Det är Scotts och Bhonus som spelar då.
Ska se om jag inte kan ta mej till gymmet imöra(imorgon). ;)
Godnatt...

// Per

söndag 16 augusti 2009

Hemma igen...

Då va helgen slut och jag är hemma i Karlstad igen...
Dags att sammanfatta lite då.
Igår vart det lunch i ett gult hus ca 1 mil utanför Jönköping.
Träffade 3 personer jag inte träffat förr och busade med en go hund och klappade en katt.
Sedan vart det tillbaka till Jönköping och åka till Ica Maxi och sedan "hem" och fixade ihop en tacogratäng.
Efter det drog vi till Andreas och Anna och käkade upp maten. :)
Sedan vart det lite spel.
1:a spelet va man 2 i varje lag.
Tror det hete Absolut överens.
"Mitt" lag vann "lätt". *Host*.
Sedan vart det ett kortspel som heter bönspelet eller va det nu va. :)
Där vart jag bara 2:a. :))
Man kan ju inte vinna alla gånger.
Idag har jag väl inte så mycket att skriva om.
Det har vart rätt soft.
Idag har vi käkat kasslergratäng.
Och under kvällen så bar det av 24 mil norröver hem till Karlstad igen.
Är rätt trött så nu blir det sängen.
Godnatt...
// Per

fredag 14 augusti 2009

Jönis...

Då har jag åkt söderöver och resan gick bra även denna gången...
Jag tog mej en sväng in på köpcentrat A6.
När jag gick bland tv apparaterna på El-giganten så hör jag en röst jag känner igen.
Hmmm...
Vänder på mej och där står Stefan Liv.
Målvakten i HV 71. Han står och pratar med Johan Davidsson.
Sedan hade de med sej 2 killar till som jag inte känner igen men de va säkert hockeyspelare de också.
Och på tal och hockey så mötte Hv 71 Färjestad ikväll i Gislaved.
Resultatet??
6-0 till HV...
Jag är inte bitter.
*Biter mej i tungan*
Får jag skylla på att FBK tappade typ halva laget inför denna säsongen?
Isåfall gör jag det. :)

Kvällens mat...Tapas.
Det va helt klart ätbart men viss mat va väldigt starkt.
Va nästan så tårarna började rinna.
Näsan började iaf. :))
Ha det så gött nu...
// Per

torsdag 13 augusti 2009

Arbetsveckan slut...

Då har jag gjort mitt sista arbetspass för denna veckan då...
Med andra ord så är jag 3 ledig.
Känns rätt gött faktiskt. :)
På jobbet idag så kändes det som jag beställde grejer hela tiden.
Först så fick jag beställa frukt.
Sedan skulle det veckohandlas från Servera.
Va faktiskt 1:a gången jag gjorde det. Får väl se hur mycke fel det blir. :))
Sedan vart det "katastrof" vid lunchen.
Köket hade inte skickat med grönsakssoppan. :)
Där stod vi med bara ostkaka.
Va bara för mej och "styra" upp det hela och slänga ihop lite soppa. :)
Sen så fixade jag så köket bjöd på dagens lunch eftersom de strulade till det så...
Efter jobbet så gick jag ner en sväng till stan och gjorde lite ärende.
Sedan fick det bli en promenad i raskt tempo.
*Pust*
Vart 1.10 minuter.
Så det fick bli dagens träning.
Sen kan jag avslöja att jag tydligen fuskat med att vika tvätt här. :)
Va ett berg med tvätt som jag va tvungen att vika ikväll.
Men så är det ibland... :)
Dags för sängen nu. För turnéväskan är packad...

Så det blir en tur me denna imöra dock utan takboxen...
Natti...
// Per

onsdag 12 augusti 2009

Segt...

Idag har det vart en grymt seg dag på jobbet.
Vi är 2 ordinarie personal + att vi har 2 som har praktik på våningen.
Så 4 personal på 10 boende.
Kan nog säga att det är 1 för mycket iaf.
Får man säga så?
Men vi tog och duschade kvällsduschen så kvällspersonalen slapp tänka på det.
Jag passade även på att fylla på förrådet på våningen.
Det vart 2 vändor upp till vinden och hämtade ner allt vi behövde.
Imöra blir det väl lika segt då vi är 4 personal igen.
Får se om vi kan se om vi kan ta ut några av gummorna då.
Under eftermiddagen så gick jag till gymmet.

Å då såg jag ut så här...
Kan ju säga att jag har träningsvärk i magen idag. :)
100 situps igårkväll gjorde susen kan jag säga.
Fast jag gjorde bara 10 åt gången.
Jag tog och körde "Vassberg" i 1 timme idag...

Så min kompis den timmen såg ut så här...
Jag är inte helt otränad.
Inlines träningen har nog gjort lite i kroppen min.
Blir bra de när innebandyn kör igång.
Annars så har tvättmaskinen fått gå ikväll igen.
Bäst att ha lite rena kläder...
Man vet ju aldrig om man ska ut på turné snart igen.
Nu blir det relax i soffan innan det blir sängen.
Gör sista arbetsdagen för denna veckan imöra.
Gött de...
Tjipp tjipp...
// Per

tisdag 11 augusti 2009

Hemmaträning...


Då sitter jag här då.
Nyduschad efter lite hemmaträning.
Kom inte iväg till gymmet som jag tänkte mej.
Så jag fick ta mej i kragen och köra lite hemma.
Det blev situps,"plankan" och med lösa vikter.
Vart svettigt och de kändes i musklerna som redan va trötta efter gårdagens omgång.
Känner av lite träningsvärk från de jag gjorde igår. :)
Kvitto på att jag gjort lite nytta kanske?
Jag får sikta på gymmet imöra istället.
Får väl bli "Vassberg" eller nån trevlig konditionsmaskin.
Gjorde ett kvällspass på jobbet. 16-21.
Även ikväll så "jagade" jag blod.
Blodsockerserie nr 2 avklarad.
Nu är det bara en kvar denna månaden.
Nu blir det natten.
Nattinatti...
// Per

måndag 10 augusti 2009

Nautilus...

Måndag=Ledig dag...
Idag har jag vart ledig efter jobbhelgen.
Fast man är väl aldrig riktig ledig känns de som.
Finns alltid något att plocka med.
Har tvättat lite arbetskläder på förmiddagen.
När jag hängt dom så bar det av mot gymmet.
Dagen träning fick bli promenad till gymmet.
Ett styrketräningpass och 30 min på "Vassberg".
Och avslutade med en promenad hem igen.
Blev av med 1064 kcal på detta.
Det känns riktigt skönt att va igång igen.
Va ett tag sedan jag va där.
Tänkte ta mej dit imöra också innan jag börjar jobbet klockan 16.00.
Undet eftermiddagen så åkte jag till Kil.
"Kil hela veckan" drog igång där idag.
Då är det "paraden" på måndagskvällen med de flesta föreningarna i Kil.
Det va bättre förr.
Då va jag med och dansade mej fram på storgatan.
Dancing Team som jag va med i då brukade ställa upp och dansa.
Gick inte fort men vi gjorde det och skorna fick sej en ordentlig omgång. :)
Nu blir det natten här på Strandvägen.
Får väl se va mycke träningsvärk jag får efter träningen. :)
Godnatt...
// Per