torsdag 1 juli 2010

Örebro...

De vart en fullspäckad dag idag...
Vaknade och kände att halsen va bättre och kroppen som den ska.
Och helt plötsligt så va jag på väg till Örebro.
Ett besök på köpcentrat Marieberg.
Va många år sedan jag va där.
Förr så åkte man dit för att besöka Ikea.
Men sedan vi fick ett eget Ikea här i Karlstad så har jag inte vart där.
Själva Marieberg har blive väldigt stort.
Vart nästa lite väl stort. :)
Och på tal om stort...
Va ju tvungen att kolla in Media markt som öppnat.
Hjälp va stort de va.
Jag gick ju nästan vilsen bland alla hyllorna.
Men jag hittade inget. Jag trodde det skulle va bättre priser än va de hade.
Om jag fick men mej något från Örebro överhuvudtaget?
Ett gäng ljus. Säkert samma pris på Ikea i Karlstad. :)
Mer strumpor. Vintern räddad.
Och ett par jeans. Kan va bra att ha ett par till.
Va kul att komma iväg en sväng iaf.
När jag kom hem till Karlstad igen så åkte jag till Bergvik för att möta upp mamma å pappa en sväng.
Där fick jag med mej en HDMI kabel.
Så nu är datorn ihopkopplad med TV:n.
Spotify i TV:n med andra ord = bättre ljud. :)
De va väl min torsdag i stora drag.
Ha de gött...
// Per

Inga kommentarer: