tisdag 14 juni 2011

9...

Då är det tisdag och 9:e arbetsdagen irad är nu avklarad.
Jag känner mig lite småsliten i både hôvve och krôpp.
Ett kort ögonblick häromdagen funderade jag ju på att gå till jobbet även imöra men jag håller mig nog därifrån.
Jag vill ha sovmorgon.
Jag går dit på torsdag och fixar till ett gäng avvikelser som ska in i datorn.
Sedan måste jag skicka ett massmail till kollegorna i Safe docen.
Och ta ett snack med chefen om en sak.
Nej... Jag ska inte säga upp mig.
I eftermiddag fick jag besök av Mitt i city brudarna.
Eftersom magarna va lite småhungriga på oss så fixade vi lite käk.
Det fick bli Emilias nya favorit.
Grillad korv. :)
Hon verkligen älskar grillad korv.
Imöra blir det en tur till Kil.
Jag ska hjälpa farsan med datorn.
Sen kanske jag måste ut och leta efter bankrånaren som härjar i Kil. :)
Nu får det bli TV soffan och Noggerglass tror jag.
Ha de bäst...
// Per

5 kommentarer:

Marita sa...

Hoppas att du har följt "Arbetstidslagen"... ;)

Marita sa...

Njaaa, var väl inte riktigt så jag tänkte. Undrar hur du lyckas följa den bara, du/ni måste trolla med knäna!! ;)

marita sa...

Ja, du Per det måste du vara. ;)

Marita sa...

Inte lätt att ha en Fackligt aktiv person som läser din Blogg!!! ;)

Per Noremalm sa...

Marita: Du menar att jobba på dagarna och sova på nätterna. ;)

Marita igen: Jag är grym på att trolla me mina knän. :))

Marita: Men om jag fick ihop timmarna är ju en annan 5:a. :)

Marita igen: Själv är ja inte alls intresserad av facket. :)