onsdag 30 september 2009

Grattis farsan!!!

Får börja med att säga GRATTIS pappa!
Han fyller 64 år idag... Hurra hurra!!
Tänk att han har så ung son. :)
Klockan 13 idag så började ett möte på jobbet ang. önskeschemat som vi ev ska börja använda.
Personligen tror jag det kan bli bra.
Kan planera lite som man vill och lägga schemat så man kan spara lite semesterdagar.
Och sitta hemma göra det i lugn och ro.
Får väl se vad som händer. :)
Började mitt kvällspass 15.00 när mötet va klart.
Ett tag kändes det som det va tanter överallt.
Men tro vi fick ordning på dem innan jag gick hem klockan 20.00.
Imöra blir det jobb 7.45-15.15.
Efter jobbet ska jag träffa mamma på Bergvik.
Sedan kommer nog pappa in så jag får ge han en present skulle jag tänka mej.
Nu blir det natten...
//Per

tisdag 29 september 2009

Filmdag...

Idag har det vart lugnt hela dagen här.
Jag har avverkat 2 filmer.
2 st svenska filmer...


2 mycke bra filmer så nu är det bara att vänta på film nr 3 av 6.
Va upp till jobbet en sväng och fixade med lite pengar till "mina" gamlingar.
Då va jag tvungen att hjälpa personalen med lite datastrul.
Men det fixade sej snabbt så jag fick gå hem och vila vidare.
Har gjort lite nytta här hemma faktiskt.
Jag har diskat. :)
Nu blir det till att smörja min rygg som krånglar.
Förkylningen sitter kvar i näsan men finns hopp att den försvinner snart.
Förkylningen asså. ;)
Natti...
//Per

måndag 28 september 2009

Hockey och snuva...

Har precis kollat på hockey.
Färjestad mot Timrå.
FBK vann med 3-2 men det satt hårt inne.
Så nu har jag 2 rätt av 2 möjliga på tippa.se. :)

"Utsikten" från soffan när jag kollade på hockeyn.
Efter matchen zappade jag över till det som alla i Sverige tittar på tror jag.
Svenska Hollywoodfruar på 3:an.
Men allvarligt asså...
Måste väl finnas någe annat att titta på?
Och hur dumma kan de där tre kvinnorna bli?
Jaja. Nog om de där...
Någon som undrar hur jag mått idag? :)
Halsontet är borta. Men har fått rethosta istället.
Så jag hostar lite från och till.
Näsan rinner som bara den.
Snart blir det 2 sugrör tror jag så det kan dränera ordentligt.
Mycke näsdukar går det åt här. :)
Men annars så är det bra med förkylningen.
Tyvärr så blir det dåligt med träning men jag får väl överleva.
Jag tog och luftade mej lite idag och åkte ut till Ikea.
Har bestämt mej att skaffa en del till i "Malm" serien.
Frågan är när bara. :)
Snart så är sovrummet som jag vill ha det.
Några tavlor och lampor till sängen. Sen så är de klart.
Nu får ni ha de gött så kommer det väl några rader här imöra.
// Per

söndag 27 september 2009

Sjuk än...

Statusen på mej just nu är...
Retar i halsen så jag hostar.
Näsan rinner.
Svettningar från och till. :)
Men det går ju över.
Sedan har jag ett annat problem men tror inte det har med förkylningen att göra.
Har ont i ländryggen.
Är rädd att det är något med diskbråcket jag har haft.
Jag får ta det lugnt några dagar och se vad som händer.
Har inte lust med att ryggen ska krångla.
Ikväll har jag sett på Ensam mamma söker.
Vill ni ha lite skvaller??
Har en kompis som va på Ikea i Örebro och såg Helena från Karlskoga va där tillsammans med Oskar 25 år.
Med andra ord så har hon redan valt. ;)
71000 är Aftonbladets tipsnr.
En arbetskompis tjänade 1000:- på att han skvallrade att jag vann en bil på bingolotto samma vecka som jag fick min gamla bil krockad. :)
Blir väl sängen snart här...
Ha de bra.
//Per

lördag 26 september 2009

Sjuk Per...

