torsdag 28 maj 2009

Jag är här igen...

Jaja...
Jag är tillbaka här igen.
De är väldigt många som har frågat när jag ska börja igen.
Finns tydligen några som läst det jag skrivit här.
Så jag får väl skriva för er då. ;)
John... Du behöver inte läsa om du vill.
Du får tipsa "rekord boken" att Per är tillbaka. ;)
Kanske ska summera lite vad som hänt under denna drygt 1 månads tystnad...
Jag har jobbat en massa. Jag har gått en 2 dagars kurs i safe doc.
Det är vårt nya dokumentations program på jobbet.
Vi ska börja skriva allt som händer på jobbet i datorn numera.
Har hunnit lära upp arbetskompisarna så nu är de redo för data dokumentation.
Jag har tränat en hel del.
Jag har varit glad då å då.
Jag har varit ledsen och gråtit till och från..
Jag har varit och kollat på dans SM som gick här i Karlstad.
De va 7 år sedan jag va med på ett SM senast.
Va kul att träffa massa gamla vänner från förr.
De flesta hade slutat att tävla och va lagledare och tränare istället.
Jag kunde även konstatera efter tävlingen att jag och syrran fortfarande är Värmlands bäst placerade buggare genom tiderna i vuxenklassen på SM...
Shit va gammal jag lät nu... :))
Jag har varit och klippt mej. Fick bli slingor även denna gång.
Jag har legat i massagestolen på jobbet ett antal gånger.
Men jag har inte hunnit med att prova solariet än.
Som jag skrev tidigare i bloggen så skulle jag tapetsera om i sovrummet.
Och det har jag gjort nu.
Tyvärr så va väggen där jag skulle ha fonden sned å vind.
Skillnaden va 2 cm på den så jag fick ta ränderna lodräta och så här vart det...

Nya sovrummet...

Tapeterna ser ut så här...
Nu fattas det bara nya gardinstänger, gardiner och persiener eller något.
Har även vart ute och käkat på uteservering...
Fläskfilé toast...
Mycke gott och rätt simpelt att göra. :)
För övrigt så är jag singel ifall någon funderar på det.
Jag har även fått gratis bensin för minst 450:-. Såg inte va mycke de tankade i.
En Shell mack blev automatstation här i Karlstad och då delade de ut gratis bensin i 1 timme.
Jag har förmodligen en inflammation i höger axel också.
Kan knappt lyfta armen.
Eller så har jag kanske blivit svag helt plötsligt...
Idag är jag hundvakt åt syrrans Pontus.
Syrran är i Västerås inatt.

Pontus på promenad...
Fina träd i stadsdelen Viken...
Orrholmen i bakrunden...

Så här ser jag ut nuförtiden...
Ja det får väl va allt för idag.
Ha de gôtt...
// Per

5 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen tillbaka Ernst...eh...Per...saknat dig...Kram Anna Ps.Det e hans pappa som tapetserat:)

Nystet sa...

Va kul! Hoppas du får en strålande helg! Kram cattis

kicki sa...

Jippi tjoho...äntligen...nu jäklar stannar du här denna gång...va mycket du hunnit med under denna månad, ja SM där träffade jag dej ju...kul att ni kom. Min son han är så missnöjd över sin placering, han är ju trots allt 5,a i Sverige i A klass just nu så då hade han ju förväntat sig bättre plats...men som sagt kul att du är tillbaka Per.
kramen på dej

Anonym sa...

Kul att du är tillbaka.....det gör mej riktigt glad..Ha en skön helg, här blir det att jobba extra...Kram helena

Per Noremalm sa...

Anna: Ja nu är jag här igen. Får se va länge jag har motivationen denna gången...

Cattis: Helgen tillbringade jag på jobbet. :/

Kicki: Jag förstår om han är besviken. Jag har också vart det på några SM. Ändå har jag vart i final. Men på ett SM räknas ju bara en placering...

Helena: Vi får se va länge jag blir här. beror väl på hur jag mår och så...