söndag 31 maj 2009

Mors dag...

Idag har det vart Mors dag och jag har jobbat dagen.
Jobbade bara till 15.15 sedan så va min helg slut.
Efter jobbat så bar det av till Bergvik och köpte en blomma till min mamma.
Sedan vart det Kil.
Men först ska ni få se va gott de gamla fick på mammornas dag.

Caroline på jobbet slängde ihop en tårta till tanterna...

Jag plockade fram fin servisen.
Åter till Kil...
Syrran, lille Johan och voffen Pontus va också där när jag kom dit.
Det vart grillat till mat.

Gôtt värre...
Sedan vart det massa bus och lek med Johan.
Nu blir det natten här.
Natti...
// Per

lördag 30 maj 2009

Jobb lördag...

Jag idag har det vart jobbet för hela slanten.
Jobbat mellan 7-20.
Har iof haft nån rast men passena på helgen är ingen barnlek.

Tillbringade en av mina raster i denna massagestol. :)
Himla gött...
Efter jobbet så va det bara att ta tag i månadens tråkigaste grej.
Betala räkningarna...
Finns det någe tråkigare?
Funderar på att plocka bort hemtelefon.
Alla ringer ju ändå på mobilen.
Vad har hänt mer idag då?
Har precis käkat upp en påse bilar från Ahlgrens.
Måste bara berätta en sak som tydligen hände på jobbet häromdagen. :)
När de hade aktivering på jobbet med de gamla så frågade hon som hade aktiveringen om nån hade en person som de beundrade...
Då sa en tant.. Jag beundrar Per som jobbar här.
Jaa. Vad säger man?? :)))
Allt för idag.
Höres...
// Per

fredag 29 maj 2009

Lurvig nattgäst...


En trött Pontus...
När Pontus vaknat till imorse så tog vi oss en promenad i det fina vädret.
Sol och blå himmel. Kan inte bli bättre?
Det vart en promenad på 55 minuter.
Vet inte riktigt va långt han brukar gå.
Men det blir väl en bit att gå för han med sina korta ben. :)
Så här såg det ut vid kanalen.
De vita "prickarna" på vänster kant är folk som solar. ;)
Cafe Slussvakten...
Annars har jag gjort ett kvällspass på jobbet.
Jaaa. Det är min jobbhelg.
Därav det fina vädret. ;)
Och då måste man ha sånt här...
Om inte nån visste så älskar jag glass...
Ha de gött...
// Per

torsdag 28 maj 2009

Jag är här igen...

Jaja...
Jag är tillbaka här igen.
De är väldigt många som har frågat när jag ska börja igen.
Finns tydligen några som läst det jag skrivit här.
Så jag får väl skriva för er då. ;)
John... Du behöver inte läsa om du vill.
Du får tipsa "rekord boken" att Per är tillbaka. ;)
Kanske ska summera lite vad som hänt under denna drygt 1 månads tystnad...
Jag har jobbat en massa. Jag har gått en 2 dagars kurs i safe doc.
Det är vårt nya dokumentations program på jobbet.
Vi ska börja skriva allt som händer på jobbet i datorn numera.
Har hunnit lära upp arbetskompisarna så nu är de redo för data dokumentation.
Jag har tränat en hel del.
Jag har varit glad då å då.
Jag har varit ledsen och gråtit till och från..
Jag har varit och kollat på dans SM som gick här i Karlstad.
De va 7 år sedan jag va med på ett SM senast.
Va kul att träffa massa gamla vänner från förr.
De flesta hade slutat att tävla och va lagledare och tränare istället.
Jag kunde även konstatera efter tävlingen att jag och syrran fortfarande är Värmlands bäst placerade buggare genom tiderna i vuxenklassen på SM...
Shit va gammal jag lät nu... :))
Jag har varit och klippt mej. Fick bli slingor även denna gång.
Jag har legat i massagestolen på jobbet ett antal gånger.
Men jag har inte hunnit med att prova solariet än.
Som jag skrev tidigare i bloggen så skulle jag tapetsera om i sovrummet.
Och det har jag gjort nu.
Tyvärr så va väggen där jag skulle ha fonden sned å vind.
Skillnaden va 2 cm på den så jag fick ta ränderna lodräta och så här vart det...

Nya sovrummet...

Tapeterna ser ut så här...
Nu fattas det bara nya gardinstänger, gardiner och persiener eller något.
Har även vart ute och käkat på uteservering...
Fläskfilé toast...
Mycke gott och rätt simpelt att göra. :)
För övrigt så är jag singel ifall någon funderar på det.
Jag har även fått gratis bensin för minst 450:-. Såg inte va mycke de tankade i.
En Shell mack blev automatstation här i Karlstad och då delade de ut gratis bensin i 1 timme.
Jag har förmodligen en inflammation i höger axel också.
Kan knappt lyfta armen.
Eller så har jag kanske blivit svag helt plötsligt...
Idag är jag hundvakt åt syrrans Pontus.
Syrran är i Västerås inatt.

