måndag 23 januari 2012

Lego...

Idag har det blivit nära på heldag i Forshaga.
Innan jag åkte upp till Forshaga va jag in en sväng till jobbet och kollade ang. firmabilen på onsdag då jag ska till Molkom.
Nu är jag bokad som chafför för Carema bilen iaf.
13.15 klev jag in på Johans dagis och lita på att han vart paff när jag kom för att hämta han.
Sen va de raka vägen hem och plocka fram...
Polisstationen i lego. :)
Många bitar va det i kartongen.
Johan hjälpte till med de 2 polisbilarna som va med i kartongen sedan fick jag göra resten själv. :)
Han ville hellre leka med bilarna.
Innan det vart mörkt ute hann Johan visa va duktig han blivit på att åka skridskor.
 Jag och Johan fixar en hockeyplan.
 Johan ger mamma en bamsekram när hon trillat på ändan.
Lille Philip har koll så allt går rätt till...
När vi kom in igen fortsatte bygget av polisstationen.
Såhär vart resultatet...
Stationen på plats i Johans rum.
Han har en hel del polisgrejer.
Blir det en brandstation nästa gång tro? :)
Eller en flygplats?
Johan har bestämt att han ska sova över här snart igen.
Får nog fixa smurf filmen tills dess.
Nu blir det natten här på Strandvägen 28.
Godnatt...
// Per

2 kommentarer:

Marita sa...

Känner igen det där med Lego-byggnation. Köpte en bokhylla till sonen som snart blev full av bensinmackar, affärer, pizzerior, polis-och brandstationer mm. mm.
Föresten, vad gör du på jobbet en ledig dag???? Oumbärlig?? ;)

Per Noremalm sa...

Marita: Ja bokade firmabilen bara. :) lego är såååå skoj. :)