tisdag 31 augusti 2010

100831...

Då va jag nerslagen i soffan efter heldagen på jobbet. :)
En trött Per här...
2 heldagar avverkade. Bara 2 kvar nu.
Men nu är jag ledig onsdag och torsdag.
Får väl sova på saken vad jag ska hitta på.
Nån som har någe förslag vad jag kan göra?
Nu ska jag iaf ta natten strax.
Godnatt...
// Per

måndag 30 augusti 2010

Zzz...


De finns inte så mycke att säga om denna måndan egentligen.
Avverkat 11 timmar på Sveagatan så jag är rätt trött i skallen.
När jag kom hem så roade jag mej med att betala räkningarna.
Det är lika tråkigt varje månad men ett måste tyvärr.
Men nu är det gjort för denna månaden.
Godnatt...
// Per

söndag 29 augusti 2010

Miniturné...

Då är jag hemma efter en landsomfattande turné.
Eller kanske inte så lång.
Men Kil och Forshaga iaf.
Åkte till Kil vid 14 tiden för att kolla datorn där men tyvärr så verkar den ha gjort sitt.
Efter maten så åkte vi till Forshaga och då va det slut på friden.
När jag är med Johan så ska det lekas och busas.
Idag va vi tvungna att gömma oss under täcket för noshörningarna. :))
Sen band han fast mormor i en stol.
Han band fast även mej när jag skulle åka hem.
Han ville tydligen att jag skulle va kvar i 1 vecka.
Men det går ju inte.
Imöra så börjar min "grisvecka".
Jag har 5 arbetspass och 4 av dom är heldagar.
Måndag: Jobb 7.00- 20.00.
Tisdag: Jobb 7.45- 21.00.
Onsdag: Ledig.
Torsdag: Ledig.
Fredag: Jobb 15.00- 20.00.
Lördag: Jobb 7.00- 20.00.
Söndag: Jobb 7.45- 21.00.
Kanske bäst att ta natten snart kanske?
Filmen jag kikade på igår va denna föresten...
Många lik vart de under de 88 min som filmen varade.
Ha de gött nu...
// Per

lördag 28 augusti 2010

Segt...

Idag är det segt.
Va tydligen jobbigt att va på Scotts och dansa.
Vad ska man säga om danskvällen?
Kom dit strax efter 21.
Vart lite sen pga att tjejerna inte va klara med att fylla på vätska.
När jag kom dit kunde jag konstatera att det inte va så många dansare som jag kände igen som brukar va där.
Jag dansade inte med så många men det vart dans i stort sett alla låtar.
Va väl typ 3 st jag satt eller.
Det är inge fel på Scotts men på ett ställe med alkohol kommer de "fel" folk för en annan som vill dansa.
Men nu är utesäsongen slut.
Nu är det inne som gäller och det är som sagt va inte många danser som jag kan åka på just nu.
3 st resten av året...
Kan va så att jag kan hitta nån mer i Örebro.
Men de här i Karlstad ligger på fel söndagar.
Jag jobbar och om jag vill dansa så får jag fixa ledigt.
Resten av kvällen kommer jag tillbringa i soffan.
Blir väl en film eller det finns någe bra TV program.
Ha de gött...
// Per

fredag 27 augusti 2010

Scotts...


Sitter här och laddar inför säsongs avslutningenJacobs loge.
Scotts spelar och jag har inte allt för stora förhoppningar om en bra danskväll.
Det kommer förmodligen va en massa dreglande tjejer som står vid scen och hoppar så vi som vill dansa kommer få svårt att dansa.
Jag har ju med mej 2 av dessa tjejer med mej. :))
Det är Hillevi och Maja som ska på logdans fast de inte dansar.
Hade jag inte lovat bort mej så hade jag nog hamnat i Blomsterhult utanför Karlstad.
De flesta dansare åker dit.
Zlips spelar där...
Men några dansanta tjejer vet jag ska till Degerfors iaf.
Ja de märks hur det blir.
Får väl hoppas jag får dansa lite iaf.
Nu ska jag packa dansväskan, duscha och fixa här.
Ha de gött...
// Per

torsdag 26 augusti 2010

11 timmar...

11 timmar på jobbet avklarad.
Men nu är jag ledig i 3 dagar.
Göttigt värre. :)
Det ser ut att bli dans 2 av dom dagarna.
Dagen har gått väldigt snabbt men det kan ju bero på att vi har grejat hela tiden.
Även på min långrast mitt på dagen.
Vet inte va det va i frukostfrallorna vi käkade till frukost. :)
När jag skulle sluta 13.30 och ha rast så drog jag och Doris igång med storröj på våningen...
Vi flyttade en fåtölj och där den stod ställde vi ett stort skåp.
Sen tömde vi rökbalkongen som såg ut som en soptipp.
All skit flyttade vi upp på vinden i väntan på att få komma till soptippen.
Sen tog vi bort ett annat skåp i köket som va trasigt.
Spikade upp lite tavlor också.
Blev gôrsnyggt om ni frågar oss. :)
Skulle behöva en slagborr för att fixa till en vägg i köket som behöver "pyntas".
Nu ska jag fundera vad jag ska ha på mej på dansen imöra.
Kommer ju gå åt 6 st tröjor bara på dans i helgen.
Jobbigt detta me kläder.
Ha de gött nu...
// Per

onsdag 25 augusti 2010

Dansbilder...

