torsdag 15 juli 2010

Regn...

Jamen va roligt då...
Idag har regnet öst ner här.
Jag åkte till Kil men förhoppning om att det skulle bli sol.
Men jag hade fel.
Regnet bara öste ner.
Bra början på semestern. :)
Men nu kan de väl knappast bli värre.
Skulle de bli snö så gillar jag ju snö iaf. :)
Jag tog och hjälpte pappa med att koppla in min video som jag inte använder längre.
Han skulle kopiera syrrans bröllop och hans video ville inte som vi ville. :)
Men nu har han fått det på ett band.
Jag ska fixa den på DVD så småningom.
Senare åkte jag och mamma till Pekås och handlade lite.
Och kan säga att vi bojkottade MILKO:s mjölk, yoghurt och ost.
Borde alla göra som köper deras produkter.
Å varför ska jag bråka nu då?? :)
Jo. MILKO tänker lägga ner mejeriet i Karlstad vilket resulterar i ca 200 st som blir utan jobb.
väget till affären kom denna lille parvel springandes på vägen.

Och fort gick de. :)
De va väl lite vad som hänt här hos mej idag.
Mest regn tyvärr men imöra satsar jag på att få ligga i solen. :)
Ha de gött...
// Per

3 kommentarer:

Marita sa...

Hoppas du köper närproducerat och ekologiskt kött från "våra" gårdsbutiker oxå! Finns även ägg,bröd, chips, sylt,ostar mm.mm. Bla. finns en butik vid Önnerud (Tranhems) samt två i trakterna runt K-hamn. Alla våra värmländska bönder behöver stöttas oavsett vad de producerar!! Passa på nu när du har semester att åka runt och kolla dessa butiker om du inte redan har gjort det,annars kan det ju vara tips till andra bloggläsare oxå!! Ha en fortsatt bra semester, nu är solen här igen!! :D

Marita sa...

"Lätt som en plätt" ! ;) Gå in på Eniro, sök på Gårdsbutiker Värmland, finns MASSOR!!! Hemsidor, kartor, telenr. mm. !!! ;D
Varför har du beställt regnväder nu när du har semester... är det för att det inte ska bli för varmt för att dansa???? ;))

Per Noremalm sa...

Marita: De gäller att hitta dom bara. :))

Marita: Lite regn skadar väl inte? ;)