Pontus på promenad...
Fina träd i stadsdelen Viken...
Orrholmen i bakrunden...

Så här ser jag ut nuförtiden...
Ja det får väl va allt för idag.
Ha de gôtt...
// Per

tisdag 28 april 2009

The End...

Ja det står ju så i slutet av filmerna.
The End...
Detta får va sista inlägget.
Känner att jag inte orkar mer.
Förmodligen kommer jag stänga ner min Facebook sida också.

Ha det...

// Per

måndag 27 april 2009

:(

Från att varit en bra förmiddag så vart kvällen ett helvete...

// Per

söndag 26 april 2009

Bra Per...

Imorse va det verkligen inte min morgon. :)))
Kom till jobbet klockan 7.00.
Men när jag ska byta om så såg jag Carolines skor utanför hennes skåp.
Inte bra detta va min första tanke.
Plockar upp almenackan och ser att jag börjar 7.45.
Bra jobbat. :)))
Så det vart ryggläge i lunchrummet tills klockan va 7.45.
Och fick sluta 15.15. Jag som trodde jag skulle få gå hem 13.30.
Och någon sol vart det inte heller. För när jag kom hem så kom det en regnskur.
Misstänker att många av er kunnat sola och haft de skönt idag.
Själv så är jag nog Mr Dåligt Väder som jag fick som smeknamn i ett sms idag. :)
Frågan är va det blir för väder imöra när jag är ledig??
Har väl inga speciella planer för måndan.
Men jag ska fixa räkningarna tror jag.
Nu blir det lite tv innan jag ska sova.

Tjo på er...

// Per

lördag 25 april 2009

Jobb hela dagen...

Idag har det vart en heldag på jobbet.
Jobb 7.00 till 20.00 med lite rast mitt på dagen.
Ang. jobbet så kan jag ju säga.
God Jul...
De gamla satt och sjöng julsånger av alla sånger i världen.
Ja...vad säger man. :)
Annars har jag haft glasspremiär idag.

Magnum Temtation...
Den va helt okej men de kunde allt hoppat över att stoppat nötterna i den. :)

Tjusig kartong låg den i...
Jobbade med Caroline på dagen och Hillevi på kvällen.
Och stackars jag fick va där hela dagen.
Så en glass va jag allt värd. ;)
Imöra jobbar jag 7.00-13.30.
Kanske hinner få lite sol på mej. :)

Per i bil...

Natti...

// Per

fredag 24 april 2009

Jobb...

Då var det fredag och min jobbhelg.
Det har märkts på vädret idag.
Sol och varmt. Rena rama sommaren har det varit idag.
Skönt för de som är lediga. :)
Imorgon jobbar jag 7-13.30 och 15-20.
Det får väl gå men just nu så lockar det inte att jobba.
Ska jag va ärlig så är jag rätt trött på jobbet. :/
Jag får se till och dra hem en storvinst så jag kan säga upp mej. :))
Nu ska jag gotta mej med lite cola zero och chips...

Jag vid pråmkanalen...

Ha de bäst...

// Per

torsdag 23 april 2009

Tjötigt...

Sitter här i soffan efter ett pass på jobbet.
Vill ni ha sol? Säg bara till så går jag till jobbet och jobbar.
Har varit kanon fint väder idag och jag jobbat.
Och vilket jobb man har...
Är helt slut i huvvet.
Idag har det gått i ett.
Tanter som ska flytta. De ska hem till mamma och ut till bilen på parkeringen bl.a.
Och det är inte en gång de säger en sak. Typ 30 ggr på 1 timme. :)
Sedan har vi haft en en tandhygenist som sprungit på våningen idag.
Har inte vart nån höjdardag...
Resten av dagen ska jag väl ägna åt att tvätta och diska.
Sedan blir det nog rätt lugnt tror jag.
Ha det gött...

// Per

onsdag 22 april 2009

Fullt ös...

Idag har jag varit ledig hela dagen.
Det är ju min jobbhelg som kommer som jag skrev igår.
Lille Johan ville tydligen att jag skulle komma och hälsa på.
Så det blev en tur till Forshaga.
När jag kom körandes på "Johans gata" så kom han springandes och vinkade till mej. :)
Han är allt go han.
Men innan jag hamnade hos han så gjorde jag en avstickare till Stadium...Igen. :)
Och fick med mej dessa...
3/4 byxor från Adidas...
I Forshaga så vart det full fart.
Det vart massa lek och bus.
Bl.a så bakade vi kakor i sandlådan och spelade fotboll. :)
Johan leker och mamma Karin njuter i solen...