Idag hittade jag ett gäng kort från dansen på Holken i söndags...

Erika & jag...

Erika & jag...

Eva & jag...

Eva & jag...
Usch vilken hemsk bild på mej. :/

Jag & Sofie...

Sofie & jag ännu en gång...
// Per

Jobb...

När jag kom till jobbet imorse visade de sej att jag skulle va på en annan våning än den jag trodde jag skulle va på.
Den tunga och jobbiga som de sägs den ska va.
Men jag har tydligen tur när jag är där.
Kan inte påstå att det är så mycket tyngre där än de andra 2 i huset.
Har jag tur bara tro?
Det kanske är lugnt där var 6:e vecka?
För senast jag va där så va de lugnt även då.
Jag har 2 turer på den våningen var 6:e vecka.
Eller har jag med mej lugnet så det blir lugnt och fridfullt på våningen? ;)
Nu ska jag bläddra lite i bibeln som kom i brevlådan idag...
60 åringen i egen hög "person".
Ha de gött...
// Per

tisdag 24 augusti 2010

100824...

Idag så vaknade jag 9.30 eller va nu klockan va.
Jag kunde iaf inte somna om så jag klev upp och körde igång en tvättmaskin.
Den huvudvärken jag haft idag kanske beror på att jag vaknade så tidigt.
Har haft ont i pannan över ena ögat. :/
Eller så kanske jag hostat sönder pannbenet.
Jag fick lägga mej och vila här innan jobbet faktiskt.
När jag kom till jobbet idag så ville chefen prata med mej.
Nejdå... Det va inge farligt.
Hon hade fixat så jag får mer behörigheter till Safe-doc.
(Vårt dokumentationsprogram i datorn på jobbet).
Tror det får va bra med bloggandet för idag.
Vill bara säga att jag är redigt trött på alla vallöftena.
Vart ska de få alla pengarna från?
Nu blir det natten.
Godnatt...
// Per

måndag 23 augusti 2010

Filmis...

Nu är det film som gäller. ;)
Iof har inte kortena kommit från gårdagens dans.
Men en film är släppt på Youtube.
Ca 1.18 in på filmsnutten sveper jag och Eva förbi.
http://www.youtube.com/watch?v=gjTn4SMXr34&hd=1
Visst är vi grymma? ;)
Imorse när klockan ringde va jag mer än trött men de beror på att jag hade svårt att somna igår.
Hoppas jag somnar lite snabbare ikväll.
De va ett relativt lätt pass på jobbet idag.
Vi va ju 3 personal också.
13.30 va det dags för personalmöte och jag va väl rätt tyst idag.
Det kliar i halsen när jag pratar för mycket och då börjar jag hosta. :/
Lika bra att va tyst då. :)
Nu ikväll så har jag kollat på Fångarna på fortet och jag säger bara.
Yeeeesss!!!
Patrik Sjöbergs lag åkte ut.
Jag har lite svårt för den personen och misstänker det är fler med mej som har det.
Igår på dansen fick jag ett förslag av en person men man måste va två för det. :))
Sen kan jag säga att jag hoppas att morgondagens pass på jobbet går snabbt.
Supersnabbt...
Helst skulle jag vilja slippa det.
Ha de gött...
// Per

söndag 22 augusti 2010

Söndag...

va de söndag och idag är jag trött. :)
Kom hem vid 02.30 inatt tror jag.
Dansen till Wahlströms va väl bra.
Bäst jag säger så annars får jag väl skäll. :)
Wahlströms är inte mina favoriter pga att de har så långsamma bugglåtar.
Det vart 2 svettiga tröjor även igår.
Fick dansa hela kvällen. Och igår vart det 4 nya som jag aldrig dansat med förr.
Ändå va det 4 st som jag inte hann med.
Som jag sagt förr. Danskvällarna är för korta.
Men i det stora hela va det en bra kväll.
Nu ikväll bär det av till Holken och dans till Selex.
Fråga mej inte hur de är. Har bara dansat till dom när de spelat i finalerna på Rocksulans tävlingar när jag tävlade och det va inte igår. :)
Men innan jag drar dit ska jag åka till Bergvik en sväng.
Ska besöka Maxi bl.a.
Blir nog en sväng in på Stadium också skulle jag kunna tänka mej. :)
Ha de gött...
// Per

lördag 21 augusti 2010

2.2 ton...

