fredag 4 maj 2012

Akuten...

En del dricker alkohol ikväll. Själv tog jag mig en extra spruta med blodförtunnande medicin. Det vart resultatet av mitt besök på akuten ikväll. Jag blev fri gipset tills imöra också. Men allvarligt talat. Vad är det för sjukvård vi har egentligen? Han som tydligen va läkare såg ut som ett levande frågetecken. När jag sa att det värkte och pulserade i vaden så började han och dra i gipset. Som att det skulle sitta för tajt. När syrran frågade om jag inte skulle ha en extra dos blodförtunnande så sa han nej först. Men efter att han vart ute och ränt i korridoren så skulle jag få en extra dos. Och till slut vågade han såga upp gipset för att konstatera att jag hade fruktansvärt ont när han klämde på vaden. Det kanske är en blodpropp kom han fram till. Men en röntgen ikväll va inte att tänka på. Nej den får bli imöra. Varför? Tydligen finns de ingen som kan se på bilderna ikväll. Hallå!!! Tänk om de kommer in nån med värre bekymmer än mig? Hursomhelst så blir det ett besök på sjukan imöra igen. Nu får det bli godnatt...

// Per


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: