torsdag 30 juli 2009

Jönköping- Västervik...

Då va jag ute på dansturné 2009.
Det va tänkt att jag skulle dansa igår på Fröjden i Jönköping till Wahlströms men det vart inget av det.
Spar mej till torsdag, fredag och lördag.
Känns som det kommer räcka gott och väl.
Det vart matlagning inför Västervik istället.
Bl.a medelhavslasange.
Himla gôtt... Hör av er om ni vill ha receptet.
Ang mitt nya "matliv" så provade jag bl. a keso, rostad majs, torkade aprikoser, böngrodar, sockerärter, kantareller och fetaost igår.
Under eftermiddagen så va jag ute och letade efter katten Pelle.
Hittade dessvärre inte Pelle men en näve kantareller fick jag med mej.
Kollade även till 3 hästar också.
Innan vi rullade till Västervik idag så gjorde vi ett nytt försök att hitta Pelle.
Och idag kom han fram självmant.
Resan till Västervik flöt på bra. Enda stoppet va i ett Sibyllakök.
Nu ligger jag och väntar på att dansen ska börja kl 20.
Wizex och Titanix är det som spelar ikväll.
Kanske ingen höjdare men det blir säkert bra. :)
Nu har ni lite koll på vad som händer me mej så nu får de räcka för idag.
Ha de gôtt...
// Per

tisdag 28 juli 2009

Äntligen...

Äntligen va jobbpassena slut för denna gången.
Nu är det 5 dagars ledighet.
Och ringer ni från jobbet så är jag inte hemma i Karlstad.
Är i Jönköping och Västervik resten av veckan.
Ska bli skönt med lite ledighet men så mycka vila känns det som det inte blir.
4 kvällar med dans är det inplanerat.
Börjar redan i Jönköping imöra till Wahlströms.
Sen fortsätter dansandet i Västervik.
Mycke kläder blir det i packningen.
Ska bli kul att komma iväg iaf.
Nu ska jag fortsätta att packa sedan blir det sängen.
Så...packa, packa och packa...
Får väl se va mycke jag glömmer att ta med mej. :)
Natti...
// Per

måndag 27 juli 2009

Zzzz...

Då va det dags för några rader här då...
Sitter här nedslagen i soffan och är såååå trött.
Känns att jag bott på jobbet de senaste dagarna.
Så det blir inte så mycke bloggande ikväll.
Idag hade jag iaf sovmorgon. Fast jag hade ställt klockan på 8.00 för att köra igång tvättmaskinen.
Tror jag har allt tvättat inför resan nu.
Ska va borta onsdag till söndag.
Frågan är va mycke kläder jag ska ha med mej.
Vet ju inte va det ska bli för väder och så kommer jag svettas en hel del skulle jag tro.
Blir väl till att ta med en massa kläder och se om det räcker.
Nu ska jag betala mina räkningar sedan blir det sängen.
Är så trött så jag somnar snart känner jag men jag måste betala räkningarna först innan jag somnar.
Imöra hinner jag inte då jag har ett 11 timmars pass på jobbet.
Då blir det sängen direkt jag kommer hem skulle jag tro.
Dags för räkningarna då...
Suck...
Ha de gött.
// Per

söndag 26 juli 2009

Trött...

Då va 3:e långpasset avklarat...
34 timmar på 3 dagar eller 39 timmar på 4 dagar.
Nu är det bara 2 pass kvar och det är 16 timmar sammanlagt.
Sedan blir det minisemester.
Ledig onsdag till söndag.
Ska bli gôtt dä...
När jag slutat jobbet kl 20 så gick jag hem och körde igång en tvättmaskin.
Nu är nr 2 igång.
Måste hinna få lite rena kläder tills på onsdag.
Känns inte som jag har tid att jobba som jag gör nu. :)
Snart ser jag ut som på kortet nedanför fast detta kortet va taget igår.
Sängdags med andra ord.
Imöra blir det lite sovmorgon iaf.
Men det ska tvättas lite till och packas inför resan.
På onsdag drar jag söderöver.

Godnatt på er...
// Per

lördag 25 juli 2009

Lördag...

Idag så gick det bra.
Jag vaknade t.o.m 10 minuter innan klockan skulle ringa.
Mellan 7.45-21.00 har jag jobbat idag.
12 timmar extra. Jag ska ta de timmarna i kompledigt har jag tänkt.
Ska ta ledigt de timmarna till veckan. :)
Torsdag och fredag...
Så jag kommer va ledig onsdag till söndag då.
Med andra ord så blir det en liten minisemester.
Kan ju jag behöva som är så trött på mornarna.
Jag är nog utsliten av allt jobbande. :))
Men det är några dagar kvar innan dess.
7.00-20.00 imöra. 15.00-20.00 på måndag och 7.00-20.00 på tisdag.
Sedan är jag ledig onsdag till söndag. :)
Fast då vill jag inte ha sånt här väder...
Så här såg det ut från vid jobbet idag.
Mindre trevligt väder...
Som ni kanske märkt så har jag börjat käkat lite nya saker som jag inte käkat förr.
Idag provade jag vattenmelon.
Nej jag har aldrig käkat det.
Men det blir säkert flera gånger kan jag säga redan nu.
Sitter och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar.
Måste ju tvätta lite ibland också.
Ha de bäst...
// Per

fredag 24 juli 2009

Sovmorgon...

Idag tog jag sovmorgon...
Med andra ord så försov jag mej ja. :/
Jag skulle ju va på jobbet 7.45.
8.25 så ringde sköterskan Mia och väckte mej.
Då vart det bråttom att ta sej till jobbet.
När jag kom dit 8.35 så hade personalen läget under kontroll.
Men fy hur man blir när man försover sej.
Hela dagen blir helkonstig.
Men nu är den över.
Dagens pass på jobbet har gått snabbt faktiskt.
Kan de bero på att jag missade lite av morgonarbetet tro?
Nu blir det sängen här för imöra ska jag INTE försova mej.
7.00 ringer klockan hoppas jag.
Godnatt...
// Per

torsdag 23 juli 2009

Hotellet stängt...

Då är jag hemma efter ett kvällspass på jobbet.
Jag har stängt "hotellet" för denna gång.
Så nu är jag ensam här igen.
Igår så va jag och "gästerna" till Mariebergsskogen och tittade på djurena och natur rummet.
En av de stora grisarna hade fått 12 st kulltingar i måndags. :)
Söta små rackare.
Sedan gick vi hem och grillade kött och åt en god sallad.
Ja den var faktiskt god.
Och sedan va det Panna Cotta till efterrätt...
Och jag säger bara...Mums mums. :)
Efter det drog vi till Frykdalsdansen.
De va sjukt skoj att få dansa av sej.
Syrran följde med också så hon fick dansa lite.
Det va Vagabond, Perikles och Scotts som vi dansade till.
Lasse Stefanz spelade på stora dansbanan men de är verkligen överskattade enl mej. :)
Å det vart lite mer mums mums i Sunne.
Måns Zelmerlöw körde 1 timmes show.
Vad ska man säga?
En del får allt.
Han kan sjunga. Han kan dansa. Han ser bra ut enligt tjejerna. Han kan spela piano. Han har inge lån tydligen och sen har han Marie Serneholt.
Vi va hemma 3 eller någe inatt.
Så det vart sovmorgon till 12 idag.
Vi hann med en liten tur runt i Karlstad innan jag fick börja jobba kvällen.
Jag hoppas jag kan få lite bilder skickade till mej från dessa två fantastiska dagarna. ;)
Nu väntar 3 heldagar på jobbet.
Jag hade tydligen en heldag imöra som jag missat.
Lördag och söndag har jag tagit 2 extrapass.
Lördagen tar jag i komptimmar och söndagen blir i pengar.
Imöra börjar jag 7.45 så snart blir det natten här.
Nattinatti...
// Per

tisdag 21 juli 2009

Hotell Noremalm...

Idag öppnar jag Hotell Noremalm...
De första gästerna är inbokade och är på väg.
Sitter här och väntar på dem.
Passar på att blogga lite innan de checkar in.
Vet ej om jag hinner senare.
Inte lätt och va hotell direktör. :))
Får väl även ha lite visning av Karlstad.
Tyvärr så är "Sola i Karlstad" på semester.
Imöra blir det Sunne och Frykdalsdansen.
Då ska jag visa dansSverige hur man dansade förr. :)
Ha de gött...
// Per

måndag 20 juli 2009

1:a passet avklarat...

Då har jag klarat av 1:a passet efter semestern...
Här kommer en bild på jobbet för alla mina arbetskamrater som har semester. ;)
Det va inte mycket som hade ändrat sej där kan jag säga.
Och jag måste bara tala om vad en tant sa till mej när hon fick se mej... :)
- Jag tycker om dej.
Go va? :)
Efter jobbet så gick jag hem och började städa lite.
Jag får besök redan imöra är det tänkt.
Va planerat till onsdag men de blir imöra.
Men det är ju bara trevligt.
På onsdag ska de testa dansbanorna i Sunne.
Frykdalsdansen börjar då.
Dessvärre så hann jag inte städa så mycke då jag va tvungen att åka till Doris och Richard för att låna en grej.
Och där vart jag sittande några timmar och pratade.
Doris är en arbetskompis och Richard är en fd arbetskompis.
Så kan de gå... ;)
Nu blir det sängen.
Jag har ju lite att fixa innan det kommer HV fantaster till mej.
Iaf en dem. ;)
Jag tror det får bli en sväng förbi Löfbergs Lila Arena så de får se guldhallen. :)
Natti...
// Per

söndag 19 juli 2009

Slut...

Då va det slut då...
2009 år sommarsemester är till ända.
Det har vart en rätt okej semester iaf.
Fast jag tycker att det kunde vart lite mer sol. Men man kan inte få allt man vill.
Har regnat hela dagen idag också.
Känns som det kommit en del regn den senaste veckan.
Idag har det vart "rensa garderoben dag" på Strandvägen 28. :)
Va väl på tiden att det blev gjort.
De vart lite mer plats iaf.
Passade på att greja lite på kontoret också när jag va igång.
Blir väl att prova dammsugaren nån dag snart.
Lämpligt innan onsdag. :)
Jag kan säga att jag har nog bestämt mej ang. en sak som jag funderat på ett tag.
Får väl se vad resultatet blir i slutänden.
Och nu är det bara 15 timmar kvar av semestern då... :(
Ha de bäst...
// Per

lördag 18 juli 2009

Grattis!!

Idag så säger jag grattis till mej och lille Johan. :)
För att jag heter Per Fredrik Noremalm och Johan heter Johan Fredrik Noremalm.
Grattis på oss!!! :)
Kan ju säga att de andra i familjen hade glömt det så när jag gratulerade Johan på namnsdagen så kom de andra på att det va våran dag idag. :)
Sista grillningen på semestern...
Det lät allt hemskt men det är ju inte sista gången som det ska grillas denna sommaren.
Som sagt va... Hamnat i Kil och där fick jag grilla.
Syrran och vilden Johan var också här.
Vi kunde sitta ute på altan och äta men molnen har vart täta idag.
När vi gått in så öppnade himlen sej totalt.
Bara vräkte ner...
Under kvällen så satt familjen Noremalm vid msn och visade upp sej i camen.
Hmm... De kändes så iaf. :)
Hoppas den "drabbade" på andra sidan skärmen klarade sej från mardrömmar.
Har inte så mycket att säga än att imöra så är det sista semesterdagen.
*Det är okej att tycka synd om mej* ;)
Men jag har väl lite sparade dagar så jag ska nog överleva.
Så imöra blir det att ladda batterierna och tålamodet till max för på måndag kl 15 så smäller det. :)
På återseende...
// Per

fredag 17 juli 2009

Redan fredag...

Då va det redan fredag och nu är det bara helgen kvar sedan ska jag börja jobba igen.
Å jaa...
Jag börjar få lite ångest.
Va faktiskt till jobbet idag för att fixa ledigt till veckan.
Lika bra å börja med lite ledigt. ;)
Men jag jobbar kvällen på måndag.
Sedan ledig tisdag och onsdag.
Onsdag drar jag till Sunne och rör på mina träben. :)
Jobbar kvällen torsdag och heldag på fredag.
Ledig lördag och heldag söndag.
Blandad kompott med andra ord.
Sitter här och är lite fundersam hur jag ska göra ang. jobbet...
Jaja... Den som lever få se vad som händer.
Sen så får jag önska alla som gått på semester idag en trevlig semester.
Får hoppas att det blir bättre väder än det vart den sista tiden.
Så här känner jag mej ikväll...

