tisdag 10 mars 2009

2:a dagen klar...

Då va 2:a dagen avklarad i backarna.
Och inga benbrott än. :)
Idag testade vi Tandådalens östa delar.
Väldigt bra backar måste jag säga.
Förhållandena i backarna var kanon idag.
Va lite kallare i snön så det vart ingen puckelpist som igår.
Men efter några timma så började det suga "gött" i musklerna.
Känns att jag inte är i toppform.
Med andra ord så är det jag och Anja Pärson som inte är i form.
Men min form kanske kommer imorgon. ;)
Sista dagen jag åker slalom för denna gång.
Vill verkligen upp en gång till innan vintern är slut.
Känns som det kommer va vinter här ett tag till.
Får se vad som om jag hinner upp någe mer.
Här kommer ett gäng bilder från dagen som gått...
Tandådalen Östra...

Redo för en ny dag i backarna...

Vacker utsikt...

Härlig backe i Tandådalen...

Skönt med sittlifte när tröttheten slår till...

Mer Tandådalen östra...

Och en backe till...
Familjebacken i "gamla" Tandådalen med utsikt mot Hundfjället...
Reklam i sittliften...

Nacos... Inte så snyggt upplagt men men. :)
Det får va allt för idag.
Mer bilder och text kommer det imorgon...
Godnatt...
// Per

2 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon!...Har nyss kommit hem från jobbet...så jag vart tvungen och läsa dina äventyr i backarna innan jag kryper till sängs. Det verkar vara fina backar där....vad man kunde se på dina bilder.....men det verkar inte vara någon sol där!?...men den kanske tittar fram snart...Här har det snöat som bara den i natt...så nu önskar jag verkligen sol...har snöat en och halv vecka nu...ha det så gott...Kram Helena

Per Noremalm sa...

Helena: Idag kom solen. Har vart helt underbart. Vill INTE hem. :(