Coolast i Forshaga...
Vi tog oss en promenad och Johan tog hand om voffen...
Johan och jag kör med Puma på fötterna...
Efter att jag varit hos Karin och Johan så svängde jag förbi Kil och plockade av takboxen.
Så nu är det sommar. :)
Blir ett extrapass imorgon.
Tanterna på jobbet saknade mej tror jag.. :)
7.45-15.15 kommer jag va på jobbet.
Nu blir de sängen. Trött Per här...
Zzzz...
// Per

tisdag 21 april 2009

Tag 3 betala för 2...

Hur trött kan man va?
Har vart såå trött idag. Gått som en dimma.
Hann iaf att köra en tvättmaskin innan jag började jobba.
Sedan hann jag ner till Stadium och handlade lite skor.
Hade en kupong tag 3 betala för 2.
Det fick bli dessa...

Fred Perry...
Puma...
Nike...
Så nu har jag lite nya vårskor. :)
Fast idag har det inte varit våren precis.
Kallt som bara den va det när jag gick ner till stan.
Men värmen kommer till helgen.
Bara för att jag har jobbhelg så klart. :)
Nu är jag ledig onsdag och torsdag.
Och sedan som sagt var ska jag jobba min helg.
Så passa på att va ute. För det lär bli soligt och varmt. :(
Och tänk på mej som är instäng på jobbet.
Nu va tisdagen 21:e april slut...
Nattinatti...
// Per

måndag 20 april 2009

Ny vecka...

Ja då va det en ny vecka igen då.
Veckorna bara springer iväg och snart är det semester. ;)
Vecka 27 så kommer den riktiga sommaren.
Solen har vart framme idag och det har vart ganska skönt ute men inte nån riktig värme.
Men den kommer som sagt va.
Efter jobbet lämnade jag tillbaka tapetpärmarna som jag lånade häromdagen.
Ska ju tapetsera om i sovrummet.
Något i stil me denna tapet funderar jag på.
Ska ha den som fondvägg.
Hoppas jag tog kort på rätt tapet nu... :)))


Frågan är vilket håll jag ska tapetsera den...
Lod eller vågrät?
Vad tycker ni?
Får väl se när jag ska dra igång.
Ganska snart hoppas jag.
Imorgon blir det att jobba kvällen igen.
15 till 20...
Sedan är jag ledig onsdag och torsdag. Å efter det är det jobbhelg igen.
Funderar på om jag ska gå ner till Stadium imorgon och shoppa loss. :))
Ha de bäst...
// Per

söndag 19 april 2009

Ingen bra dag...

Då va det söndag och helgens sista dag.
Denna helgen har sprungit iväg som de flesta lediga helger gör.
Det har väl gått sisådär idag.
När jag skulle iväg till innebandyn så glömde jag "pluppen" som man öppnar garaget med.
Bara att springa hem igen.
Vart en språngmarch på ca 700 meter.
Uppvärmningen va avklarad med andra ord innan jag kom fram till innebandyn.
Sen var jag ju sen pga "pluppen".
Och innebandyn gick inge vidare heller.
Torskade 4 matcher och vann 2. :/
Jag va väl lite ofokuserad kanske. :)
Under eftermiddagen tog jag mej en promenad i solen.

Sällskapssjuk and...

Sällskapssjuk Per??? :)
Och jackan är turkos och inte blå som jag skrivit.
Men syns gör den...
Nu ôrk ja int mer...
Så det får va allt fr mej i helgen.
Ha de gôtt...
// Per

lördag 18 april 2009

Ledig...

Jaha...
Lördag och ledig. Det känns som det var ett tag sen jag var ledig en lördag.
För jag har verkligen 0 koll på Robinsson.
Men ikväll så tittade jag på det och jag kan ju säga att jag INTE skulle söka till det programmet.
Vad har jag gjort idag då?
Jag åkte ut till Stadium där jag köpte vårjackan.
Det gick bra att byta den. Och de hade fått in nya i stl medium.
Så det vart en ny jacka utan fläck. :)
Det vart en sväng till affären så jag fick hem lite mat.
Så nu blir jag mätt i några dagar till.

Ha de gött...

// Per

fredag 17 april 2009

Fredag...