Jaha...
Skulle ha jobbat helgen men det sket sej.
Kl 13.30 gav jag upp.
Halsen har gjort ont sedan inatt och har inte blive bättre.
Känner mej varm från och till. Men jag vet inte om jag har feber då jag tryck i mej Panodil.
Så nu är mina bästa vänner Panodil och Bafucin. :)
Blir hemma imöra också. Sedan är jag ledig måndag och tisdag enl schemat.
Så jag har några dagar på mej att bli frisk.
De känns inge bra att gå på jobbet bland de gamla och inte känna sej frisk så det fick bli detta beslut att gå hem.
Ha de bra...
//Per

fredag 25 september 2009

Sjukling?

Har precis kollat på Idol.
Jag vet hur jobbigt det är å va så nära men ändå så långt bort.
Många det va synd om ikväll.
Nog om Idol...
Jag började min dag med en promenad.
De vart 1 timme.
Nu börjar trädena bli väldigt fina när de ändrar färg...


Inte så bra bilder men jag får leta upp andra träd att plåta. :)

Hittade denna bilden i mobilen...
Annars så har jag vart med 2 kompisar ute och kollade in vinterjacka som en av dem skulle ha.
Då kände jag att det va någe med mej som inte va bra.
Började svettas och kände mej varm.
När jag kom hem så tog jag tempen för att kolla hur "het" jag va.
Men jag va inte het alls. 37.1. :)
Några timmar senare så svettades jag bara jag tittade på TV. :)
37.6 va den då.
Har även ont i halsen och känner mej seg i kroppen.
Svininfluensan?
Nejdå... Kanske bara en vanlig förkylning eller bara en dålig dag.
De går säkert över snart.
Jag har även tvättat några maskiner och kört denna...
Min grymt snygga dammsugare. :)
Finns även i rosa på Ikea.
Nu ska jag kurera mej så jag orkar jobba helgen.
Det är ju min jobbhelg igen.
6.15 ringer klockan...
Ha de bra.
//Per

torsdag 24 september 2009

Torsdag...

Då va det torsdag då.
Har jobbat 7.45-15.15.
Och på jobbet va det som det brukar va.
Och jag har haft "kurs" idag igen.
Inte datakursen som jag brukar ha utan Soda Stream kurs. :)
Vi har fått en varsin Soda Stream på våningarna och det va lätt hysteriskt på vån 4 som inte fattade hur man skulle sätta ihop maskinen och hur man får till drickan.
Men efter min kurs så va det solklart... :)
Efter jobbet gick jag ner och fixade 1 present till syrran som fyller 30 nästa fredag.
2:e oktober med andra ord.
Då fyller jag 36 ½. Bara så ni vet. ;)
Resten av kvällen har jag tillbringat i soffan och kollat in när FBK "krossade" Rögle.
Hmmm. Det va dåligt med krossande men de vann iaf.
Om jag ska va ärlig så tror jag detta kommer bli en hockeysäsong som FBK kommer få de kämpigt.
Guldet kommer förmodligen att hamna ca 24 mil söderut.
Hv 71 känns väldigt starka iår så där blir det nog guldfest till våren.
Nog för idag.
Ha de...
//Per

onsdag 23 september 2009

Kil...

7.00 checkade jag in på jobbet.
Fullt ös fram till kl 15.30.
Skulle slutat 13.30 men efter ett snack med chefen ang. Safe-doc så blev det 2 timmar till.
Jag ska ta lite mer ansvar än jag hade innan.
Så jag fick ta tag i vån 4.
De är bara 2 personal har fått utbildningen där.
Nu är det 4 iaf.
Sen finns det ett gäng vikarier som behöver lära sej detta.
Får väl beta av en efter en.
Imöra jobbar jag 7.45-15.15.
Under den tiden ska jag skriva en avvikelse för något som hände igår...
Efter jobbet åkte jag en sväng till Kil och hälsade på mamma och pappa.
De skulle egentligen få besök i helgen men besöket har tydligen blivit förkylda så mamma hade massa mat över sa hon.
Allt för att få hem mej en stund kanske? :)
Syrran och lille Johan va där också.
Nu blir det blir sängen.
Ha de...
// Per

tisdag 22 september 2009

SurPer...

Hösten är här och det märkte jag när jag tog min promenad på förmiddagen.
Regn och blåsigt.
Snart blir det mössa och vantar på. :)
Jag knattade på 1 timme iaf.
Hittade denna skylten under min promenad.

Räddningen mot svininfluensan? :)
Jag tror inte handsprit funkar mot den men folk verkar köpa spriten i massor iaf.
Men på Grolls finns det kvar tydligen. :)
Fick papper idag ang. vaccinet som jag blir erbjuden att ta...
Hur ska jag göra???
Får ta mej en ordentlig funderare.
Men hjälp mej gärna med lite råd vet ja. ;)
När jag kom hem efter promenaden så träffade jag på grannen Bosse som undrade om jag kunde hjälpa han och hans fru med att byta 2 glödlampor.
Jag har sagt att ringa på mej när de behöver hjälp med sånt.
Vill inte att de ska ställa sej på stegar och ramla.
Så klart jag fixade deras lampor.
Vad kan jag säga annat om dagen?
Jag har inte vart på humör alls idag.
Började med ett sms 08.19 imorse.
Att vikarier är fixade tills vi ska ha medarbetssamtal.
Tydligen ska vi ha det nästa vecka.
Ska jag va ärlig så skiter jag i om vikarier är insatta för någe jag inte vet att de är på gång.
Så jag vaknade väl på fel sida idag.
Nu ska jag lägga mej så får vi se vilken sida jag vaknar på imöra.
Godnatt...
// Per

måndag 21 september 2009

Träningsvärk...

Sitter här med jordens träningsvärk...
Kollat precis på hockey.
Färjestad mötte Skellefteå i premiären.
Med andra ord så är hockeysäsongen igång för iår.
Resultatet vart 3-2 till FBK.
Det va väl inte världens bästa match men säsongen är lång. :)
Jag har även jobbat lite idag också.
7.45-15.15...
Efter det så gick jag hem och hämtade träningsväskan.
Fast min kropp va inte så sugen på att träna.
Träningsvärken jag har är inte å leka med.
Innebandyn igår tog hårt på min kropp. :)
Men jag brukar va förstörd efter spel i "Gjutaren" som hallen heter.
Det är gummigolv där som suger härligt i bena.
När jag klev upp på Natural runnern så va min tanke...
Hur ska detta gå???
Men jag stod där en timme och det känns gött att jag fixade det.
Nu vet jag inte va jag ska skriva mer. :))
Så nu skiter jag i detta för ikväll...
Ha de gôtt...
// Per

söndag 20 september 2009

Kallingar för 1047:-...

Då va denna helgen över då.
Det vart inget bloggande igår för 3 modemet bråkade.
Får väl se om jag kan få nån ordning på det.
Igår så bar det av till Årjäng och Årjängs mârten.
Men innan det vart till att trängas så blev det ett besök hos Hilding.

100 år och 246 dagar...

Äggmacka är aldrig fel.
Sedan va det dags att trängas...

Va några stycken i Årjäng igår...

Detta kort tog en telefonförsäljare som försökte sälja en telefon till mej.
Men det slutade med att han ville se hur bra kamera det va i den jag har. :)
Detta va vad jag fick med mej hem från mârten...

Kallingarna kostade INTE 1047:- som de skulle gjort i en vanlig affär.
350:- för 6 st fick jag ge.
Så sparade några kronor iaf.
Idag så blev det 2 timmar med innebandy.
Sega ben just nu. :)
Nu blir de till att ladda för morgondagens arbete...
Ha de.
//Per

fredag 18 september 2009

Fredag igen...

Ja då va det fredag och helgen är här.
Idag har jag tränat, tvättat, tränat och tvättat lite till.
Det blev 2 pass idag.
Började dagen med 1 timmes promenad.
Efter det va jag tvungen att köra igång tvättmaskinen.
Bäst att ha lite arbetskläder rena tills på måndag.
Jag har även tagit ett pass på gymmet så just nu är jag lite små sliten.
Ang. TV:n som vart blå igår så va det nog bara någe fel på sändningen till Strandvägen.
För idag så funkar den som den ska.
Så nu blir det inge byte av TV. :)
32 tummarn får gå ett tag till.
Dagens bild får bli på lille Johan.

Fast han är inte så liten längre...
Stora killen.
Ha de bra...
// Per

torsdag 17 september 2009

Blått...

Jaha...
Där dog TV:n.
Vart blått på hela den stora 32" skärmen. :))

Dags att köpa ny tv tro??
Eller är det bara dags att gå och lägga sej?
Får väl ta å rycka i lite sladdar och sånt.
Kan väl inte va så att min tjockTV gått sönder? :(
Annars har jag jobbat dagen till 15.15 idag.
Efter det gick jag hem och plockade lite.
Mamma och pappa kikade förbi under kvällen.
Men innan de kom upp så va vi ner på stan en sväng.
Har fått nys om en present till åt söstra mi. :))
Får se vad jag ska hitta på...
Nu ska jag "laga" TV här...
Ha de gött.
// Per

onsdag 16 september 2009

Present...