Vill inte va med på kort...
Så ikväll så slipper ni kort på mej.
De får va allt för idag.
Tjoo...
// Per

torsdag 16 juli 2009

Bulgur och pinjenötter...

Då va det torsdag och snart är semestern slut.
Satt på förmiddagen och kollade hur mitt schema ser ut de kommande veckorna.
Känns som jag jobbar hela tiden fast jag bara har 79%.
Idag har de blive lite "hushålls sysslor".
Under eftermiddagen så åkte jag ut till Ikea och Bergvik.
Fast jag fastnade på Ikeaparkeringen i 2 timmar innan jag kom in. :)
Ikeabesöket va för eventuella framtida köp.
På Bergvik köpte jag bulgur, sallad och pinjenötter. :)

Så här såg det ut iaf...
Nu ikväll så passerade jag 20 mil på inlinesena.
Är uppe i 20.8 mil faktiskt...
Men det går grymt trögt.
Antingen är jag slut som människa eller så har inlinesena tröttnat. :)
Jag trodde att jag skulle klara av att inte besöka jobbet på semestern men imöra måste jag nog dit.
Jag har helt enkelt inte tid att börja jobba nästa vecka. :))
Måste fixa lite så imöra blir det ett besök på jobbet...
Natti natti...

onsdag 15 juli 2009

Blir inte som man tror de ska bli...

Idag ringde min telefon 06.04...
Va pappa som ringde och la på.
Så jag ringde upp och frågade va han ville.
Han hade ringt upp av misstag men tyckte att jag kunde komma och hjälpa till i Kil. :)
Kan ju säga att jag somnade om efter att jag lagt på...
När jag vaknade vid 10 så käkande jag frukost och sedan så drog jag på mej inlinesena.
Jag åkte den vanliga turen på 1.6 mil ut till Hammarö och tillbaka.
Nu är jag uppe i 19.2 mil.
Jag hade tänkt åka en tur ikväll till efter jag vart i Kil.
Men jag vart räddad av vädrets makter.
Efter en dusch , mat och lite vila så drog jag till Kil.
Där fanns denna vilden...

Nyklippt Johan med nyfärgat hår...

Ännu en "toabild" på Johan...
Jag trodde att pappa ville ha hjälp med att klippa häcken men när det va dags så hade han hjälp av grannen.
Så jag hjälpte mamma att tvätta 3 mattor istället.
Här är 2 av dem...
Matta 1...
Matte 2...
Den tredje mattan får ni inte se. Orkade inte ta kort på den.
De fick med andra ord bli mattor istället för häck idag.
Annars så åkte jag på att massera syrrans axlar och rygg.
Hoppas hon överlevde den. :))
Nu blir det natten.
Nattinatti...
// Per

tisdag 14 juli 2009

Mariebergs skogen...

Idag har jag vart i Mariebergs skogen med syrran och Johan...
Eftersom jag känner mej lite fåordig så får bilderna tala för sej...

Nya parken...

Johan och syrran leker...

Mer lek i lekparken...
Johan slängde sin tutte här. Lite väl tidigt kanske...
Mamma fick köpa en ny på vägen hem. :)
Grisar stl S...

Grisar stl XXL...
Mamma Mu...
Johan spanar in killingarna...

Jag och Johan kollar in getterna...

Mariebergsviken...
Ja det va väl delar från dagen...
Godnatt...
// Per

måndag 13 juli 2009

Hemma i Karlstad igen...

Då va jag hemma i Karlstad igen...
Jag åkte från Jönköping ca 7.45 imorse.
Resan hem flöt på bra så jag va hemma 11.00.
Och jag åkte inte fast i polisens fartkontroll i Skövde heller. :)
Här hemma i Karlstad verkade allt va som det ska.
Solen visade sej från sin allra bästa sida.
Iof så va det sol i Jönköping också. :)
Men nu ikväll så kom regnet här igen. :(
Det har vart några riktigt bra dagar i Jönköping.
Så här va utsikten från lägenheten där jag bodde...

Vättern visar sej bland husen...

Utsikten in mot centrum...
I höger bildkant så gömmer sej idrottshuset som jag besökt många gånger under mina dans år.
Vart ju lite nostalgisk när jag gick förbi den under helgen. :)
Det gick ju faktiskt ganska bra i den hallen.
Vart en hel del pallplaceringar där.
Jag får väl se när det blir någon mer resa söderöver.
Jaja...
Jag får väl nämna det då fast det känns inte så bra.
Jag har gått in på sista semesterveckan nu. :(
Annars så har tvättmaskinen fått jobba lite här idag efter att jag kom hem.
Nu blir det relax i soffan...
// Per

söndag 12 juli 2009

Världens största glass...nästan...

Då är det dags för dagens blogginlägg...
Av nån anledning så är jag kvar i Jönköping.
När jag hade tänkt att åka så va klockan en hel del.
Och då kände jag väl att jag lika gärna kunde vara kvar tills imöra och åka hem då istället.
Vad har jag gjort idag??
Erkänner att jag sov bort en del av dagen, men sen när jag väl kom ut i solen så blev det ett besök i Stadsparken.
Där hittade vi dessa...
Full fart va det på killingarna...
Sedan var jag glassugen. :)
Det vart en våffla med 3 kulor, pecannöt, blåbär å polka.
Kan ju säga att det va de största kulorna i år.
Nästan så jag börjar gilla Jönköping pga detta.
Sen eftersom jag ändå blev kvar här nere följde jag med på en joggingtur....
Tja lite ringrostig vart man, men det gick rätt bra ändå.
Tog en sväng förbi Kinnarps arena för att spionera på HV 71.... de verkar ha gått i ide så här på sommaren. Totalt dött va de :)
Kollade in brandstationen här också, den var stor, med många brandbilar...nä jag kollade inte in brandmännen men hört att det fanns två brandmän som är kvinnor här ;)
Kan ju vara värt ett besök ;)
Sen pratade jag lite med Johan som anklagade mig för att ätit upp hans glass...
Måste jag erkänna detta :) ?
Ok Johan...jag lovar att köpa ny glass när jag kommer hem.
Nu är det snart natten.
//Per

lördag 11 juli 2009

Matupplevelse...

Vart på en otroligt rolig film ikväll "Baksmällan"... bör ses om man vill ha ett gött skratt.
Galen är ordet :-D
Solen har lyst över Jönköping idag...måste bero på att jag ä här :)
Vart på en matmarknad som är här (som tydligen vart här under veckan på grund av EU-veckan). Blev lurad å prova både gyros och churros, men överlevde visst det me :-)
Churros
Gyros

Kopplade av en stund på "piren"...nästan som hemma kändes det ;)

"Piren" å MS nya skärgården
Oh boj vilket vackert väder....

Sen har jag jämfört om pizzerna är lika goda som hemma...ja pröva en köttfärspizza, å ja den fick godkänt även om pizzan på Napoli är bättre.
Godnatt på er!
//Per

Logdans...

Jaha, då vart man i Jönköping då :)
Åh, va gjorde man igår då?
Jo, hamnade på en logdans ute i Sandhem på Sägnernas hus (rätt välkänt i danskretsar) :-)
Så efter 7 år har man tagit sig ut på dansgolvet igen :)
Måste säga att det faktiskt var riktigt sköj....
Kanske man ska börja igen...
Tävlingsskorna får kanske ligga kvar i garderoben om ingen vill att jag ska ställa upp i pensionärs-SM om några år ;)
Träffade även på några gamla dansmänniskor..."vad gör du här nere" blev kommentarerna.
Ja det funderar jag nästan på själv :)
Har regnat en del här på möran men nu är det helt ok så man kanske ska ta å titta lite på Jönköping nu då....
Ha det!
//Per

fredag 10 juli 2009

Sista vilan...


Vila nu i frid Solveige...