Då va denna dagen slut då.
Har väl inte så mycket att säga om denna fredan.
Jobbade till 15.15 enl schemat.
Men det vart någe missförstånd eller något så jag fick ringa till Anita och fråga om det blivit något fel.
Hon skulle börja kl 15 enl boken där vi skriver upp schemat.
Men på orginalschemat stod det att hon skulle börja 16.
Och den andra kvällspersonalen också kl 16.
Med andra ord så skulle tanterna va ensam 45 minuter. :)
Jag kom hem 15.30 iaf. Så det löste sej rätt bra.
Får se om det löser sej med min jacka jag köpte igår.
Hittade en fläck på framsidan.
Frågan är om den går att få bort eller inte.
Får väl ta och åka till Stadium och se va de säger...
Jag har inte så mycket att säga om dagen så det får va allt för idag.

Ha de gôtt...

// Per

torsdag 16 april 2009

Vårjacka...

Dagens väckning stod syrran för.
Fast jag hade vaknat till ca 7.20 första gången.
Syrran ringde för att hon ville ha lite hjälp med att kolla ut en ny mobiltelefon.
Det är verkligen en djungel med mobiler på marknaden.
Hon ville ha en billig och ej med lucka eller skjutlock.
Inte för stor och klumpig tror jag ett annat krav va också.
Vi hittade en bra Nokia telefon med bra minneskort.
Platt och snygg.
Hoppas hon blir nöjd.
Tyvärr så får hon vänta på att allt ska funka då hon byter från Telenor till Telia.
Efter vi fixat mobilen så skulle hon handla mascara och bh.
När hon skulle fixa bh:n sa hon till mej...
Gå och titta i några andra affärer.
Detta kan ta tid. :))
Så jag tog ett varv i köpcentret Mitt i City.
När syrran va klar så gick vi till Stadium.
Där fick hon med sej en väst till lille Johan.
Och efter det så bar det av till Bergviks köpcenter.
Max hamburgare fick det bli till lunch. :)

Blir en blå Per i vår...
Fast jag vet inte hur många jackor jag har. :/
Några stycken att välja på har jag nog nu.
Jag är hopplös med jackor.
Syrran fick med sej några träningströjor också.
Och från det ena till det andra.
Har tv:n på med en repris på Så ska det låta.
Ville bara säga...
Molly Sandén... Hon kan sjunga hon.
Kanske ska spela hennes melodifestivals låt lite. :))
Jag har även jobbat lite. 15-20.
Det får va allt för idag.

Tjo...

// Per

onsdag 15 april 2009

Trädgårdsmästare Per...

Idag har jag vart trädgårdsmästare hos mamma och pappa.
Har hjälpt till att ta reda på alla buskar som skulle klippas ner. Och det är mååånga.
Men nu är de nerklippta och nu får vi se om de tar sej på nytt. :)
Återstår att se.
Lite vårblommor som kikat fram i Kil.

Vårigt värre...
Imorgon ska jag hjälpa syrran med att byta telefon.
Om hon är lite piggare efter operationen.
Godnatt...
// Per

tisdag 14 april 2009

Tröttast i stan...

Klockan ringde 6.15 och hjälp va trött jag va.
Kändes som jag inte sovit mycke.
Va iaf på jobbet vid 7 och här bjuder jag på en skräckbild. :)

Megatrött på jobbet... :/
Men jag jobbade och kämpade på fram till 13.30.
Sedan gick jag hem och fick i mej lite mat.
Tog mej ner till Pressbyrån och la på post på lådan.

Rullator kaos på jobbet... :)
Så här kan det se ut när damerna på jobbet parkerar sina vrålåk.
Ikväll har jag spelat innebandy.
Säger bara. F**n va det gick bra idag.
Passningarna gick precis som jag tänkt mej.
Målen bara rasade in. :)
Vi vann 2 raka matcher.
Funkade kanon och det beror på att det va mycke schysstare spel än det brukar va.
Jag borde köpt en lott. :)
Lycka till imorgon syrran!!!
Tänker på dej...

Natti på er...

// Per

måndag 13 april 2009

Måndag igen...


Så här såg det ut på balkongen igår.
Hade "premiär" då. :)
Hoppas att det blir en hel del sittande där i sommar.
Grillen ska få jobba hårt hoppas jag. :)
Då va det måndag igen fast söndag.
Röd dag i almenackan.
Idag har jag jobbat kvällen.
Men innan det va dags att dra till jobbet så fick jag lite ordning på tvätten jag tvättade igår.
Så lite nytta hann jag med innan det va jobbdags.
Det va rätt okej på jobbet. Det mest dramatiska måste väl vart att det fattades en medicin till kvällsmaten och att tanterna hade muffinskrig. :)
Imorgon jobbar jag 7.00-13.30. Kortpass men men.
Nu blir det sängen.

Natti...

// Per