2.2 ton är inte min vikt men den vikt jag burit i sten igår och idag.
Jag tyckte pappa sa att varje sten vägde 14 kg...
När jag lyfte Johan idag och frågade Jocke vad Johan väger och när han sa 16 kg så va jag tvungen att kolla pallarna med sten.
Varje pall vägde över 1100 kg.
Varje sten ligger på 23,5 kg.
Därför jag är lite småseg i kroppen då.
När jag packade ihop idag så va det 17 meter kvar av bygget.
Det va 55 från början.
Nu sitter jag och försöker ladda med lite WahlströmsSpotify.
Är snart på väg att börja dra mej mot Örebro.
Där spelar Wahlströms ikväll.
Får se hur det kommer gå när jag är så sliten.
Kommer bli en hård helg detta känns de som.
Styrketräning med stenlyft och dans ikväll.
Kommer bli ett danspass imöra också om jag kommer upp imöra. :))
Rocksulan firar 25 år iår och de firar det imöra med middag och dans.
Dansen är för vanligt folk och även för en gammal DTC:are som mej.
Eva som vart med i Rocksulan sedan början smsade och frågade om jag ville komma.
Bäst att passa på att dansa när det är dans i Karlstad.
Min danshöst i Karlstad ser ju inte allt för bra ut. :(
Nej.. Nu ska jag plocka ihop det sista.
Ha de gött...
// Per

fredag 20 augusti 2010

Zzz...


Johan sover...
// Per

Mur...

Nu ligger vi i husvagnen och lyssnar på BamseSpotify. :)
Vi är jag och Johan.
Johan ville va kvar i Kil när han hörde att jag skulle va kvar här.
Får väl se när och om han somnar.
Det är första gången han sover i husvagn så det är väldigt spännande detta.
Idag har jag hjälpt pappa murbygget.
Det är ingen lek att bygga mur kan jag säga.
Många meter mur ska byggas...

Här ska det byggas mur...

Varje sten väger 14 kg så de är som ett träningspass. :)

Pappa mäter så allt blir rätt...
Imöra ska vi fortsätta byggandet.
Om nu vädrets makter är med oss.
Och imöra kväll blir det dans igen.
Ha de gött...
// Per

torsdag 19 augusti 2010

Tortilla/ Nacos...

Regn, regn och åter regn.
Trött jag blir allt regnande. :/
Iof har jag inte vart ute så mycket idag men det är trist ändå.
På förmiddagen va jag iväg en sväng till Ica och lämnade in 2 filmer jag hyrde igår.
Sedan handlade jag det som fattades för dagens lunch.
Dagens lunch bestod bl.a av dessa...

Mums för sån här mat...
Jag lunchade med en hungrig student som vart på universitetet och haft mattetenta.
Sen att jag vart lite sen till Ica imorse är en annan 5:a. :)
Men tror vi vart mätta iaf.
Jag har iaf klarat mej hela dagen.
Denna veckan har jag bara haft kvällspass så jag får se till att inte försova mej imöra.
Passet imöra är 7.00 -13.30.
*Ställer larmet*
Vi är tydligen 3 st imöra. Vi har med en praktikant från arbetsförmedlingen.
Sen har jag en uppgift att göra som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa. :/
Men det märks vad som händer.
Nu ska jag njuta av 2 kvällsmackor som består av...
Grovt bröd, Becell, salladsblad, ost och tomat.
Ha de gött.
// Per

onsdag 18 augusti 2010

100818...

va ännu en arbetskväll avverkad.
Går med en rasande fart så snart är det fredag och helg igen.
Fast denna helgen är jag iaf ledig.
Jag hade en liten plan på att åka till Örebro lördagkväll på dans till Wahlströms.
Men just nu vet jag faktiskt inte hur det blir.
Min hals är inte som den ska och rösten är inte mycke att prata om.
Och när jag ändå är inne på dans så skrev jag in mitt schema för hösten och det va ju ingen höjdare.
Kolla till höger under "Ev kommande danser".
Inte många danser kvar. :/
Och kan ju bli en mindra nu på lördag om jag måste va hemma.
Men ska göra allt för att jag ska bli dansbar till lördag.
Jag skulle behöva ha önskeschema som vi hade innan sommaren.
Då kunde jag kunna lägga schemat så jag kunde åka på danserna.
Så ni på jobbet som läser detta.
Visst vore det bra med önskeschema igen?? ;)
Resten av min vecka ser ut så här just nu.
Torsdag: Jobb 16.00- 21.00
Fredag: Jobb 7.00-13.30. Sedan till Kil.
Lördag: Kil + ev dans i Örebro.
Söndag: Ev Kil igen.
Veckorna går allt bra snabbt.
Bara 18 veckor kvar till julveckan nu. :)
Nu ska de bli en kvällsmacka sedan sängen.
Godnatt...
// Per

tisdag 17 augusti 2010

V. 33...

va en ny arbetsvecka igång igen då.
3 pass kvar bara. :)
Har haft ett kvällspass ikväll.
De va ett bra pass men vart lite nervös när det började tuta utanför.
Där stod denna...