Idag så hoppade jag träningen.
Kände att min kropp behövde vila lite.
Det vart stan med 2 kompisar istället.
Jag kollade present till syrran som snart fyller 30.
Tror jag har koll på en grej iaf.
Hur många presenter vill du ha syrran?? ;)
Innan jobbet så vart det lunch på Ditt matställe.
Himla god mat hade de där måste jag säga.

Spaghetti Carbonara...
14.30 så va det dags att lära upp en vikarie i Safe-doc igen.
Vet inte hur många jag lärt upp men det verkar bli fler.
Va en vikarie de har på 4:an som frågade mej om jag kunde hjälpa henne.
Fast de har en egen som ska lära ut till dom där uppe.
De rekommenderar dej sa hon.
Jaha. Där ser man...
Är jag så bra på att lära ut tro? :)
Får ta ett snack med chefen va mycka jag ska göra.
Känns som det är dags att snacka lön snart.
Nu får de va nog för idag.
Imöra blir det sista dagen på jobbet för denna veckan.
Sedan är jag ledig i 3 dagar.
På lördag tror jag det blir en tur till Årjäng och mârten.
Marknad heter det på svenska. :)
Nu blir de natten snart.
Nattinatti...
// Per

tisdag 15 september 2009

Kompledig...

Idag tog jag kompledigt eftersom jag jobbade extra igår.
Då kunde jag va med och spela innebandy nu ikväll.
Men jag började som "vanligt" med en härlig morgonpromenad.
Det har verkligen blivit en härlig vana med att gå en morgonpromenad då jag gör kvällen eller är ledig.
Efter att jag fått i mej lite frukost så åkte jag till Ikea och mötte upp syrran.
Hon skulle köpa en Malm byrå som hon ska fylla med vantar och mössor misstänker jag. :)
Jag fick hjälp av Johan med monteringen...

Johan läser bruksanvisningen så allt blir rätt...
Hårt arbetande snickare behöver glass tyckte Johan...
Jag sa inte nej till det.
Här är resultatet...
Jag funderar på att skaffa en jag också men i mellanbrun då.
Får väl ta hjälp av Johan då. :)
Ikväll jagade jag en vit boll men hål i.
Innebandy stod på schemat.
Gick rätt bra om jag själv får säga det.
Imöra ska jag kolla lite på vad jag kan hitta på till syrran som fyller 30 år 2 oktober.
Hon har ju redan världens bäste bror så. ;)
Ha de gött nu...
// Per

måndag 14 september 2009

Ny vecka igen...

Ja då ska jag sammafatta lite kort vad jag gjort idag.
Började med att kliva upp och dra på mej träningskläderna och tog en lååång promenad.
Va hur härligt som helst.
Jag vet inte om det är för all träning men jag är väldigt pigg på mornarna.
Sedan äter jag mer men det är nog pga träningen skulle jag tro.
16.00 va det dags för mitt lilla extrapass.
Det va ett ganska lugnt pass måste jag säga.
Vi va ju 3 st då praktikanen jobbade kvällen.
Imöra blir det en ledig dag.
Planer för morgondagen är bl.a...
Promenad, hjälpa syrran att köpa en Malm byrå med 6 lådor och innebandy på kvällen.
Annars har jag nog inte så mycke å skriva nu ikväll.
Ha de gött...
// Per

söndag 13 september 2009

Helgen över...

Ja då va denna veckan slut och även min jobbhelg.
Helgerna går allt bra fort.
Måndag imöra och jag skulle egentligen va ledig men jag tog ett extra kvällspass.
16-21.
Är ledig på tisdag istället då jag tänkte va med på innebandyn istället.
Jag och Doris hade läget under kontroll på jobbet idag.
Fast någe jag tyckte va mindre kul va att jag åkte på söndagsduschen mitt på dagen. :(
För övrigt så har jag provat lite ny mat som jag inte testat förr...
Kallrökt lax...
Hjortronsås va det till. Tror jag. :)

Nöjesfabriksbacken...
De fina vädret har hållt i sej i helgen också...
Hoppas det håller i sej ett tag till.
Efter jobbet så åkte jag till Skoghall och hjälpte några bekanta till mamma å pappa med att hjälpa dem med deras nya mobiltelefon.
Fixade så alla nummer från den gamla telefonen kom över till den nya.
Sedan visade jag hur kameran och radion funkade.
På väg till bilen....Va jag arg tro? :))
Nej... De va jag inte.
Koncentrerad inför plåtningen bara kanske. ;)
Nu blir det natten.
Imöra ska jag nog ta mej en promenad som träning.
Godnatt...
// Per

lördag 12 september 2009

Världens snällaste...

Jag är världens snällaste...
Bara så ni vet.
Det va en boende som sa så till mej nu ikväll. :)
Visst är jag snäll men känner mej inte rikitigt på topp just för tillfället.
Men får väl hoppas att det går över snart.
Jobbat heldag idag och det är väl inte så mycket att säga om det.
Jag är trött huvudet efter dagens pass kan jag säga.
Ska käka och ta natten här så jag orkar jobba imöra.
Natti...
// Per

fredag 11 september 2009

11 september 2009...

Fredag och slut på arbetsveckan för personer som inte jobbar inom vården.
Själv har jag börjat min jobbhelg idag.
Men bara så ni vet så säger det tjoff så är det måndag och då är jag ledig. ;)
Självklart så hann jag med lite träning innan jobbet.
Började med en promenad innan frukost.
Efter det så blev det en härlig frukost.
Sedan så tog jag mej en promenad till gymmet.
Där vart det en roddtur...

Roddmaskinen är en trevlig träningsmaskin...
De vart 20 minuter och en tur på 4433 meter.
Det vart bara 20 minuter. Får bli mer nästa gång.
Jag får sån plastsmak i rumpan. :)
Sen så va det bara promenaden hem så va dagens träning över.
Det har vart kanonväder även idag.
Men nu märks det på trädena att det drar sej mot hösten.
Fick med ett träd på bild när jag va ute på långpromenaden innan frukosten.
Mellan 15-20 va det jobb på mitt schema.
Och även idag lite safe-doc fix.
Grejade så att 4:an fick in sin 10:e boende.
Så med andra ord så gjorde jag jobb som egentligen inte är mitt.
Men någon måste ju se till så alla boenden är med i datorn.
Har precis kikat på kändisdjungeln på tv4...
Å vem är med där?
Jo...
Bonden Karl-Petter från Säffle.
Nu är han inne på sitt 3:e tv program.
Bonde söker fru och Let´s dance.
Och nu detta...
Så den värmländska dialekten är tillbaka i rutan...
De senaste i svininfluensan för min del är att Karlstad Kommun erbjuder att all vårdpersonal kan få vaccination mot svininfluensan.
Så nu är frågan om jag ska vaccinera mej? Det är frivilligt så jag får fundera hur jag ska göra.
Ska nog ta natten snart.
Har ett 12 timmars pass framför mej imöra.
Ha de gôtt...
// Per

torsdag 10 september 2009

Sommar igen?

Det har vart sommar även idag.
Så här såg det ut kl 15 när jag gick till jobbet.
Brittsommar heter det va? :)
De gillar jag...
Va hur härligt som helst när jag va ute på min "träningsrunda" som varade i 1 timme.
Det fick bli dagens träning.
1 timmes promenad och 497 kcal fattigare. :)

Hurtbullen själv... :)
Känns som jag kommit igång med träningen nu.
Får bli nån form av träning imöra innan jobbet.
Frågan är när jag vaknar.
Om jag hinner med både gym och promenad.
Kanske ska ställa klockan?
Blir inget förens på söndag eftermiddag sen.
De senaste i svininfluensan enl tv4 nyheterna ikväll är att man inte ska kyssas.
Då vet vi det...
Så sluta kyssas där ute. ;)
Sen så måste jag säga att jag fick beröm av hon som jag lärde upp i Safe-doc idag.
Jag är tydligen bra på att lära ut.
Verkade som hon förstod vad jag menade eftersom hon skrev på 2 boenden ikväll utan att ringa om hjälp.
Sitter här och funderar va mycke jag ska lägga ner mej i detta.
Känns som allt hänger på mej när jag får ta å lära upp personal från andra våningar.
Sen finns det ett gäng vikarier som inte fått utbildningen som ingen verkar bry sej om att lära upp.
Tål att funderas på. :)
Godnatt på er nu...
// Per