lördag 28 januari 2012

Stockholm...

Då är jag hemma efter en heldag i Stockholm.
Det har vart en kanontrevlig dag.
Skoj att komma till huvudstaden.
Va inte igår kan jag säga.
Tåget kom in hela 10 minuter innan beräkna ankomsttid.
Först tog vi tog en sväng till en galleria nära centralstation.
Där inväntade vi att klockan skulle bli 10 så att Åhléns skulle öppna.
Vi passade på att hälsa på vår "gamla" sköterska vi haft på Sveagatan som va på Åhléns å shoppade.
Kul att få säga hej när jag va i krokarna.
Sedan vart det en rundvandring i city innan den va dags för lunch.
Den intogs på Hötorgshallen.
Efter lunchen bar det av till gamla stan.
Det är allt bra vacker där.
Där fick vi en syn vi skrattade åt ett tag.
En kvinna spolade vatten utanför sin affär.
Det va ju bara - grader. :)
Frågan är hur hon tänkte där?
Sedan bar det av in mot Kungsgatan tror jag.
Inte sån koll på gatorna.
Det va dags för lite bowling.
Där fick vi spela med sångerskan Jessica Andersson.
Okejdå...
Hon spelade iaf på banan bredvid våran.
Alltid något.
Sedan va de dags för lite fika. innan tåget gick tillbaka till Karlstad.
Jag hann få några bilder från dagen också...
Mitt rese sällskap...
Nej.. jag köpte ingen sådan här.
En av gränderna i gamla stan.
Kungens granne...
Alla kvinnors favvobutik...
Bowling...
Sergels torg.
Julpynt vid Sergels torg eller "plattan" som det även kallas...tror jag. :)
Nu blir det natten här.
Imöra kommer klockan INTE ringa 5. :)
Godnatt...
// Per

2 kommentarer:

Anneli sa...

Verkar varit en mysig dag! Glömde du skridskorna...?

Per Noremalm sa...

Anneli: Ja det va en helmysig dag. Skridskorna fick va hemma men vi kollade in Kungsträdgården iaf. :)