Frågan vi ställde oss va....
Vart brinner det?
Och 2 ambulanser åkte in på innergården...

Visade sej av en 6 årig kille som blivit påkörd av en bil.
Lyckligtvis så verkade det gått bra med han enl. NWT.
Nu blir de inge mer skrivande.
Huvudvärk och hosta stoppar mej. ;)
Måste bara säga att detta måste va "Dagens sms".
Tror jag måste dra bort INGEN REKLAM TACK!!
Snart kommer Ikeakatalogen...
Ja vad gör man inte för Ikeakatalogen?? ;)
Den fyller faktiskt 60 år iår.
Godnatt på er nu...
// Per

måndag 16 augusti 2010

Måndag...


va den lediga måndagen snart slut då.
Har verkligen inte gjort många knop idag.
Men jag va tvungen att få ordning på all tvätt jag samlat på mej.
Så tvättmaskinen har gått ett antal gånger idag.
Fick ordning på disken också till slut.
Hade ju vart gött med en diskmaskin ibland.
I eftermiddag så tog jag mej en promenad på 1 timme.
Vart uttråkad här så det fick bli en tur.
Bäst att börja röra mej och ändra kosten.
Får bli slut på Mc donalds nu Hillevi.
Va en på jobbet som sa att jag blive tjock.
En personal sa så asså. : /
Jag kanske ska dricka sån där dryck va de nu heter.
Nu ikväll så har jag slappat och försökt vila min kropp som inte är helt 100 än.
Min röst låter inge vidare idag heller.
Tur man inte är sångare iaf. :)
Fast de va rätt besvärligt igår när jag skulle prata me de gamla på jobbet som inte hör så bra.
Och när jag höjde rösten så skar den sej istället.
Nej... Nu ska jag spara på mina fingertoppar och sluta skriva för ikväll.
Hoppas ni haft en bra dag iaf.
Ha de gött...
// Per

söndag 15 augusti 2010

Slut...

va den jobbhelgen slut. :)
Timmarna har gått riktigt snabbt faktiskt.
Bara fredan är gjord så går resten av helgen utav bara farten.
Nu blir jag ledig en hel dag.
Frågan är vad jag ska hitta på.
Tvätta är ett som är säkert iaf.
Arbetskläder och danskläder ligger och fyller upp tvättkorgen.
Sen är frågan om jag ska åka till Kil och kolla på "Paraden".
Kil hela veckan drar igång imöra...
Va inne på Logen mitt i skogens hemsida och jag va med på 2 st bilder. :)
Så 5 st bilder från dansen där...

Pia och jag...

Pia och jag 20 sekunder senare eller nått. :)
Annars kan jag meddela att jag är lika hes som igår.
Men det är självförvållat sägs de.
Dansa när jag va förkyld! :)
Nu blir det natten.
Ha så trevligt på jobbet ni som jobbar imöra...
// Per

lördag 14 augusti 2010

Hes...

Efter jobbet igår så tog jag en chansning att jag skulle orka dansa.
Jag drog till Blomsterhult och där spelade Bhonus.
De är kanske inga favoriter men lite dans skadar väl inte tänkte jag.
När vi (Pia, Erika och jag) kom dit så va det väldigt glest på dansare.
Men det ramlade in en efter en och till slut va vi 193 st tror jag de sa.
Bhonus va på ett väldigt bra humör tror jag för det vart ett jäkla drag i logen.
Deras bugglåtar va det riktig fart i.
De gillar jag. :))
Jag vilade 2 låtar under kvällen.
Kan ju inte köra slut på mej helt efter förkylningen jag haft. ;)
Jag va lite rädd att jag skulle vakna med halsont och feber och så men kände ingenting imorse.
Men idag på jobbet när jag stod och pratade med en anhörig så försvann rösten på mej.
När jag va upp till våning 4 tyckte Hillevi att jag lika gärna kunde hålla tyst. :)
Jag råkade fastna på några kort igår igen...
Jag och Sofie...
Vi igen. Sofie verkar lycklig iaf. :)
Och här kommer ett bildbevis att jag vilade medans de andra dansade...
Sliten Per i höger bildkant...
Dessa 3 kort är från www.danslogen.se.
Jag är "rädd" att jag kom ivägen för "Logen mitt i skogen kameran" också. :/
Nu ska jag ladda inför morgondagens långpass.
Ha de gött...
// Per